Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Peugeot Expert (II)

Generacja
Peugeot Expert (II)

Peugeot Expert II został zaprezentowany i wprowadzony do produkcji w 2007 roku. Zastąpił pierwszą generację modelu, która była świetną alternatywą dla osób ceniących sobie dużą przestrzeń, ale nie chcących kupować dużych furgonów. Expert w drugiej odsłonie nadal dzielił mnóstwo podzespołów z bliźniaczymi Citroënem Jumpy II i Fiatem Scudo II.

Peugeot Expert radykalnie różni się od poprzednika. Przemodelowana sylwetka została zunifikowana z większym Boxerem, mniej pojemnym Partnerem oraz pozostałymi modelami francuskiego producenta. Zaprojektowany od nowa pojazd otrzymał duży, segmentowy zderzak z dwoma poziomymi otworami zastępującymi standardową atrapę chłodnicy. Między skośne reflektory wkomponowano spore logo producenta, a na masce, tuż pod przednią szybą, pojawił się wlot powietrza.

Expert, tak jak poprzednik, występuje w wersji w pełni dostawczej i w odmianie rodzinnej, nazwanej Tepee. Ta ostatnia mieści nawet 8 lub 9 osób, charakteryzuje się zderzakami oraz lusterkami w kolorze nadwozia i ma standardowo montowane światła halogenowe. Od pierwszej odsłony Experta nowe auto przejęło dużą, pochyloną szybę, dzięki której kierowca może dostrzec każdą sytuację wokół auta. W wersji osobowej profil samochodu bardziej przypomina rodzinnego vana. Poprzednik miał toporne prostokątne okna, a druga generacja Peugeota Experta cechuje się płynną, ciągłą linią okien, zakończoną efektownym łukiem. W tylnej części nadwozia również pojawiło się więcej krągłości względem poprzednika. Powiększono pionowe lampy, wyposażono je w więcej białego szkła, dodano poziome wypuklenie skrzydłowych drzwi oraz zamontowano klamkę w układzie horyzontalnym. Nowy Expert przestał wyglądać jak tani wół roboczy, zyskał na elegancji i nowoczesności.

Pojazd jest dłuższy o 36,5 cm względem poprzednika (4805 mm długości lub 5135 mm w wersji przedłużonej), dzięki czemu udało się zyskać jeszcze większą przestrzeń ładunkową. Pomieści ona od 5 do 7 m³ towaru, mogącego ważyć nawet 1400 kg. Samochód produkowany we francuskim Hordain mierzy 1895 mm szerokości oraz standardowo 1942 mm wysokości (w przypadku zamówienia opcjonalnego zawieszenia pneumatycznego, regulowanego względem poziomu załadunku - 1894 mm). Expert II może być zabudowany wyższym dachem, przez co jego wysokość rośnie do 2276 mm (2204 mm).

Obszerne wnętrze straciło surowy charakter, kokpit jest funkcjonalny i przyjemny dla oka. Poprawiono materiały wykończeniowe, dodano kilka dodatkowych przełączników w konsoli centralnej, a na podszybiu może znaleźć się wyświetlacz opcjonalnej nawigacji satelitarnej. Niezmieniona pozostała pozycja za kierownicą, będąca punktem pośrednim między autem dostawczym a osobowym, oraz umiejscowienie drążka zmiany biegów (nadal znajduje się na podwyższeniu). Samochód zyskał więcej poręcznych schowków, a linia deski rozdzielczej mocniej nawiązuje do tańszych modeli osobowych w gamie Peugeota. W wyposażeniu standardowym uniwersalnego Peugeota znajdują się m.in. ABS, wspomaganie układu kierowniczego czy poduszka powietrzna kierowcy. Wyposażenie nie jest imponujące, ale przecież nie ono gra pierwsze skrzypce w tego typu samochodach. Dla osób, którym jednak zależy na doposażeniu, producent przygotował długą listę opcji.

Do napędu Peugeota Expert II służą wyłącznie jednostki wysokoprężne. Pierwszy diesel to 1,6 HDi o mocy 90 KM. Wyżej stoją 2,0 HDi w dwóch wariantach mocy: 120 KM i 136 KM. Ten ostatni pozwala na całkiem sprawne rozpędzanie się (11,6 s do 100 km/h i 170 km/h prędkości maksymalnej), nie spalając przy tym zawrotnej ilości oleju napędowego (średnio 7,6 l/100 km). Silnik o mniejszej pojemności zestawiony jest z 5-biegową skrzynią manualną, a mocniejsze motory mają 6 przełożeń.

Auto, które w 2007 roku otrzymało (razem z bliźniaczym Citroënem i Fiatem) tytuł Samochodu Dostawczego Roku 2008, konkuruje głównie z nieco większymi Oplem Vivaro i Renault Trafikiem. Peugeot Expert II doczeka się następcy prawdopodobnie na początku 2014 roku.

4.06
Ocena na postawie 44 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Peugeot Expert (II): newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Używany Peugeot 308 II - dobry kompakt z dieslem

... Peugeot 308 drugiej generacji to typowy francuz, który boryka się z drobnymi usterkami elektryki. Niższa cena niż porównywalnego Golfa VII zachęca do zakupu, ale zniechęcić może przekombinowane ... już wtrysk bezpośredni. Peugeot stosował także ...

miesiąc temu

Peugeot 308 po zmianach na rok 2020. Polskie ceny modelu

... Choć już najwyższa pora na kolejną generację, Peugeot postanowił wprowadzić ostatnie poprawki w swoim kompakcie. 308 zyskał bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa oraz zegary I-Cockpit 3D. Zmiany wpłynęły na ceny. Ile trzeba zapłacić za ...

2 miesiące temu

Peugeot e-2008 nie jest tani. Znamy ceny modelu w Polsce

... Elektryczny crossover Peugeota wjeżdża do polskich salonów i jak większość aut tego typu nie jest przesadnie tani. e-2008 kosztuje znacznie więcej niż jego typowo miejski brat e-208. Za podstawowy wariant zapłacimy grubo ponad 140 tys. zł. ... A ...

3 miesiące temu

Peugeot 208 Rally4 to rajdówka dla każdego. Niestety nie jest tani

... Nowa generacja Peugeota 208 kontynuuje dorobek poprzednika także w motorsporcie. Specjalny oddział francuskiej marki znany pod nazwą Peugeot Sport pochwalił się właśnie modelem 208 Rally4 ... przez światowej sławy specjalistów, którzy na co ...

9 miesięcy temu

Nowy Peugeot Expert (2016) - premiera

... Do tej pory była to tylko zapowiedź, teraz Peugeot prezentuje oficjalnie swój najnowszy, lekki pojazd użytkowy o znanej doskonale nazwie Expert. To auto nowej generacji, które już miało swoją premierę jako Toyota Proace. ... tylko z automatem ...

dawno temu

Peugeot prezentuje zwiastun wyścigowego bolidu Le Mans

... Peugeot wraca do Le Mans - to już pewne. Francuska marka zamierza wystąpić w najsłynniejszym wyścigu świata w 2022 roku po 11 latach przerwy. Auto jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju i trudno ... stwierdzić, jak dokładnie będzie wyglądać. By ...

8 miesięcy temu

Peugeot zrobił pickupa. Szkoda, że nie kupimy go w Polsce

... Peugeot Landtrek to zupełnie nowy gracz w coraz bardziej obleganym segmencie pickupów. Auto wygląda nieźle, a przy tym może pochwalić się imponującymi możliwościami przewozowymi, co w połączeniu ... o przyjemnej jak na pickupa prezencji skrywa ...

6 miesięcy temu

Test: Peugeot 2008 GT - nietuzinkowość ma swoją (wysoką) cenę

... Polacy uwielbiają samochody segmentu B, a crossovery oparte na ich platformach z każdym rokiem zyskują zwolenników. Peugeot 2008 nigdy jednak nie był hitem sprzedaży w naszym kraju. Po tygodniu spędzonym z nową generacją myślę, że mogłoby się to ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie