Audi A6 (C7)

Generacja
Audi A6 (C7) Zobacz 2 zdjęcia

Zaawansowane technologicznie Audi A6 czwartej generacji, o logotypie C7 wyruszyło na podbój rynku w 2011 roku. Samochód skazany jest na sukces. Kusi klientów wieloma nowinkami technicznymi i stylistyką, która z pewnością trafi w gusta zdecydowanej większości osób. Podobnie jak w przypadku poprzednika Audi stworzyło groźną konkurencję w segmencie E.

W przeciwieństwie do takich firm jak BMW czy Mercedes producent z Ingolstadt nie lubi szokować klientów i stawia na sprawdzony przepis. Ogólna koncepcja pozostała prawie niezmieniona, auto nadal ma uchodzić za ekskluzywną limuzynę o sportowym zacięciu. Pewne zabiegi stylistyczne spowodowały jednak, że nowe A6 wygląda zupełnie inaczej, przede wszystkim agresywniej.

Znacząco zmieniono przednie reflektory. Wykonane w technologii LED, z przezroczystymi kloszami, mają nieregularny kształt dający efekt groźnego spojrzenia. Atrapa chłodnicy nie ma już kształtu trapezu, tylko sześcioboku. Przetłoczenia na masce oraz wzdłuż nadwozia dodają mu dynamiki. Tylna klapa wyprofilowana na krawędzi w delikatną lotkę (efekt przejęty z poprzedniej generacji) podkreśla sportowy charakter samochodu. Całość robi wrażenie w połączeniu z aluminiowymi felgami, które opcjonalnie mogą mieć nawet 20 cali. Wiele komponentów nadwozia wykonano z aluminium (przednie błotniki, maska silnika, drzwi oraz tylna klapa). Dzięki temu A6 charakteryzuje się niewielką masą własną jak na auto tej klasy.

Dostępnych jest pięć silników: dwa benzynowe i trzy turbodiesle. Wolnossąca jednostka benzynowa V6 o pojemności 2,8 l rozwija moc 204 KM i moment obrotowy 280 Nm. Doładowany mechanicznie silnik 3,0 TFSI ma 300 KM i 440 Nm. Najmniejszy silnik wysokoprężny 2,0 TDI generuje 177 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Jednostka 3,0 TDI występuje w dwóch wariantach mocy: 204 KM i 245 KM, które mają olbrzymi moment obrotowy, odpowiednio 400 i 500 Nm. Wszystkie silniki są ekonomiczniejsze niż w poprzedniej generacji, dotyczy to głównie jednostek TDI.

Oczywiście samochód może być wyposażony w napęd na cztery koła quattro. Oprócz manualnej skrzyni biegów dostępne są dwie skrzynie automatyczne: zoptymalizowany do dynamicznej jazdy 8-biegowy Tiptronic i dwusprzęgłowa skrzynia S-tronic.

Wraz z nowoczesnym układem napędowym Audi wyposaża model A6 w szereg zaawansowanych systemów i rozwiązań technicznych. Auto otrzymało nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. W opcji dostępny jest system regulacji charakterystyki tego układu - Audi Drive Select. W wersjach z napędem na przednią oś system ESP ma funkcję elektronicznej blokady poprzecznej. Zawieszenie za dopłatą może mieć regulowaną siłę tłumienia. W reflektorach ksenonowych zastosowano system doświetlania zakrętów Adaptive light. Niestety, również jako opcja.

Wnętrze A6 jest przestronne, a kokpit wzorowany na modelu A8. Centralnie umieszczono wysuwany wyświetlacz. Samochód stał się bardzo multimedialny. Kierowca ma do dyspozycji połączenie z Internetem oraz usługi online.

Auto występuje w dwóch wersjach nadwoziowych: sedan i kombi. Ta druga tradycyjnie nosi nazwę Avant. A6 z tym nadwoziem ma bagażnik 565 l, który da się powiększyć do 1680 l, składając oparcia tylnego siedzenia. Auto opcjonalnie wyposażone jest w system automatycznego otwierania bagażnika po zarejestrowaniu ruchu poniżej linii tylnego zderzaka, zgodnego z ustalonym wzorcem.

Szybkie fakty
MarkaAudi
ModelAudi A6
Produkcja od2012

Inne generacje Audi A6

Inne modele Audi

Audi A6 (C7): newsy, testy i recenzje

Nowy Peugeot 308 SW i 308 GTi - podsumowanie serii testów

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie