Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Peugeot 407

Model
Peugeot 407 Zobacz 8 zdjęć

Peugeot 407 w maju 2004 roku zastąpił produkowany przez 9 lat model 406. Auto segmentu D po raz pierwszy ujrzało światło dzienne podczas Frankfurt Motor Show w 2003 roku jako prototyp nazwany 407 Elixir. Od koncepcyjnego samochodu finalna wersja 407 przejęła przednią część nadwozia oraz kształt kilku elementów tyłu.

Samochód pod względem stylistyki zmienił się diametralnie. Przede wszystkim 407 było jednym z prekursorów nowej linii Peugeota, kultywowanej do dziś. Auto charakteryzowało się rozłożystymi lampami zachodzącymi na błotniki oraz zderzakiem z potężnym kratkowanym wlotem powietrza i prostokątnymi, pionowymi halogenami. Pomiędzy reflektorami ulokowano duże logo ze srebrną obwódką. Tylna część nadwozia wyróżniała się mocno ściętą tylną klapą, przy której brzegach umiejscowiono znacznych rozmiarów klosze lamp. Odmiana kombi (zwana SW) wyróżniała się jeszcze bardziej oryginalnymi światłami, "rozlanymi" na tylne błotniki. W produkcji znalazła się również wersja 407 Coupé, którą bez wątpienia można byłoby podpiąć pod klasę samochodów GT. Elegancka, rozłożysta, długa sylwetka nie pozwalała przejść obojętnie obok dwudrzwiowego francuskiego auta.

W 2008 roku samochód przeszedł bardzo delikatny facelifting. Przemodelowano nieco zderzaki, a elementem charakterystycznym były zmienione tylne lampy w wersji sedan. Popracowano również nad zawieszeniem, które już w pierwotnej wersji zapewniało komfort i precyzję prowadzenia zarazem.

Nadwozie o wymiarach 4676 x 1811 x 1455 mm pozwalało w komfortowych warunkach przetransportować pięciu pasażerów. Co ciekawe, najdłuższym autem w gamie była odmiana coupé (4815 mm, a wersja SW - 4763 mm). Mimo to samochód zachwycał przede wszystkim designem - miejsca na tylnej kanapie nie było zbyt dużo, choć w porównaniu z konkurencją 407 coupé zapewniało przyzwoitą przestrzeń dla osób zajmujących drugi rząd foteli. Problem stanowiło jednak dostanie się do kanapy przez wąski przesmyk między oparciem przedniego fotela a słupkiem B. Wersje sedan i kombi gwarantowały jednak bardzo dużo miejsca nawet wysokim pasażerom. 407 miało bagażnik o pojemności mniejszej niż w poprzedniku - 407 l (450 l w wersji SW i 400 l w przypadku odmiany coupé). Za bagażówkę mogło posłużyć kombi, w którym po złożeniu oparć tylnej kanapy można było uzyskać 1654 l przestrzeni bagażowej. Wnętrze było bogato wyposażone. W 407 często spotykało się nawet 9 poduszek powietrznych, układy ABS i ESP nowej generacji, skórzaną tapicerkę, szklany dach, tempomat, podgrzewane fotele czy nawigację satelitarną.

Peugeot 407 otrzymał liczne tytuły i wyróżnienia od organizacji oceniających bezpieczeństwo, wykonanie oraz przeznaczenie samochodów. Pojazd zdobył m.in. nagrodę "premiery roku" podczas Auto-Moto Lider 2004, był finalistą konkursu samochodu roku 2005 oraz uzyskał pierwszą lokatę w plebiscycie organizacji Tatcham. 407 zostało ogłoszone samochodem najlepiej zabezpieczonym przed kradzieżą i włamaniem.

Do napędu francuskiej limuzyny użyto 4 jednostek benzynowych i 5 diesli. Pierwszą grupę otwierał silnik 1,8 o mocy 125 KM. Wyżej stały odmiany z motorem 2,0 (140 KM), 2,2 (163 KM) oraz 3,0 V6 (211 KM). Jednostki wysokoprężne były reprezentowane przez 1,6 HDi (110 KM), 2,0 HDi (136 KM, a później 140 KM), 2,2 HDi (170 KM) oraz 2,7 V6 HDi generujące 204 KM. Auto napędzane na przednią oś było sprzęgane z 5- lub 6-biegową skrzynią manualną albo z 4- bądź 6-stopniowym automatem.

Samochód, który podobnie jak poprzednik odegrał główną rolę w filmie "Taxi", był produkowany do 2010 roku we francuskim Brittany. Został zastąpiony przez model 508, który stał się następcą nie tylko 407, ale także 607.

3.89
Ocena na postawie 96 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy
SegmentD

Generacje Peugeot 407

Inne modele Peugeot

D - Inne modele

Oceny użytkowników (72)

Przejdź do strony: 1 2 3 4

Peugeot 407: newsy, testy i recenzje

Autocentrum: VW Autonomia

Peugeot 308 po zmianach na rok 2020. Polskie ceny modelu

... Choć już najwyższa pora na kolejną generację, Peugeot postanowił wprowadzić ostatnie poprawki w swoim kompakcie. 308 zyskał bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa oraz zegary I-Cockpit 3D. Zmiany wpłynęły na ceny. Ile trzeba zapłacić za ...

3 tygodnie temu

Używany Peugeot 308 II - dobry kompakt z dieslem

... Peugeot 308 drugiej generacji to typowy francuz, który boryka się z drobnymi usterkami elektryki. Niższa cena niż porównywalnego Golfa VII zachęca do zakupu, ale zniechęcić może przekombinowane ... Samochód zadebiutował w 2013 r., czyli rok po ...

3 dni temu

Używany Peugeot 407 1,6 HDI – czy warto kupić takiego francuza?

... Peugeot 407 zastąpił w pewnym sensie bardzo dobry model 406. Jednak nie jest już tak praktycznym, tanim w eksploatacji samochodem klasy średniej z dużą ilością miejsca wewnątrz. Francuzi stworzyli coś bardziej wyrafinowanego, ale mniej ...

12 miesięcy temu

Test: Peugeot 2008 GT - nietuzinkowość ma swoją (wysoką) cenę

... Polacy uwielbiają samochody segmentu B, a crossovery oparte na ich platformach z każdym rokiem zyskują zwolenników. Peugeot 2008 nigdy jednak nie był hitem sprzedaży w naszym kraju. Po tygodniu spędzonym z nową generacją myślę, że mogłoby się to ...

miesiąc temu

Peugeot e-2008 nie jest tani. Znamy ceny modelu w Polsce

... Elektryczny crossover Peugeota wjeżdża do polskich salonów i jak większość aut tego typu nie jest przesadnie tani. e-2008 kosztuje znacznie więcej niż jego typowo miejski brat e-208. Za podstawowy wariant zapłacimy grubo ponad 140 tys. zł. ... A ...

2 miesiące temu

Peugeot 208 Rally4 to rajdówka dla każdego. Niestety nie jest tani

... Nowa generacja Peugeota 208 kontynuuje dorobek poprzednika także w motorsporcie. Specjalny oddział francuskiej marki znany pod nazwą Peugeot Sport pochwalił się właśnie modelem 208 Rally4 ... przez światowej sławy specjalistów, którzy na co ...

8 miesięcy temu

Peugeot prezentuje zwiastun wyścigowego bolidu Le Mans

... Peugeot wraca do Le Mans - to już pewne. Francuska marka zamierza wystąpić w najsłynniejszym wyścigu świata w 2022 roku po 11 latach przerwy. Auto jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju i trudno ... stwierdzić, jak dokładnie będzie wyglądać. By ...

7 miesięcy temu

Peugeot zrobił pickupa. Szkoda, że nie kupimy go w Polsce

... Peugeot Landtrek to zupełnie nowy gracz w coraz bardziej obleganym segmencie pickupów. Auto wygląda nieźle, a przy tym może pochwalić się imponującymi możliwościami przewozowymi, co w połączeniu ... o przyjemnej jak na pickupa prezencji skrywa ...

5 miesięcy temu

Peugeot 407 [z drugiej ręki]

... W 1995 roku Peugeot zaprezentował światu model 406. Auto zyskało ogromną popularność, którą zawdzięczało także występowi w świetnej komedii w reżyserii Gérard Pirès'a. Jednak po 3 częściach "Taxi" przyszedł czas na zmianę. W "Taxi 4" główną rolę ...

dawno temu

Delikatne zmiany w facelifcie Peugeota 407

... Peugeot się leni. Zamiast konkretnie przeprojektować linię Peugeota 407 firma postanowiła zastosować jedynie małe zmiany. Obejmują one zarówno sedana jak i model Station Wagon(kombii). Na zewnątrz to przede wszystkim grill, który otrzymał więcej ...

dawno temu

Nowy Peugeot 407 Coupe - Bellagio

... Nowy Peugeot 407 Coupe Bellagio jest kolejnym konkurentem na rynku średnich coupe w Wielkiej Brytanii. Dostępny będzie w dwóch kolorach - Flamenco Red, bądź w całkiem nowym odcieniu metalicznym - Nera Black. Bellagio zostanie wyposażony w ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie