Alfa Romeo 146

Model
Alfa Romeo 146 Zobacz 5 zdjęć

Alfa Romeo 145 / 146

Alfa Romeo 145 jest 3-drzwiowym hatchbackiem, który zadebiutował w 1994 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Turynie, we Włoszech. Rok później, w 1995 roku, premierę miała 5-drzwiowa wersja 145 o nazwie 146. Oba warianty zostały zaprojektowane przez studio stylistyczne Centro Stile pod przewodnictwem Waltera de’Silvy. Oba plasują się w segmencie C (kompakty). Alfa Romeo 145 bazuje na płycie podłogowej Fiata Tipo, który w 1989 roku zdobył prestiżowy tytuł Car Of The Year.

Mierząca 4093 mm (145) / 4257 mm (146) długości, 1710 mm szerokości oraz 1427 mm wysokości Alfa Romeo 145/146 plasowana jest w segmencie C. Do jej głównych konkurentów zaliczamy Fiata Bravo oraz Brava, Opla Astrę i Toyotę Corollę.

Alfa Romeo 145/146 charakteryzuje się zdecydowanie bardziej agresywną stylistyką niż poprzednik o nazwie 33. Walter de’Silva stworzył samochód dynamiczny, a jednocześnie elegancki, którego cechą rozpoznawczą w 3-drzwiowej wersji jest delikatnie ścięty tył, a w 5-drzwiowym wariancie ogromny tylny zderzak z wysoko zakończoną klapą bagażnika. Alfa Romeo 145/146 zapewnia przy tym komfortowe warunki podróżowania czterem dorosłym osobom i całkiem pojemny bagażnik w obu wariantach. Standardowe wyposażenie Alfy Romeo 145/146 obejmowało dwie poduszki powietrzne oraz system Anti-Lock Braking System (ABS).

Na początku lat produkcji Alfa Romeo 145/146 oferowana była z kilkoma jednostkami benzynowymi typu boxer o pojemności 1,3 l i mocy 90 KM, 1,6 o mocy 103 KM, 1,7 o mocy 129 KM oraz 1,9 l turbodieslem o mocy 90 KM.

W 1997 roku producent postanowił odświeżyć wnętrze samochodu, a przy okazji wycofać silniki typu boxer, zastępując je jednostkami Twin Spark. Listę nowych motorów otwierał wariant 1,4 l o mocy 103 KM, 1,6 l o mocy 120 KM oraz 1,8 l o mocy 144 KM.

W 1999 roku samochód doczekał się pierwszego faceliftingu, obejmującego również stylistykę nadwozia. Zmodernizowano wówczas zderzaki i przedni wlot powietrza, a gama jednostek napędowych wzbogaciła się o nowego turbodiesla JTD o pojemności 1,9 l i mocy 105 KM, który pozwala na osiągnięcie pierwszej setki po 10,5 s. Z oferty zniknął 1,9 l turbodiesel o mocy 90 KM.

Warto także wspomnieć o Alfie Romeo 145 Quadrifoglio, zaprezentowanej w 1996 roku podczas wystawy motoryzacyjnej we Frankfurcie. Specjalna edycja Quadrifoglio charakteryzuje się unikalnymi aluminiowymi felgami, sportowymi fotelami, czerwonym poszyciem wewnątrz oraz sztywniejszym zawieszeniem. Pod maską Alfy Romeo 145 Quadrifoglio znajdował się motor o pojemności 2,0 l i mocy 150 KM, znany wcześniej z modelu 155.

Największą bolączką Alfy Romeo 145/146 są podzespoły, które często odmawiają posłuszeństwa. Problemy dotyczą najczęściej zawieszenia, paska rozrządu oraz elektryki. Warto pamiętać, aby przeprowadzać regularne kontrole paska rozrządu, nawet jeśli nie zbliża się termin jego wymiany.

Z powodu dużej usterkowości ceny Alfy Romeo 145/146 są na rynku wtórnym bardzo atrakcyjne.

Alfa Romeo 145/146 produkowana była do 2001 roku w zakładach zlokalizowanych we włoskim mieście Pomigliano d'Arco. Modele 145/146 zastąpiła Alfa Romeo 147, którą w latach 2000-2010 oferowano jako 3- lub 5-drzwiowego hatchbacka.

Plusy:
+ przestronne wnętrze i pojemność bagażnika (320 l w modelu 145 i 440 l w 146)
+ dynamiczne jednostki napędowe
+ dobre właściwości jezdne
Minusy:
- awaryjne podzespoły
- spalanie jednostek benzynowych

3.97
Ocena na postawie 106 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaAlfa Romeo
TypSamochód osobowy

Generacje Alfa Romeo 146

Inne modele Alfa Romeo

Oceny użytkowników (62)

Przejdź do strony: 1 2 3 4

Alfa Romeo 146: newsy, testy i recenzje

Mille Miglia - dzień 3.

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie