Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Fiat Seicento

Model
Fiat Seicento Zobacz 4 zdjęcia

Seicento/600 to model małego samochodu (zaliczany do segmentu A) produkowanego przez włoski koncern samochodowy Fiat w latach 1998-2010. Auto wytwarzano tylko w Polsce. W roku 2005 zmieniono nazwę samochodu z "Seicento" na "600". Również wtedy Fiat zmienił dopuszczalną liczbę osób w tym samochodzie z pięciu na cztery.

Seicento zastąpiło nie tylko model Cinquecento na rynku, ale również Fiata 126p, którego produkcja wkrótce po wprowadzeniu Seicento została zakończona.

Rozmiary zewnętrzne Seicento były podobne do Cinquecento. Wygląd również nawiązywał do starszego samochodu, ale nadwozie nakreślono znacznie łagodniejszymi liniami. Najbardziej do poprzednika podobne były tylne światła.

Podobnie jak Cinquecento 600 nie zapewniał wiele miejsca z przodu ani z tyłu. Wyżsi kierowcy mogli próbować zająć dogodną pozycję za kierownicą tylko wtedy, kiedy przesunęli fotel maksymalnie do tyłu.

W takiej sytuacji osoby znajdujące się z tyłu nie miały już w ogóle miejsca na nogi. Przestrzeni na nogi brakowało zresztą nawet wtedy, kiedy fotele przesunięte były całkiem do przodu. Podobnie było z miejscem nad głowami i na boki.

W przypadku tej ostatniej niewygody zmieniło się to nieco w 2005 roku, kiedy Fiat zdecydował się zmienić nazwę samochodu i rejestrować go jako pojazd 4-osobowy.

Fiat Seicento, niestety, nie był bezpiecznym samochodem. W teście Euro NCAP małe włoskie autko uzyskało tylko dwie gwiazdki na pięć możliwych. Następnie, po zmianie rygorów dotyczących tych testów, Seicento straciło jedną gwiazdkę. Dla porównania, jeszcze mniejszy od Fiata Smart Fortwo w teście NCAP dostał trzy punkty.

Tak jak poprzednik Seicento było w środku głośnym samochodem. Wynikało to z zastosowania niskiej jakości materiałów wygłuszających oraz pozostawienia sporych powierzchni drzwi i boków w środku bez tapicerki.

Do napędu służyły tylko dwa silniki benzynowe. Mniejszy z nich miał objętość niespełna 0,9 l (pochodził jeszcze z modelu Cinquecento). Jeszcze w połowie lat 90. ubiegłego wieku dokonano w nim modernizacji polegającej na wstawieniu wtrysku paliwa zamiast gaźnika. Silnik miał moc 39 KM.

Większa jednostka pochodziła z modelu Cinquecento Sporting i była też montowana w Seicento Sporting. Silnik miał 1,1 l objętości skokowej i moc 54 KM. Cztery lata od rozpoczęcia produkcji Seicento Sporting zniknęło z rynku (2002 rok). Pozostała więc tylko wersja słabsza.

Sprzedawana była też wersja z silnikiem elektrycznym zwana Elettra, która cieszyła się największym wzięciem wśród rzymskiej policji.

Aby podnieść sprzedaż, przez wszystkie lata produkcji Fiat wypuścił aż 29 różnych wersji wyposażeniowych (w tym Van), które zwykle niewiele się od siebie różniły. Co ciekawe, odmiany Suite i Sporting były dostępne również z klimatyzacją.

Seicento, podobnie jak jego starszy brat, to samochód awaryjny. Bez względu na wybrany silnik trzeba było liczyć się z pewnymi wydatkami. Mniejszy motor charakteryzował się podwyższonym zużyciem oleju silnikowego, a w większym często zdarzały się awarie w postaci wypalenia uszczelki pod głowicą. Normą były też uszkodzenia cewek zapłonowych. Często silniki przeciekały – użytkownicy skarżą się na wycieki spod pokrywy zaworów, z miski olejowej czy uszczelniaczy wału korbowego.

Wszechobecna jest też korozja, która oprócz nadwozia mocno atakuje układ wydechowy, a nawet zbiornik paliwa. Bywa, że niekontrolowane zgrzewy baku przerdzewieją tak, że dochodzi do wycieków benzyny.

Uszkodzeniom ulegają też alternator, gumowe osłony półosi, a także łożyska kół. Szybko potrafi zużywać się sprzęgło, a tuleje wahaczy wybijają się już po kilkunastu tysiącach kilometrów.
Mimo że Seicento jest dość awaryjne, jego naprawa nie jest zwykle kosztowna, a do tego łatwo ją przeprowadzić, więc poradzi sobie z nią każdy mechanik.

W 2010 roku zakończono produkcję modelu Seicento, który już wtedy nazywał się 600. Zastąpiły go dwa samochody – tańsza Panda i droższe 500.

3.64
Ocena na postawie 212 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFiat
TypSamochód osobowy
SegmentA

Inne modele Fiat

A - Inne modele

Oceny użytkowników (172)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6 7 ... 9

Fiat Seicento: newsy, testy i recenzje

STAG: Q&A ODCINEK 2

Używany Fiat Tipo II: takich aut już niedługo nie będzie

... Dysponując kwotą 30 tys. zł możecie już kupić używanego Fiata Tipo. Auto 4-letnie, dość nowoczesne, przestronne, z dużym bagażnikiem. Model, który w ostatnich latach zrobił furorę na rynku, ponieważ z ceną trafił w możliwości finansowe Polaków. ...

6 dni temu

Tak wygląda elektryczny Fiat 500. Różnic jest zaskakująco dużo

... Na to auto czekaliśmy bardzo długo. W sieci właśnie pojawiły się pierwsze zdjęcia nowego Fiata 500 z elektrycznym napędem. Nadwozie - pod względem stylistycznym - przypomina pierwowzór ... Dosłownie chwilę przed oficjalną premierą fotografie ...

3 miesiące temu

Kultowy Fiat 500 dołącza do oferty Lego. Kupicie go także w Polsce

... Lego uzupełniło serię Creator o kolejny kultowy pojazd. To Fiat 500, który robi wrażenie dopracowaniem detali i mnogością ruchomych elementów - to prawdziwa gratka dla dużych dzieci. Co ważne, kupimy go także w Polsce. ... Aston Martin DB5, Ford ...

3 miesiące temu

Fiat 500X Sport już w polskich salonach. Ile kosztuje?

... Fiat uzupełnił ofertę modelu 500X o atrakcyjnie wystylizowaną wersję Sport. Co ważne, wyróżnia się ona nie tylko wyglądem, ale i kilkoma zmianami technicznymi, które mają uczynić jazdę przyjemniejszą oraz bardziej angażującą. Ile trzeba zapłacić ...

6 miesięcy temu

Nowy Fiat 500e oficjalnie. Ma 320 km zasięgu, ale tani nie jest

... Po pierwszych fotografiach przyszedł czas na konkretne informacje. Nowy Fiat 500 z elektrycznym napędem nie ma już przed nami żadnych tajemnic. Znamy dane techniczne, osiągi i cenę. Niestety, tanio nie będzie. ... to tylko niektóre z wyróżników ...

3 miesiące temu

Fiat Seicento [awarie i problemy]

... W historii polskiej motoryzacji było wiele aut, które w różnych okresach miały zmotoryzować nasz kraj. Na początku był to Fiat 126p, później Cinquecento, aż w końcu przyszedł czas na następcę ... tych dwóch bardzo popularnych modeli, którym ...

dawno temu

Fiat 500 Hybrid już w salonach. Ceny startują od 51 100 zł

... Fiat 500 debiutuje w polskich salonach z nową wersją napędową szumnie określaną przez producenta mianem Hybrid. Tak naprawdę jednak jest to tzw. miękka hybryda oparta na nowym, benzynowym silniku o pojemności 1 litra i mocy 70 KM. To ciekawa ...

4 miesiące temu

Używany Fiata Seicento - test - Auto Dla Kowalskiego [wideo]

... Fiat Seicento, to samochód, który można kupić za równowartość średniej jakości roweru. Najtańsze egzemplarze, nadające się do jazdy kosztują ok. 1500 zł. Czy warto zatem rozważyć zakup tego modelu? ... Dowiecie się tego, oglądając test Fiata ...

dawno temu

Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić?

... O Fiacie Seicento zrobiło się głośniej w ostatnich dniach, niż o jakimkolwiek innym modelu samochodu. Dlaczego? Ponieważ brało udział w wypadku z udziałem premier, Beaty Szydło. Wielu mogło pomyśleć ... Małe jest piękne, ale czy bezpieczne? ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie