Citroën Nemo

Model
Citroën Nemo Zobacz 2 zdjęcia

Citroen Nemo to samochód dostawczo-osobowy typu kombivan. Trafił na rynek w 2008 roku dzięki współpracy Citroena z siostrzaną marką Peugeot oraz Fiatem. Jest idealną opcją dla tych, dla których Citroen Berlingo jest zbyt duży.

Citroen Nemo – historia

Pierwowzorem francuskiego vana był Fiat Fiorino, mały samochód dostawczy produkowany przez włoską firmę już od 1977 roku. Przez następne 30 lat auto odniosło ogromny sukces w Europie i Ameryce Południowej, jednak po 2 generacjach opartych na podobnej konstrukcji postanowiono go odświeżyć i unowocześnić jego wygląd. Fiat nawiązał w tym celu współpracę z koncernem Groupe PSA – właścicielem marek Citroen oraz Peugeot.

Francuzi zgodzili się pomóc w projektowaniu nowego samochodu. Wspólnie w październiku 2007 roku zaprezentowane zostały więc trzy modele: Fiat Fiorino III generacji, Peugeot Bipper, a także Citroen Nemo. Wszystkie z nich oparto na podwoziu Fiata Grande Punto, celując w klientów, którzy potrzebowali niedrogiego samochodu dostawczego jeszcze mniejszego niż (na przykład) istniejący już wtedy na rynku Citroen Berlingo.

Pierwszy Citroen Nemo trafił na rynek w 2008 roku. Zastąpił wycofanego kilka lat wcześniej Citroena C15. Nowy model nie był jednak, tak jak poprzednik, montowany w Polsce. Jego produkcję przeniesiono do Turcji, tak aby wszystkie 3 modele (Fiorino, Bipper i Nemo) powstawały razem. W tym samym roku odbyła się premiera drugiej wersji auta – Citroen Nemo Multispace – z 5 siedzeniami w konstrukcji bardziej zbliżonej do minivana.

Samochód wygrał w 2009 r. nagrodę dla najlepszego samochodu dostawczego. Niezbyt pomyślnie przeszedł jednak testy bezpieczeństwa. W 2010 roku w Niemczech, podczas jednego z nich, auto się przewróciło. Pojazd posiada 3 na 5 gwiazdek od Euro NCAP. Produkcja Citroena Nemo zakończyła się w 2017 roku.

Citroen Nemo – dane techniczne

Koncern produkujący markę Peugeot i Citroen nie mógł się zgodzić z Fiatem co do niektórych zaledwie detali w trakcie projektowania aut – Fiorino, Bipper i Nemo posiadają różne silniki oraz różne opcje wyposażenia. Nie różnią się jednak wymiarami oraz ładownością. Każdy z nich waży około 1,7 tony, posiada nadwozie typu kombi oraz długość niecałych 4 m, co sprawia, że idealnie nadają się do jeżdżenia z towarem po mieście.

Citroen Nemo ma ładowność 610 kg, co można zwiększyć, np. składając siedzenia. Razem daje to 2,5 m3 pojemności bagażnika. Auto będzie to w stanie bezproblemowo udźwignąć, ale pomoże nam także oszczędzić na paliwie dzięki swojemu silnikowi. Tutaj pojawiają się 2 opcje. Pierwsza z nich to silnik benzynowy o pojemności 1,4 l i mocy 75KM (z możliwością założenia instalacji LPG). Daje on dopuszczalną masę całkowitą rzędu 1680 kg.

Drugą, częściej wybieraną opcją jest natomiast czterocylindrowy, wysokoprężny silnik diesla 1,4 l HDi o odrobinę mniejszej mocy 70KM. Jest bardziej ergonomiczny od benzynowego – producent podaje tu zaledwie 4,5 l / 100 km. W Citroenie Nemo znajdziemy także 5-biegową manualną skrzynię biegów, która w wersji Multispace posiada elektronicznie sterowane sprzęgło.

Citroen Nemo - wyposażenie

Citroen Nemo został zaprojektowany tak, aby łatwiej było pojechać przez miasto po niewielką dostawę towaru. Jego potencjalni kupujący mają 2 rodzaje przegrody między kabiną, a ładownią: kratka oraz adaptowalna przegroda blaszana. Same fotele pasażera posiadają funkcję, którą producent nazywa Extenso – pozwalają złożyć się do połowy lub całkiem chowają się pod podłogę w zależności od potrzeb.

Dodatkowo w Citroenie Nemo znajdziemy:

  • wspomaganie kierownicy
  • poduszki powietrzne
  • radar parkowania tyłem
  • komputer pokładowy
  • tempomat
4.09
Ocena na postawie 28 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaCitroen
TypSamochód osobowy

Inne modele Citroen

Citroën Nemo: newsy, testy i recenzje

Opel Grandland X - test w wersji Grand

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie