Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Citroën Nemo

Model
Citroën Nemo Zobacz 2 zdjęcia

Citroen Nemo to samochód dostawczo-osobowy typu kombivan. Trafił na rynek w 2008 roku dzięki współpracy Citroena z siostrzaną marką Peugeot oraz Fiatem. Jest idealną opcją dla tych, dla których Citroen Berlingo jest zbyt duży.

Citroen Nemo – historia

Pierwowzorem francuskiego vana był Fiat Fiorino, mały samochód dostawczy produkowany przez włoską firmę już od 1977 roku. Przez następne 30 lat auto odniosło ogromny sukces w Europie i Ameryce Południowej, jednak po 2 generacjach opartych na podobnej konstrukcji postanowiono go odświeżyć i unowocześnić jego wygląd. Fiat nawiązał w tym celu współpracę z koncernem Groupe PSA – właścicielem marek Citroen oraz Peugeot.

Francuzi zgodzili się pomóc w projektowaniu nowego samochodu. Wspólnie w październiku 2007 roku zaprezentowane zostały więc trzy modele: Fiat Fiorino III generacji, Peugeot Bipper, a także Citroen Nemo. Wszystkie z nich oparto na podwoziu Fiata Grande Punto, celując w klientów, którzy potrzebowali niedrogiego samochodu dostawczego jeszcze mniejszego niż (na przykład) istniejący już wtedy na rynku Citroen Berlingo.

Pierwszy Citroen Nemo trafił na rynek w 2008 roku. Zastąpił wycofanego kilka lat wcześniej Citroena C15. Nowy model nie był jednak, tak jak poprzednik, montowany w Polsce. Jego produkcję przeniesiono do Turcji, tak aby wszystkie 3 modele (Fiorino, Bipper i Nemo) powstawały razem. W tym samym roku odbyła się premiera drugiej wersji auta – Citroen Nemo Multispace – z 5 siedzeniami w konstrukcji bardziej zbliżonej do minivana.

Samochód wygrał w 2009 r. nagrodę dla najlepszego samochodu dostawczego. Niezbyt pomyślnie przeszedł jednak testy bezpieczeństwa. W 2010 roku w Niemczech, podczas jednego z nich, auto się przewróciło. Pojazd posiada 3 na 5 gwiazdek od Euro NCAP. Produkcja Citroena Nemo zakończyła się w 2017 roku.

Citroen Nemo – dane techniczne

Koncern produkujący markę Peugeot i Citroen nie mógł się zgodzić z Fiatem co do niektórych zaledwie detali w trakcie projektowania aut – Fiorino, Bipper i Nemo posiadają różne silniki oraz różne opcje wyposażenia. Nie różnią się jednak wymiarami oraz ładownością. Każdy z nich waży około 1,7 tony, posiada nadwozie typu kombi oraz długość niecałych 4 m, co sprawia, że idealnie nadają się do jeżdżenia z towarem po mieście.

Citroen Nemo ma ładowność 610 kg, co można zwiększyć, np. składając siedzenia. Razem daje to 2,5 m3 pojemności bagażnika. Auto będzie to w stanie bezproblemowo udźwignąć, ale pomoże nam także oszczędzić na paliwie dzięki swojemu silnikowi. Tutaj pojawiają się 2 opcje. Pierwsza z nich to silnik benzynowy o pojemności 1,4 l i mocy 75KM (z możliwością założenia instalacji LPG). Daje on dopuszczalną masę całkowitą rzędu 1680 kg.

Drugą, częściej wybieraną opcją jest natomiast czterocylindrowy, wysokoprężny silnik diesla 1,4 l HDi o odrobinę mniejszej mocy 70KM. Jest bardziej ergonomiczny od benzynowego – producent podaje tu zaledwie 4,5 l / 100 km. W Citroenie Nemo znajdziemy także 5-biegową manualną skrzynię biegów, która w wersji Multispace posiada elektronicznie sterowane sprzęgło.

Citroen Nemo - wyposażenie

Citroen Nemo został zaprojektowany tak, aby łatwiej było pojechać przez miasto po niewielką dostawę towaru. Jego potencjalni kupujący mają 2 rodzaje przegrody między kabiną, a ładownią: kratka oraz adaptowalna przegroda blaszana. Same fotele pasażera posiadają funkcję, którą producent nazywa Extenso – pozwalają złożyć się do połowy lub całkiem chowają się pod podłogę w zależności od potrzeb.

Dodatkowo w Citroenie Nemo znajdziemy:

  • wspomaganie kierownicy
  • poduszki powietrzne
  • radar parkowania tyłem
  • komputer pokładowy
  • tempomat
4.09
Ocena na postawie 28 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaCitroen
TypSamochód osobowy

Inne modele Citroen

Citroën Nemo: newsy, testy i recenzje

STAG: Q&A ODCINEK 2

Citroën zapowiada auto na prąd dla wszystkich. Debiut już 27 lutego

... Citroën już niebawem wróci do świata pojazdów elektrycznych. Francuski producent poinformował, że już 27 lutego pochwali się nowym modelem na prąd. O aucie wiemy tylko tyle, że ma być dostępne dla każdego. Czyżby szykowała się rewolucja? ... i ...

4 miesiące temu

Używany Citroën C5 I w pigułce. Ryzykowny, ale komfortowy francuz

... Pierwszy Citroën C5 zastąpił niezbyt popularny u nas model Xantia i kontynuował tradycję stosowania hydropneumatycznego zawieszenia w aucie klasy średniej. Dziś nawet najmłodsze egzemplarze mają już za sobą 10 lat eksploatacji. Na co zwrócić ...

10 miesięcy temu

Citroën C5 Aircross debiutuje w wersji Plug-in Hybrid

... Citroën poszedł w ślady bratniego Peugeota i uzupełnił swoją ofertę o hybrydę typu plug-in. Taki napęd zagościł pod maską największego crossovera marki - C5 Aircrossa. Auto wyróżnia się całkiem przyzwoitą mocą, lecz nadal nie jest dostępne z ...

7 miesięcy temu

Citroën pracuje nad elektrykiem. Będzie następcą modelu C4 Cactus

... Kilka miesięcy temu Citroën zapowiedział, że nie przewiduje kontynuować modelu C4 Cactus. Oznacza to, że auto nie doczeka się kolejnej generacji. Będzie jednak miało następcę opartego na platformie wykorzystywanej obecnie przez Peugeota 208. Co ...

6 miesięcy temu

Wspaniały Citroën SM trafi na aukcję. Niestety cena nie jest niska

... Citroën SM to legendarne francusko-włoskie gran turismo. Auto zostanie niebawem wystawione na jednej z aukcji w Nowej Zelandii. To dość rzadki model, w dodatku zachowany w dobrym stanie, więc cena nie należy do najniższych. ... Królową Elżbietę. ...

10 miesięcy temu

Citroën C5 Aircross, czyli SUV klasy komfort. Zgadzam się

... Rzadko wierzę w hasła kampanii reklamowych i rzeczy wypisane w folderach. Zwłaszcza Francuzom. Jednak w tym przypadku zgadzam się w 100 procentach. Citroën C5 Aircross tworzy nową klasę dla SUV-ów. Klasę komfort. ... Citroën C5 Aircross PureTech ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie