Sprawdź VIN samochodu przed zakupem. Nowe narzędzie AutoCentrum.pl

Honda CR-Z

Model
Honda CR-Z Zobacz 8 zdjęć

Honda CR-Z

CR-Z to hybrydowe coupé produkowane przez Hondę od 2010 roku. Japoński producent zapowiadał ten samochód jako następcę kultowego sportowego CR-X-a. Niestety, już po pierwszych testach auto spotkało się z falą krytyki, ponieważ było oceniane przez pryzmat lekkiego, mocnego poprzednika.

Mimo że ostatnia odmiana CR-X-a to del Sol, CR-Z wyglądem nawiązuje do wcześniejszej, drugiej generacji. Na przednim pasie zwraca uwagę duży wlot powietrza chłodzącego silnik. Po bokach centralnie umieszczonej paszczy, na dole atrapy zderzaka, Honda dodała jeszcze po jednym mniejszym wlocie. W efekcie wydaje się, że CR-Z ma bardziej sportowy charakter niż w rzeczywistości. Stylistyka przednich świateł o ostrym kształcie nawiązuje do innych modeli marki, takich jak Insight, Accord czy Civic. Z boku widać nawiązanie do klasycznego modelu. Za słupkiem B linia dachu opada mocno w stronę tyłu. Na drzwiach styliści wprowadzili dwa głębokie przetłoczenia, które nadają dynamiczny wygląd małej hybrydzie. Najistotniejszą cechą upodabniającą CR-Z-a do wcześniejszego modelu jest dzielona tylna szyba. Dla niektórych kierowców subtelny spojler stanowi duże ograniczenie widoczności.
Wnętrze zostało zaprojektowane bardzo nowocześnie. Przed kierowcą umieszczono duży obrotomierz podświetlany na niebiesko. Wewnątrz niego znajduje się elektroniczny prędkościomierz. Po bokach tuby z obrotomierzem Honda umieściła dodatkowe wyświetlacze związane głównie z układem hybrydowym. Konsola środkowa w zależności od wersji wyposażeniowej może zawierać kolorowy wyświetlacz dotykowy bądź mniejszy, ciekłokrystaliczny z panelem z przyciskami obsługującymi audio oraz niektóre systemy samochodu.

Przednie fotele są chwalone za komfort, chociaż według wielu mogłyby mieć trochę lepsze trzymanie boczne. Jest to odczuwalne szczególnie podczas pokonywania ostrzejszych zakrętów. Niestety, po CR-X-ie model CR-Z przejął jedną fatalną cechę – znikomą ilość miejsca na tylnej kanapie. Z trudem mieszczą się tam dwie osoby. Przeszkadza nie tylko niewielka odległość do przednich foteli, ale również nisko poprowadzona linia dachu. Również bagażnik nie należy do obszernych. Trochę więcej przestrzeni ładunkowej można zyskać, składając oparcie kanapy.

Dla poprawienia bezpieczeństwa Honda montuje na pokładzie modelu CR-Z system stabilizacji toru jazdy, zwany VSA. Są również system kontroli ciśnienia w oponach i standardowy już w większości samochodów ABS. CR-Z wyposażony jest też w dwie poduszki czołowe, dwie boczne oraz kurtyny powietrzne. Honda chwali również zastosowaną w tym aucie strukturę nadwozia – ACE, która zapewnia pasywną ochronę pasażerów na wyjątkowo wysokim poziomie.

Oprócz zaawansowanych systemów bezpieczeństwa wyposażenie modelu CR-Z obejmowało także automatyczną klimatyzację, dobrej jakości system audio o mocy 160 lub 360 W, nawigację satelitarną, łączność Bluetooth, złącza USB oraz iPod.

Honda CR-Z napędzana jest przez motor o pojemności 1,5 l zasilany benzyną. Czterocylindrowy silnik z pojedynczym wałkiem rozrządu ma inteligentny system zmiennych faz rozrządu i-VTEC. 113-konną jednostkę wspomaga motor elektryczny o mocy 11 KM. Napęd generuje łącznie 174 Nm momentu obrotowego, z czego 30 Nm dostarczane jest przez silnik elektryczny. Niektóre egzemplarze wyposażone są w przekładnię bezstopniową. Podstawową skrzynią biegów jest ręczna o 6 przełożeniach.

Zgodnie z najnowszymi amerykańskimi normami procedur testów wydajności spalania CR-Z osiągnął w cyklu miejskim wynik 7,6 l/100 km, a w trasie 6,4 l/100 km. Wersja z bezstopniową przekładnią osiągnęła odpowiednio 6,7 i 6,0 l/100 km. Co ciekawe, w cyklach zgodnymi z tymi samymi normami Honda CR-X z 1988 roku osiągnęła wynik 4,7 l/100 km w mieście i 4,2 l/100 km w trasie.
Produkcja modelu CR-Z trwa do tej pory. Decydując się na jego zakup, należy się liczyć z tym, że nie jest to zbyt praktyczne auto. Niestety, w związku z mało dynamiczną jak na masę samochodu jednostką nie jest to też sportowe coupé. Hondę CR-Z chwali się za właściwości jezdne, ale hybrydowy napęd nie zapewnia odpowiedniej dynamiki.

4.66
Ocena na postawie 20 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHonda
TypSamochód osobowy

Generacje Honda CR-Z

Inne modele Honda

Honda CR-Z: newsy, testy i recenzje

Honda NSX Liberty Walk, czyli eksperymentowanie z legendą

... Honda/Acura NSX bez wątpienia zasłużyła na status auta kultowego. Wielu fanów japońskiej motoryzacji traktuje ten model jak świętość, której nie wypada modyfikować. Jak widać są jednak też ci, sądzący zupełnie inaczej. Dzięki nim powstają ...

miesiąc temu

Honda odświeża Civica Type R i dodaje do oferty dwie nowe odmiany

... Honda Civic Type R po liftingu jest bardziej aerodynamiczna i ma lepiej się prowadzić. Nowością są też dwie nowe wersje auta: jedna dla szukających bardziej subtelnej stylistyki, a druga dla fanów wrażeń na torze. ... Po prawie 3 latach Honda ...

miesiąc temu

Nowa Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo: daj sobie spokój z minivanem

... To znakomity samochód rodzinny i jednocześnie potwierdzenie, że SUV-y mogą zastąpić kombi oraz minivany. Nowa Honda CR-V napędzana silnikiem turbo jest tak dobra, że doszukanie się wad było dość trudne. Jest za to długa lista zalet. ... 1938Nowa ...

dawno temu

2012 Honda CR-V - pierwsze oficjalne zdjęcia

... Pierwsze zdjęcie konceptu nowej odsłony Hondy CR-V widzieliśmy już lipcu, po czym japoński producent we wrześniu ujawnił koncept Hondy CR-V w pełnej krasie. Dziś prezentujemy pierwsze oficjalne zdjęcia nowej Hondy CR-V w produkcyjnej wersji. ... ...

dawno temu

Wspaniała Honda N600 z wysokoobrotowym silnikiem z motocykla

... N600 to pierwszy samochód Hondy sprzedawany w USA. Mały, typowo miejski pojazd o ciekawym wyglądzie dziś jest poszukiwanym klasykiem. Niektórzy wykorzystują go także jako bazę do tuningu, czego przykładem jest opisywany egzemplarz z motocyklowym ...

5 miesięcy temu

Oficjalny facelift Hondy CR-V - premiera 17 września

... Cofając się wstecz do maja możemy sobie przypomnieć szpiegowskie zdjęcia odświeżonej Hondy CR-V. Wygląda na to, że Honda nie planowała trzymać nas zbyt długo w niepewności, gdyż fotka, która widnieje ... powyżej, potwierdza fakt faceliftingu ...

dawno temu

2012 Honda CR-V - pierwsze zdjęcie!

... Honda niespodziewanie zaprezentowała pierwsze zdjęcia nowej Hondy CR-V. Co prawda zdjęcia ochrzczone zostały mianem "Concept", jednak nie należy się spodziewać, że produkcyjna odsłona będzie znacznie się różniła od widocznego na zdjęciu ...

dawno temu

Tak wygląda nowa generacja Hondy CR-V

... Pod koniec lipca Honda ujawniła pierwsze zdjęcie prezentujące nową generację modelu CR-V. Wtedy pojazd miał jeszcze status konceptu, jednak okazuje się, że wersja produkcyjna niewiele różni się od zaprezentowanego wcześniej prototypu. ... Pod ...

dawno temu

Nowa Honda CR-V (2012) odsłonięta!

... Targi we Frankfurcie potrwają jeszcze do niedzieli, Honda postanowiła jednak zaprezentować nową generację modelu CR-V na kalifornijskim Orange County International Auto Show, który wystartował wczoraj. ... Targi we Frankfurcie potrwają jeszcze ...

dawno temu

Honda CR-V wzywana do serwisu!

... Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o akcji serwisowej ogłoszonej przez Hondę, którą objętych zostało ponad 3000 egzemplarzy CR-V. ... Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o akcji serwisowej ogłoszonej przez ...

dawno temu

Lifting Hondy CR-Z - pierwsze przecieki

... Honda wkrótce odświeży model CR-Z. ... Honda planuje w 2017 roku wprowadzić nową generację modelu CR-Z. Zanim to jednak nastąpi, Japończycy muszą podtrzymać funkcjonowanie na rynku swojego sportowo wyglądającego modelu. Ma w tym pomóc ... , ale ...

dawno temu

Honda CR-V zaprezentowana w wersji europejskiej

... W październiku 2011 roku świat obiegły pierwsze oficjalne zdjęcia nowej Hondy CR-V, którą przygotowano wówczas na rynek japoński. Producent z Tokio stworzył wreszcie wersję europejską, która pojawi się na targach w Genewie. ... W październiku ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie