Honda CR-Z

Model
Honda CR-Z Zobacz 8 zdjęć

Honda CR-Z

CR-Z to hybrydowe coupé produkowane przez Hondę od 2010 roku. Japoński producent zapowiadał ten samochód jako następcę kultowego sportowego CR-X-a. Niestety, już po pierwszych testach auto spotkało się z falą krytyki, ponieważ było oceniane przez pryzmat lekkiego, mocnego poprzednika.

Mimo że ostatnia odmiana CR-X-a to del Sol, CR-Z wyglądem nawiązuje do wcześniejszej, drugiej generacji. Na przednim pasie zwraca uwagę duży wlot powietrza chłodzącego silnik. Po bokach centralnie umieszczonej paszczy, na dole atrapy zderzaka, Honda dodała jeszcze po jednym mniejszym wlocie. W efekcie wydaje się, że CR-Z ma bardziej sportowy charakter niż w rzeczywistości. Stylistyka przednich świateł o ostrym kształcie nawiązuje do innych modeli marki, takich jak Insight, Accord czy Civic. Z boku widać nawiązanie do klasycznego modelu. Za słupkiem B linia dachu opada mocno w stronę tyłu. Na drzwiach styliści wprowadzili dwa głębokie przetłoczenia, które nadają dynamiczny wygląd małej hybrydzie. Najistotniejszą cechą upodabniającą CR-Z-a do wcześniejszego modelu jest dzielona tylna szyba. Dla niektórych kierowców subtelny spojler stanowi duże ograniczenie widoczności.
Wnętrze zostało zaprojektowane bardzo nowocześnie. Przed kierowcą umieszczono duży obrotomierz podświetlany na niebiesko. Wewnątrz niego znajduje się elektroniczny prędkościomierz. Po bokach tuby z obrotomierzem Honda umieściła dodatkowe wyświetlacze związane głównie z układem hybrydowym. Konsola środkowa w zależności od wersji wyposażeniowej może zawierać kolorowy wyświetlacz dotykowy bądź mniejszy, ciekłokrystaliczny z panelem z przyciskami obsługującymi audio oraz niektóre systemy samochodu.

Przednie fotele są chwalone za komfort, chociaż według wielu mogłyby mieć trochę lepsze trzymanie boczne. Jest to odczuwalne szczególnie podczas pokonywania ostrzejszych zakrętów. Niestety, po CR-X-ie model CR-Z przejął jedną fatalną cechę – znikomą ilość miejsca na tylnej kanapie. Z trudem mieszczą się tam dwie osoby. Przeszkadza nie tylko niewielka odległość do przednich foteli, ale również nisko poprowadzona linia dachu. Również bagażnik nie należy do obszernych. Trochę więcej przestrzeni ładunkowej można zyskać, składając oparcie kanapy.

Dla poprawienia bezpieczeństwa Honda montuje na pokładzie modelu CR-Z system stabilizacji toru jazdy, zwany VSA. Są również system kontroli ciśnienia w oponach i standardowy już w większości samochodów ABS. CR-Z wyposażony jest też w dwie poduszki czołowe, dwie boczne oraz kurtyny powietrzne. Honda chwali również zastosowaną w tym aucie strukturę nadwozia – ACE, która zapewnia pasywną ochronę pasażerów na wyjątkowo wysokim poziomie.

Oprócz zaawansowanych systemów bezpieczeństwa wyposażenie modelu CR-Z obejmowało także automatyczną klimatyzację, dobrej jakości system audio o mocy 160 lub 360 W, nawigację satelitarną, łączność Bluetooth, złącza USB oraz iPod.

Honda CR-Z napędzana jest przez motor o pojemności 1,5 l zasilany benzyną. Czterocylindrowy silnik z pojedynczym wałkiem rozrządu ma inteligentny system zmiennych faz rozrządu i-VTEC. 113-konną jednostkę wspomaga motor elektryczny o mocy 11 KM. Napęd generuje łącznie 174 Nm momentu obrotowego, z czego 30 Nm dostarczane jest przez silnik elektryczny. Niektóre egzemplarze wyposażone są w przekładnię bezstopniową. Podstawową skrzynią biegów jest ręczna o 6 przełożeniach.

Zgodnie z najnowszymi amerykańskimi normami procedur testów wydajności spalania CR-Z osiągnął w cyklu miejskim wynik 7,6 l/100 km, a w trasie 6,4 l/100 km. Wersja z bezstopniową przekładnią osiągnęła odpowiednio 6,7 i 6,0 l/100 km. Co ciekawe, w cyklach zgodnymi z tymi samymi normami Honda CR-X z 1988 roku osiągnęła wynik 4,7 l/100 km w mieście i 4,2 l/100 km w trasie.
Produkcja modelu CR-Z trwa do tej pory. Decydując się na jego zakup, należy się liczyć z tym, że nie jest to zbyt praktyczne auto. Niestety, w związku z mało dynamiczną jak na masę samochodu jednostką nie jest to też sportowe coupé. Hondę CR-Z chwali się za właściwości jezdne, ale hybrydowy napęd nie zapewnia odpowiedniej dynamiki.

4.66
Ocena na postawie 20 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHonda
TypSamochód osobowy

Generacje Honda CR-Z

Inne modele Honda

Honda CR-Z: newsy, testy i recenzje

Honda pokazała CR-V po liftingu. Niełatwo znaleźć różnice

... Po prawie 3 latach od debiutu piątej generacji modelu CR-V Honda zdecydowała się na delikatny lifting. Japończycy skupili się głównie na wnętrzu i detalach, pozostawiając napęd bez zmian. ... Ostatnia generacja Hondy CR-V nadal wygląda ...

3 miesiące temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Tak wygląda nowa Honda HR-V. Pod maską tylko hybryda

... Obecna, druga już generacja Hondy HR-V jest z nami od 2013 roku. Niebawem zostanie zastąpiona nową odsłoną, zasilaną wyłącznie hybrydowym napędem e:HEV. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów pod koniec roku, ale już dziś wiemy, czego się ...

tydzień temu

Test Hondy CR-V Hybrid: ten drugi hybrydowy SUV z Japonii

... Bycie "tym drugim" to niewdzięczna rola. Trudno jest z niej wyjść, nawet gdy talentem wcale nie odstaje się od faworyta. Sprawdźmy, czy w podobną pułapkę nie wpadła Honda i czy polscy klienci, szukający hybrydowego SUV-a z Japonii, nie ...

10 miesięcy temu

Honda City powraca, ale tym razem nie jest brzydkim sedanem

... Honda pochwaliła się swoją najnowszą propozycją w segmencie B. Mowa o modelu City, który właśnie zadebiutował w Tajlandii. Analizując jego zalety, można śmiało stwierdzić, że mógłby też odnieść sukces w Europie. ... Honda City Polakom kojarzy ...

3 miesiące temu

2012 Honda CR-V - pierwsze oficjalne zdjęcia

... Pierwsze zdjęcie konceptu nowej odsłony Hondy CR-V widzieliśmy już lipcu, po czym japoński producent we wrześniu ujawnił koncept Hondy CR-V w pełnej krasie. Dziś prezentujemy pierwsze oficjalne zdjęcia nowej Hondy CR-V w produkcyjnej wersji. ... ...

dawno temu

Test: Honda e - bycie oryginalnym i stylowym wymaga poświęceń

... Od początku było jasne, że Honda e będzie małym, ale drogim elektrykiem, który niski zasięg ma nadrobić uroczym nadwoziem i nietypowymi rozwiązaniami w kokpicie. Tak też się stało, choć Japończycy nie uniknęli wpadek. Dla niektórych mogą one ...

2 miesiące temu

Używana Honda Civic IX w pigułce. Ostatnia taka honda

... To ostatnia generacja Hondy Civic zbudowana w oparciu o stare japońskie zasady. Ma pod maską wolnossące silniki benzynowe i klasyczny automat. To obecnie jeden z najbardziej niezawodnych kompaktów, jakie można kupić za ok. 30 tys. zł. ... ...

5 miesięcy temu

Honda e już w polskich salonach. Znamy ceny elektrycznego modelu

... Elektryczna Honda e wygląda świetnie i jest napędzana prądem. Takie połączenie powinno przypaść do gustu fanom nowoczesnych pojazdów. Szkoda tylko, że kosztuje krocie. Choć trzeba przyznać, że mniej niż np. konkurent spod znaku Fiata. ... ...

3 miesiące temu

2012 Honda CR-V - pierwsze zdjęcie!

... Honda niespodziewanie zaprezentowała pierwsze zdjęcia nowej Hondy CR-V. Co prawda zdjęcia ochrzczone zostały mianem "Concept", jednak nie należy się spodziewać, że produkcyjna odsłona będzie znacznie się różniła od widocznego na zdjęciu ...

dawno temu

Test: Honda Jazz Crosstar - tak wiele za… tak wiele

... Zupełnie nowa Honda Jazz jest dostępna wyłącznie w wersji hybrydowej. Auto zachwyca nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale również przemyślanym wnętrzem i materiałami niezłej jakości. Jeden ... 1938 Honda Jazz Crosstar 1.5 Hybrid - test ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie