Peugeot Expert (II)

Generacja
Peugeot Expert (II)

Peugeot Expert II został zaprezentowany i wprowadzony do produkcji w 2007 roku. Zastąpił pierwszą generację modelu, która była świetną alternatywą dla osób ceniących sobie dużą przestrzeń, ale nie chcących kupować dużych furgonów. Expert w drugiej odsłonie nadal dzielił mnóstwo podzespołów z bliźniaczymi Citroënem Jumpy II i Fiatem Scudo II.

Peugeot Expert radykalnie różni się od poprzednika. Przemodelowana sylwetka została zunifikowana z większym Boxerem, mniej pojemnym Partnerem oraz pozostałymi modelami francuskiego producenta. Zaprojektowany od nowa pojazd otrzymał duży, segmentowy zderzak z dwoma poziomymi otworami zastępującymi standardową atrapę chłodnicy. Między skośne reflektory wkomponowano spore logo producenta, a na masce, tuż pod przednią szybą, pojawił się wlot powietrza.

Expert, tak jak poprzednik, występuje w wersji w pełni dostawczej i w odmianie rodzinnej, nazwanej Tepee. Ta ostatnia mieści nawet 8 lub 9 osób, charakteryzuje się zderzakami oraz lusterkami w kolorze nadwozia i ma standardowo montowane światła halogenowe. Od pierwszej odsłony Experta nowe auto przejęło dużą, pochyloną szybę, dzięki której kierowca może dostrzec każdą sytuację wokół auta. W wersji osobowej profil samochodu bardziej przypomina rodzinnego vana. Poprzednik miał toporne prostokątne okna, a druga generacja Peugeota Experta cechuje się płynną, ciągłą linią okien, zakończoną efektownym łukiem. W tylnej części nadwozia również pojawiło się więcej krągłości względem poprzednika. Powiększono pionowe lampy, wyposażono je w więcej białego szkła, dodano poziome wypuklenie skrzydłowych drzwi oraz zamontowano klamkę w układzie horyzontalnym. Nowy Expert przestał wyglądać jak tani wół roboczy, zyskał na elegancji i nowoczesności.

Pojazd jest dłuższy o 36,5 cm względem poprzednika (4805 mm długości lub 5135 mm w wersji przedłużonej), dzięki czemu udało się zyskać jeszcze większą przestrzeń ładunkową. Pomieści ona od 5 do 7 m³ towaru, mogącego ważyć nawet 1400 kg. Samochód produkowany we francuskim Hordain mierzy 1895 mm szerokości oraz standardowo 1942 mm wysokości (w przypadku zamówienia opcjonalnego zawieszenia pneumatycznego, regulowanego względem poziomu załadunku - 1894 mm). Expert II może być zabudowany wyższym dachem, przez co jego wysokość rośnie do 2276 mm (2204 mm).

Obszerne wnętrze straciło surowy charakter, kokpit jest funkcjonalny i przyjemny dla oka. Poprawiono materiały wykończeniowe, dodano kilka dodatkowych przełączników w konsoli centralnej, a na podszybiu może znaleźć się wyświetlacz opcjonalnej nawigacji satelitarnej. Niezmieniona pozostała pozycja za kierownicą, będąca punktem pośrednim między autem dostawczym a osobowym, oraz umiejscowienie drążka zmiany biegów (nadal znajduje się na podwyższeniu). Samochód zyskał więcej poręcznych schowków, a linia deski rozdzielczej mocniej nawiązuje do tańszych modeli osobowych w gamie Peugeota. W wyposażeniu standardowym uniwersalnego Peugeota znajdują się m.in. ABS, wspomaganie układu kierowniczego czy poduszka powietrzna kierowcy. Wyposażenie nie jest imponujące, ale przecież nie ono gra pierwsze skrzypce w tego typu samochodach. Dla osób, którym jednak zależy na doposażeniu, producent przygotował długą listę opcji.

Do napędu Peugeota Expert II służą wyłącznie jednostki wysokoprężne. Pierwszy diesel to 1,6 HDi o mocy 90 KM. Wyżej stoją 2,0 HDi w dwóch wariantach mocy: 120 KM i 136 KM. Ten ostatni pozwala na całkiem sprawne rozpędzanie się (11,6 s do 100 km/h i 170 km/h prędkości maksymalnej), nie spalając przy tym zawrotnej ilości oleju napędowego (średnio 7,6 l/100 km). Silnik o mniejszej pojemności zestawiony jest z 5-biegową skrzynią manualną, a mocniejsze motory mają 6 przełożeń.

Auto, które w 2007 roku otrzymało (razem z bliźniaczym Citroënem i Fiatem) tytuł Samochodu Dostawczego Roku 2008, konkuruje głównie z nieco większymi Oplem Vivaro i Renault Trafikiem. Peugeot Expert II doczeka się następcy prawdopodobnie na początku 2014 roku.

4.06
Ocena na postawie 44 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Peugeot Expert (II): newsy, testy i recenzje

Peugeot prezentuje zwiastun wyścigowego bolidu LeMans

... Peugeot wraca do LeMans - to już pewne. Francuska marka zamierza wystąpić w najsłynniejszym wyścigu świata w 2022 roku po 11 latach przerwy. Auto jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju i trudno ... stwierdzić, jak dokładnie będzie wyglądać. By ...

2 dni temu

Tancerka z korporacji, czyli jak znaleźć balans w życiu

Peugeot 208 Rally4 to rajdówka dla każdego. Niestety nie jest tani

... Nowa generacja Peugeota 208 kontynuuje dorobek poprzednika także w motorsporcie. Specjalny oddział francuskiej marki znany pod nazwą Peugeot Sport pochwalił się właśnie modelem 208 Rally4 ... przez światowej sławy specjalistów, którzy na co ...

3 tygodnie temu

Peugeot 2008: ekscytujący czas dojrzewania

... Nowy miejski crossover Peugeota ma wszystko to, co jest mu potrzebne do osiągnięcia sukcesu na rynku europejskim, a czego brakowało poprzednikowi: większe rozmiary, jakość, ekologiczny napęd ... Peugeot 2008 (2019) - pierwsza jazda, opinia ...

3 dni temu

Peugeot wraca do LeMans z nowym, hybrydowym bolidem

... Peugeot to marka z bardzo bogatą historią startów w wyścigach wytrzymałościowych, która pożegnała się z 24-godzinnym wyścigiem LeMans w 2011 roku. Dwa lata wcześniej, w 2009 roku zwyciężyła ... dowolnej konfiguracji silnika, podejrzewamy, że ...

3 tygodnie temu

Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008

... Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych. ... Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role ...

2 miesiące temu

Peugeot uzupełnia ofertę o mocne modele 508 Hybrid i 3008 GT Hybrid4

... Niemiecki oddział Peugeota uzupełnił swoją ofertę o hybrydowe wersje modeli 508 oraz 3008. Niebawem powinny się one pojawić także na polskim rynku. Czy stanowią ciekawą ofertę? Ile trzeba będzie za nie zapłacić? ... napędem potrzebuje średnio ...

2 miesiące temu

Peugeot e-208 już z możliwością wstępnej rezerwacji w Polsce

... Nie wiemy, kiedy wystartuje oficjalna sprzedaż Peugeota e-208. Póki co trudno wypowiadać się też na temat ostatecznej ceny. Mimo to, francuskiego elektryka można już wstępnie rezerwować. Koszt? Zaledwie 208 zł. ... Nietrudno odnieść wrażenie, że ...

4 miesiące temu

Peugeot 3008 w terenowym wydaniu przemierza Wietnam

... Peugeot 3008 to typowy przedstawiciel segmentu kompaktowych crossoverów. Takie auta mimo sporego prześwitu i masywnej karoserii rzadko zjeżdżają z utwardzonych szlaków. Brytyjski oddział marki udowodnił jednak, że auto całkiem nieźle radzi sobie ...

4 miesiące temu

Peugeot 208 tańszy od Opla Corsy. Tego się nie spodziewaliśmy

... Peugeot w Grupie PSA jest wyżej pozycjonowaną marką niż Citroën i Opel, dlatego nie zdziwiłaby mnie wyższa cena 208 od niedawno pokazanej Corsy. Jednak Francuzi zaskoczyli. ... z klimą kosztuje 54 950 zł. Ku mojemu zaskoczeniu, polski importer ...

4 miesiące temu

Sportowy Peugeot 508 już w drodze. Będzie mocną hybrydą

... Najnowsza odsłona Peugeota 508 spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem klientów. Niepowtarzalny, emocjonujący design, bogate wyposażenie i wysoki komfort kuszą. Brakuje tylko naprawdę mocnego napędu. Niebawem jednak ma się to zmienić. ... osi ...

7 miesięcy temu

Nowy Peugeot Expert (2016) - premiera

... Do tej pory była to tylko zapowiedź, teraz Peugeot prezentuje oficjalnie swój najnowszy, lekki pojazd użytkowy o znanej doskonale nazwie Expert. To auto nowej generacji, które już miało swoją premierę jako Toyota Proace. ... tylko z automatem ...

dawno temu

Nowy Peugeot 208 wyciekł i wygląda fantastycznie

... Premiera nowego Peugeota 208 jest planowana na targi w Genewie, ale auto możemy zobaczyć już teraz. Do sieci wyciekły jego oficjalne zdjęcia. Wyglądem nawiązuje do większych modeli producenta. ... Kły jak w nowym 508, tylny pas świateł jak w ...

10 miesięcy temu

Używany Peugeot 407 1,6 HDI – czy warto kupić takiego francuza?

... Peugeot 407 zastąpił w pewnym sensie bardzo dobry model 406. Jednak nie jest już tak praktycznym, tanim w eksploatacji samochodem klasy średniej z dużą ilością miejsca wewnątrz. Francuzi stworzyli coś bardziej wyrafinowanego, ale mniej ...

5 miesięcy temu

Tak, nowy Peugeot 208 na żywo też jest świetny

... Najpierw Peugeot 208 wyciekł, potem zobaczyliśmy jego oficjalne zdjęcia. Ciągle były to jednak tylko fotografie prasowe, które nie zawsze oddają faktyczny wygląd auta. W przypadku malucha z Francji tak nie jest - 208 na żywo prezentuje się ...

9 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie