Ferrari 599 GTB Fiorano

Generacja
Ferrari 599 GTB Fiorano

W marcu 2006 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie Ferrari oficjalnie zaprezentowało model 599 GTB Fiorano. Jest to następca 575M Maranello, który produkowany był w latach 2002-2006. Mierzące 4550 mm długości, 1935 mm szerokości oraz 1277 mm wysokości 599 GTB Fiorano zostało zaprojektowane przez włoskie studio stylistyczne Pininfarina pod przewodnictwem Franka Stephensona. Stephenson odpowiada również za stylistykę m.in. BMW X5 i Maserati Quattroporte.

599 GTB Fiorano charakteryzuje się długą maską oraz czterema końcówkami układu wydechowego. Nazwa 599 GTB Fiorano nie jest przypadkowa. „GTB” oznacza ‘Gran Turismo Berlinetta’, a „Fiorano” to nazwa toru wyścigowego zlokalizowanego przy fabryce Ferrari w Maranello. Plasowane w segmencie GT 599 GTB Fiorano oferuje miejsce jedynie dla dwóch osób, które niestety nie będą zadowolone z przestronności ani pojemności bagażnika.

6,0 l silnik V12 599 GTB Fiorano generuje 620 KM, co czyni ten model najmocniejszym Ferrari, jakie kiedykolwiek seryjnie produkowano. Jest to jeden z niewielu motorów, w których liczba koni przekracza 100 KM na 1,0 l pojemności, bez jakiegokolwiek turbodoładowania. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 608 Nm. Ferrari 599 GTB Fiorano współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią lub 6-stopniową przekładnią o nazwie F1 SuperFast, z sekwencyjną możliwością zmiany przełożeń.

Taka moc pozwala na przyspieszenie do setki w 3,7 s i uzyskanie 200 km/h po równych 11 s. Prędkość maksymalna wynosi 330 km/h.

W 2009 roku włoski producent zaprezentował w Genewie dwie edycje specjalne modelu 599 GTB. Pierwszą z nich jest 599 Handling GT Evoluzione, która gwarantuje bardziej sportowe właściwości jezdne. Druga nazywa się 599XX i oferowana jest tylko najwierniejszym klientom Ferrari.

Ferrari 599 GTB Fiorano jest jednym z najchętniej przerabianych samochodów przez firmy tuningowe. Jeden z pakietów oferuje tuner o nazwie Anderson Germany, który skupił się nie tylko na stylistyce, ale również na mechanice pojazdu. Egzemplarz Ferrari 599 GTB Fiorano Anderson Germany charakteryzuje się czarną barwą nadwozia i trzema czerwonymi paskami przechodzącymi przez całe nadwozie. Nie zabrakło także 21-calowych aluminiowych felg.

Dzięki wymianie układu wydechowego oraz przeprogramowaniu jednostki sterującej pracą silnika ECU inżynierowie Anderson Germany uzyskali 674 KM, co oznacza wzrost o 54 KM. Ferrari 599 GTB Fiorano z tak zmodyfikowaną jednostką przyspiesza do setki w 3,2 s.

Warto także zwrócić uwagę na zestaw Ferrari o nazwie Handling GT Evoluzione [HGTE]. Obejmuje on trzy pakiety o nazwie Handling, Exhaust i Aesthetic, które można wdrożyć w modelach sprzed 2008 roku. Ponadto oferowany jest pakiet Performance, dostępny wyłącznie dla modeli wytwarzanych od 2008 roku.

Jednym z właścicieli Ferrari 599 GTB Fiorano był prezydent Tunezji Zine Al-Abidin Ben Ali. Na początku 2011 roku, podczas buntu obywateli tego kraju, jego żółty egzemplarz 599 GTB Fiorano został skradziony. Nieznane są dalsze losy samochodu.

Ferrari 599 GTB Fiorano występuje wyłącznie jako 2-drzwiowe coupé. Kupujący mogą wybierać wśród wielu kolorów nadwozia. Auto może pochwalić się wieloma tytułami (m.in. supersamochód roku według Top Gear, samochód roku według magazynu „Evo”).

Plusy:
+ charakterystyczny design nadwozia
+ mocna jednostka napędowa
+ rewelacyjne właściwości jezdne
+ materiały wysokiej jakości
Minusy:
- spalanie
- przestronność i pojemność bagażnika

4.78
Ocena na postawie 12 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Ferrari 599 GTB Fiorano: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie