Peugeot 407

Model
Peugeot 407 Zobacz 8 zdjęć

Peugeot 407 w maju 2004 roku zastąpił produkowany przez 9 lat model 406. Auto segmentu D po raz pierwszy ujrzało światło dzienne podczas Frankfurt Motor Show w 2003 roku jako prototyp nazwany 407 Elixir. Od koncepcyjnego samochodu finalna wersja 407 przejęła przednią część nadwozia oraz kształt kilku elementów tyłu.

Samochód pod względem stylistyki zmienił się diametralnie. Przede wszystkim 407 było jednym z prekursorów nowej linii Peugeota, kultywowanej do dziś. Auto charakteryzowało się rozłożystymi lampami zachodzącymi na błotniki oraz zderzakiem z potężnym kratkowanym wlotem powietrza i prostokątnymi, pionowymi halogenami. Pomiędzy reflektorami ulokowano duże logo ze srebrną obwódką. Tylna część nadwozia wyróżniała się mocno ściętą tylną klapą, przy której brzegach umiejscowiono znacznych rozmiarów klosze lamp. Odmiana kombi (zwana SW) wyróżniała się jeszcze bardziej oryginalnymi światłami, "rozlanymi" na tylne błotniki. W produkcji znalazła się również wersja 407 Coupé, którą bez wątpienia można byłoby podpiąć pod klasę samochodów GT. Elegancka, rozłożysta, długa sylwetka nie pozwalała przejść obojętnie obok dwudrzwiowego francuskiego auta.

W 2008 roku samochód przeszedł bardzo delikatny facelifting. Przemodelowano nieco zderzaki, a elementem charakterystycznym były zmienione tylne lampy w wersji sedan. Popracowano również nad zawieszeniem, które już w pierwotnej wersji zapewniało komfort i precyzję prowadzenia zarazem.

Nadwozie o wymiarach 4676 x 1811 x 1455 mm pozwalało w komfortowych warunkach przetransportować pięciu pasażerów. Co ciekawe, najdłuższym autem w gamie była odmiana coupé (4815 mm, a wersja SW - 4763 mm). Mimo to samochód zachwycał przede wszystkim designem - miejsca na tylnej kanapie nie było zbyt dużo, choć w porównaniu z konkurencją 407 coupé zapewniało przyzwoitą przestrzeń dla osób zajmujących drugi rząd foteli. Problem stanowiło jednak dostanie się do kanapy przez wąski przesmyk między oparciem przedniego fotela a słupkiem B. Wersje sedan i kombi gwarantowały jednak bardzo dużo miejsca nawet wysokim pasażerom. 407 miało bagażnik o pojemności mniejszej niż w poprzedniku - 407 l (450 l w wersji SW i 400 l w przypadku odmiany coupé). Za bagażówkę mogło posłużyć kombi, w którym po złożeniu oparć tylnej kanapy można było uzyskać 1654 l przestrzeni bagażowej. Wnętrze było bogato wyposażone. W 407 często spotykało się nawet 9 poduszek powietrznych, układy ABS i ESP nowej generacji, skórzaną tapicerkę, szklany dach, tempomat, podgrzewane fotele czy nawigację satelitarną.

Peugeot 407 otrzymał liczne tytuły i wyróżnienia od organizacji oceniających bezpieczeństwo, wykonanie oraz przeznaczenie samochodów. Pojazd zdobył m.in. nagrodę "premiery roku" podczas Auto-Moto Lider 2004, był finalistą konkursu samochodu roku 2005 oraz uzyskał pierwszą lokatę w plebiscycie organizacji Tatcham. 407 zostało ogłoszone samochodem najlepiej zabezpieczonym przed kradzieżą i włamaniem.

Do napędu francuskiej limuzyny użyto 4 jednostek benzynowych i 5 diesli. Pierwszą grupę otwierał silnik 1,8 o mocy 125 KM. Wyżej stały odmiany z motorem 2,0 (140 KM), 2,2 (163 KM) oraz 3,0 V6 (211 KM). Jednostki wysokoprężne były reprezentowane przez 1,6 HDi (110 KM), 2,0 HDi (136 KM, a później 140 KM), 2,2 HDi (170 KM) oraz 2,7 V6 HDi generujące 204 KM. Auto napędzane na przednią oś było sprzęgane z 5- lub 6-biegową skrzynią manualną albo z 4- bądź 6-stopniowym automatem.

Samochód, który podobnie jak poprzednik odegrał główną rolę w filmie "Taxi", był produkowany do 2010 roku we francuskim Brittany. Został zastąpiony przez model 508, który stał się następcą nie tylko 407, ale także 607.

3.89
Ocena na postawie 96 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy
SegmentD

Generacje Peugeot 407

Inne modele Peugeot

D - Inne modele

Oceny użytkowników (72)

Przejdź do strony: 1 2 3 4

Peugeot 407: newsy, testy i recenzje

Tola Szlagowska i Mercedes EQA, czyli "Pokolenie Wrażliwców"

Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

... Oto Peugeot 508 stworzony przez Peugeot Sport Enginereed. Samochód, którego znakiem rozpoznawczym są trzy ukośnie ułożone, neonowo zielone paski, imitujące ślady pazurów. Ja jednak uważam, że ten znak może kojarzyć się z czymś innym. ... Peugeot ...

4 tygodnie temu

Test: Peugeot 5008 – czy faktycznie ma coś z premium?

... Peugeot chce być postrzegany jako marka z wyższej półki. Oczywiście samozwańcze przyczepianie sobie łatki "premium" przez nawet największych mistrzów marketingu nie przyniesie efektu. Jeżdżąc dużym ... SUV-em 5008 chciałem się przekonać, czy ...

2 miesiące temu

Peugeot 5008 - van na sterydach

... Ciężko jest stworzyć samochód, który połączy wiele cech w jedną całość, bo zwykle jest tak, że coś otrzymujemy kosztem czegoś innego. Wydaje się jednak, że Peugeotowi się udało. Oto auto, które łączy w sobie zarówno właściwości SUVA jak i ...

2 miesiące temu

Peugeot ogłosił skład kierowców WEC. Wśród nich 3 gwiazdy F1

... O tym, że Peugeot powróci do LeMans wiadomo nie od dziś. Niedawno poznaliśmy zapowiedź bolidu francuskiego zespołu, a teraz dowiedzieliśmy się, kto go poprowadzi. Wśród sześciu kierowców Peugeot Sport, aż 3 pochodzi ze świata Formuły 1. ... ...

4 miesiące temu

Peugeot za ponad 300 tys. zł? 508 PSE debiutuje z polskim cennikiem

... Peugeot 508 PSE to nie tylko najmocniejszy, ale i najdroższy seryjny model w historii marki. Auto właśnie wjechało do polskich salonów z szaloną ceną. Na podstawową wersję musimy przygotować 302 tys. zł. Trzeba przyznać, że Francuzom nie brakuje ...

5 miesięcy temu

Używany Peugeot 407 - tani komfort

... W 1995 roku Peugeot zaprezentował światu model 406. Auto zyskało ogromną popularność, którą zawdzięczało także występowi w świetnej komedii w reżyserii Gérard Pirès'a. Jednak po 3 częściach "Taxi" przyszedł czas na zmianę. W "Taxi 4" główną rolę ...

dawno temu

Peugeot 508 SW Hybrid - brakuje w nim kropki nad "i"

... Peugeot 508 SW to przede wszystkim bardzo ładne kombi, które w wersji hybrydowej staje się też bardziej ekologiczne. Czy silnik elektryczny wart jest dodatkowych pieniędzy? ... Peugeot 508 SW to naprawdę interesujące kombi. Nie jest to ...

7 miesięcy temu

Peugeot 407 - typowe awarie i problemy

... W tym tygodniu również przyjrzymy się autu klasy średniej pochodzącemu z Francji. Obiektem naszych zainteresowań będzie wytwór koncernu PSA, Peugeot 407. Samochód zadebiutował w 2004 roku i powoli ... oferta silnikowa, zwłaszcza jeżeli chodzi o ...

dawno temu

Peugeot ma nowe logo. Z całego lwa została tylko głowa

... Elektryfikacja, powrót do Le Mans i aspiracje do wyższych segmentów rynku. Peugeot przechodzi właśnie okres dużych zmian. By odpowiednio je podkreślić, Francuzi postawili na (nie do końca) nowe logo. To niemała rewolucja, gdyż charakterystyczny ...

4 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie