Peugeot Expert (II)

Generacja
Peugeot Expert (II)

Peugeot Expert II został zaprezentowany i wprowadzony do produkcji w 2007 roku. Zastąpił pierwszą generację modelu, która była świetną alternatywą dla osób ceniących sobie dużą przestrzeń, ale nie chcących kupować dużych furgonów. Expert w drugiej odsłonie nadal dzielił mnóstwo podzespołów z bliźniaczymi Citroënem Jumpy II i Fiatem Scudo II.

Peugeot Expert radykalnie różni się od poprzednika. Przemodelowana sylwetka została zunifikowana z większym Boxerem, mniej pojemnym Partnerem oraz pozostałymi modelami francuskiego producenta. Zaprojektowany od nowa pojazd otrzymał duży, segmentowy zderzak z dwoma poziomymi otworami zastępującymi standardową atrapę chłodnicy. Między skośne reflektory wkomponowano spore logo producenta, a na masce, tuż pod przednią szybą, pojawił się wlot powietrza.

Expert, tak jak poprzednik, występuje w wersji w pełni dostawczej i w odmianie rodzinnej, nazwanej Tepee. Ta ostatnia mieści nawet 8 lub 9 osób, charakteryzuje się zderzakami oraz lusterkami w kolorze nadwozia i ma standardowo montowane światła halogenowe. Od pierwszej odsłony Experta nowe auto przejęło dużą, pochyloną szybę, dzięki której kierowca może dostrzec każdą sytuację wokół auta. W wersji osobowej profil samochodu bardziej przypomina rodzinnego vana. Poprzednik miał toporne prostokątne okna, a druga generacja Peugeota Experta cechuje się płynną, ciągłą linią okien, zakończoną efektownym łukiem. W tylnej części nadwozia również pojawiło się więcej krągłości względem poprzednika. Powiększono pionowe lampy, wyposażono je w więcej białego szkła, dodano poziome wypuklenie skrzydłowych drzwi oraz zamontowano klamkę w układzie horyzontalnym. Nowy Expert przestał wyglądać jak tani wół roboczy, zyskał na elegancji i nowoczesności.

Pojazd jest dłuższy o 36,5 cm względem poprzednika (4805 mm długości lub 5135 mm w wersji przedłużonej), dzięki czemu udało się zyskać jeszcze większą przestrzeń ładunkową. Pomieści ona od 5 do 7 m³ towaru, mogącego ważyć nawet 1400 kg. Samochód produkowany we francuskim Hordain mierzy 1895 mm szerokości oraz standardowo 1942 mm wysokości (w przypadku zamówienia opcjonalnego zawieszenia pneumatycznego, regulowanego względem poziomu załadunku - 1894 mm). Expert II może być zabudowany wyższym dachem, przez co jego wysokość rośnie do 2276 mm (2204 mm).

Obszerne wnętrze straciło surowy charakter, kokpit jest funkcjonalny i przyjemny dla oka. Poprawiono materiały wykończeniowe, dodano kilka dodatkowych przełączników w konsoli centralnej, a na podszybiu może znaleźć się wyświetlacz opcjonalnej nawigacji satelitarnej. Niezmieniona pozostała pozycja za kierownicą, będąca punktem pośrednim między autem dostawczym a osobowym, oraz umiejscowienie drążka zmiany biegów (nadal znajduje się na podwyższeniu). Samochód zyskał więcej poręcznych schowków, a linia deski rozdzielczej mocniej nawiązuje do tańszych modeli osobowych w gamie Peugeota. W wyposażeniu standardowym uniwersalnego Peugeota znajdują się m.in. ABS, wspomaganie układu kierowniczego czy poduszka powietrzna kierowcy. Wyposażenie nie jest imponujące, ale przecież nie ono gra pierwsze skrzypce w tego typu samochodach. Dla osób, którym jednak zależy na doposażeniu, producent przygotował długą listę opcji.

Do napędu Peugeota Expert II służą wyłącznie jednostki wysokoprężne. Pierwszy diesel to 1,6 HDi o mocy 90 KM. Wyżej stoją 2,0 HDi w dwóch wariantach mocy: 120 KM i 136 KM. Ten ostatni pozwala na całkiem sprawne rozpędzanie się (11,6 s do 100 km/h i 170 km/h prędkości maksymalnej), nie spalając przy tym zawrotnej ilości oleju napędowego (średnio 7,6 l/100 km). Silnik o mniejszej pojemności zestawiony jest z 5-biegową skrzynią manualną, a mocniejsze motory mają 6 przełożeń.

Auto, które w 2007 roku otrzymało (razem z bliźniaczym Citroënem i Fiatem) tytuł Samochodu Dostawczego Roku 2008, konkuruje głównie z nieco większymi Oplem Vivaro i Renault Trafikiem. Peugeot Expert II doczeka się następcy prawdopodobnie na początku 2014 roku.

4.06
Ocena na postawie 44 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Peugeot Expert (II): newsy, testy i recenzje

Opel Grandland X - test w wersji Grand

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie