#Suzuki Celerio

Suzuki Celerio

Suzuki Celerio, który zadebiutował w Polsce w 2015 roku to następca modelu Alto. Nowa stylistyka skrywa prostą mechanikę. Samochód został zbudowany w oparciu o współczesne zasady projektowania samochodów segmentu A, czyli lekkie, sztywne nadwozie zapewniające przestrzeń dla maksymalnie czterech dorosłych osób, na prostej płycie podłogowej, wyposażone w silnik o niewielkiej pojemności i mocy. Celerio założenia te spełnia znakomicie, rzeczywiście pozwalając na podróż czterem osobom o wzrośnie 1,80 m. Na głowy jest bardzo dużo miejsca dzięki wysokiej kabinie, a duża powierzchnia przeszklona i stosunkowo cienkie słupki pozytywnie wpływają na widoczność. Nowoczesna deska rozdzielcza wykonana jest z twardych, ale dobrze spasowanych materiałów. Jak na tak prosty samochód, Celerio ma sprytnie zaprojektowaną kabinę z trzema miejscami na kubki lub butelki i dwoma małymi, podręcznymi schowkami. Wadą natomiast są bardzo małe kieszenie w drzwiach. Nadwozie o długości 3600 mm i rozstawie osi 2425 mm zapewnia dobre warunki podróżowania dla czterech dorosłych osób i przestrzeń bagażową o pojemności 240/726 litrów. Oparcie kanapy jest dzielone w stosunku 60/40.

  • Suzuki Celerio to następca modelu Alto
  • Suzuki Celerio zadebiutował w Polsce w 2015 roku
  • Suzuki Celerio został zbudowany w oparciu o współczesne zasady projektowania samochodów segmentu A
  • W modelu Suzuki Celerio bagażnik osiąga zadowalającą ładowność dopiero po złożeniu tylnego siedzenia
  • Nowoczesna deska rozdzielcza Suzuki Celerio wykonana jest z twardych, ale dobrze spasowanych materiałów
  • Jak na tak prosty samochód, Suzuki Celerio ma sprytnie zaprojektowaną kabinę z trzema miejscami na kubki lub butelki i dwoma małymi, podręcznymi schowkami
  • Suzuki Celerio posiada sztywne nadwozie zapewniające przestrzeń dla maksymalnie czterech dorosłych osób
[1/7] Suzuki Celerio to następca modelu Alto

Na polskim rynku Celerio zadebiutowało w jednej wersji silnikowej i tylko dwóch wersjach wyposażenia. Już podstawowy standard o nazwie Comfort (cena 39 900 zł) zawiera najważniejsze elementy wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. Seryjnie Celerio ma na pokładzie 6 poduszek powietrznych, w tym kurtyny dla dwóch rzędów siedzeń, układ ESP, a także klimatyzację, radioodtwarzacz z Bluetooth, elektrycznie sterowane szyby przednie, regulację wysokości fotela kierowcy i składane, dzielone oparcie kanapy. W wyższym standardzie Premium (42 900 zł) ponadto znajdą się m. in. elektrycznie sterowane szyby z tyłu oraz lusterka, dwa dodatkowe głośniki, aluminiowe felgi 14-calowe czy światła przeciwmgłowe. Ponadto można zamawiać ochronne elementy z czarnego tworzywa sztucznego na nadkola błotników, progi, jako listwy na drzwiach oraz dodatkową listwę tylnego zderzaka przy krawędzi klapy bagażnika. To i wykładzina bagażnika z miękkiego styropianu tworzy jako całość pakiet Cross kosztujący 990 zł.

Atutem Celerio z pewnością jest silnik o pojemności 998 cm3 i mocy 68 KM. Ta 3-cylindrowa jednostka z 12 zaworami generuje 90 Nm przy 3500 obr./min, ale jest stosunkowo elastyczna, choć poniżej 2000 obr./min nie jest chętna do współpracy. Mimo to, zapewnia wystarczającą dynamikę jak na auto miejskie i pozwala na ekonomiczną jazdę. Interesujący jest fakt, że Celerio bez trudu osiąga zużycie paliwa podane przez producenta, czyli 5,1 l/100 km w mieście i 4,3 l/100 km w cyklu mieszanym. Zejście do 3,7 l/100 km w trasie jest już trudniejsze. Wadą silnika Celerio jest niska kultura pracy, co przekłada się na nieprzyjemne drgania podczas postoju. Natomiast gdy nabiera prędkości spod maski dobiegają dźwięki przypominające te, znane z Fiata Cinquecento 700.