Honda HR-V

Model
Honda HR-V Zobacz 6 zdjęć

Honda HR-V

Honda HR-V to auto należące do grupy małych SUV-ów, produkowane w Japonii od 1999 roku. Nazwa jest skrótem od Hybrid Recreation Vehicle, co można przetłumaczyć jako ‘wielozadaniowy samochód turystyczny’. Model ten miał wypełnić lukę miedzy większą Hondą CR-V a popularnym Civikiem. Jego głównymi rywalami były Toyota Rav-4 i Land Rover Freelander. Nadwozie oferowano w dwóch odmianach: 3- oraz 5-drzwiowej. Honda HR-V była jednym z pierwszych aut typu crossover.

Wygląd nadwozia należy do głównych atutów tego modelu. Sylwetka przypomina skrzyżowanie coupé z kombi. Kształt reflektorów, spojler oraz powiększony prześwit nadają autu młodzieżowy charakter. Niewątpliwie budzi ono mieszane uczucia. Dla jednych HR-V to napompowane kombi, dla innych to typowe auto terenowe. Cokolwiek by mówić, sylwetka może się podobać.

Wnętrze nie jest już tak ekstrawaganckie jak karoseria. Utrzymano je w przyjemnej niebieskiej tonacji i wykonano z dobrej jakości materiałów. Nawet po latach nie wykazuje ono oznak zużycia. Srebrne wstawki w kokpicie nadają wnętrzu Hondy sportowy charakter. Zegary z niebieskimi cyferblatami są wyraźne, a ich kolorystyka komponuje się z resztą elementów wykończenia wnętrza. W dobrze wyposażonych wersjach jest również skórzane obszycie kierownicy i gałki zmiany biegów. Dzięki dużej ilości miejsca i wielu schowkom HR-V dobrze sprawdza się jako auto rodzinne. W związku z podwyższoną kabiną w samochodzie siedzi się wysoko i wygodnie. Kosztem komfortu pasażerów tylnej kanapy ucierpiał bagażnik, którego pojemność wynosi zaledwie 285 l. Powodem do narzekania mogą być również zbyt krótkie siedziska.

Oferowane wyposażenie nie zaskakiwało, było dość typowe jak na tamte lata. Obejmowało ono ABS, dwie poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Do standardowego wyposażenia auta należał również spojler tylnej klapy z wbudowanym LED-owym światłem stopu. Klimatyzacja i radioodtwarzacz nie były seryjne i wymagały dopłaty około 6000 zł.

Honda była oferowana z dwiema odmianami silnika o pojemności 1,6 l, zapożyczonymi z innych modeli japońskiego koncernu. Wersja SOHC generowała moc 105 KM. Dla bardziej wymagających przeznaczono wersję SOHC VTEC, która dzięki zastosowaniu zmiennych faz rozrządu rozwijała moc 125 KM. Obie jednostki zapewniają wystarczająca dynamikę do poruszania się po mieście. Niestety, przy prędkości powyżej 120 km/h auto staje się dosyć głośne. Według producenta Honda HR-V powinna zużywać średnio 8,2 l/100 km. W praktyce ta wartość jest trochę większa. Dla obu wersji silnika spalanie wynosi około 9,5 l/100 km.

Honda HR-V wyposażona jest w zaawansowany system napędu czterech kół, który zapewnia zwiększone bezpieczeństwo na drodze podczas deszczu czy śniegu i dobre właściwości jezdne w lekkim terenie. System Real Time 4WD automatycznie włącza napęd wszystkich czterech kół tylko wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba - odbywa się to bez udziału kierowcy. System ten był montowany w każdej Hondzie HR-V z mocniejszą odmianą silnika. Słabsza jednostka występowała zarówno w wersji z przednim napędem, jak i automatycznie załączanym napędem czterech kół.

W Europie Hondę oferowano tylko ze skrzynią manualną. Istniała również wersja z przekładnią CVT, ale była ona dostępna jedynie na rynku azjatyckim. W 2002 roku wprowadzono kilka drobnych zmian stylistycznych. Ostania Honda HR-V zjechała z taśmy produkcyjnej w 2006 roku. HR-V cieszy się opinią samochodu bezawaryjnego. Mało trwałe okazuje się jedynie tylne zawieszenie, które nie wytrzymuje trudnych warunków eksploatacji. Usterki związane z przeniesieniem napędu są dosyć rzadkie, ale jeżeli już wystąpią, to są drogie w naprawie. Zakup Hondy HR-V jest dosyć kłopotliwy ze względu na mało aut na rynku wtórnym. W efekcie trudno znaleźć zadbany egzemplarz.

3.63
Ocena na postawie 29 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
TypSamochód osobowy

Generacje Honda HR-V

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (12)

Honda HR-V: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Test: Mercedes-Benz Klasy V 300d 4Matic - wydanie drugie, luksusowe

... Zapewne nie zauważyliście liftingu Mercedesa Klasy V, który doczekał się z zewnątrz kilku mało interesujących dodatków. O wiele więcej dzieje się we wnętrzu i pod maską. Twórcy chcieli, by auto jeszcze bardziej zbliżyło się do komfortu Klasy S. ...

3 tygodnie temu

Test Hondy CR-V Hybrid: ten drugi hybrydowy SUV z Japonii

... Bycie "tym drugim" to niewdzięczna rola. Trudno jest z niej wyjść, nawet gdy talentem wcale nie odstaje się od faworyta. Sprawdźmy, czy w podobną pułapkę nie wpadła Honda i czy polscy klienci, szukający hybrydowego SUV-a z Japonii, nie ...

7 miesięcy temu

Honda City powraca, ale tym razem nie jest brzydkim sedanem

... Honda pochwaliła się swoją najnowszą propozycją w segmencie B. Mowa o modelu City, który właśnie zadebiutował w Tajlandii. Analizując jego zalety, można śmiało stwierdzić, że mógłby też odnieść sukces w Europie. ... Honda City Polakom kojarzy ...

4 dni temu

Honda e już w polskich salonach. Znamy ceny elektrycznego modelu

... Elektryczna Honda e wygląda świetnie i jest napędzana prądem. Takie połączenie powinno przypaść do gustu fanom nowoczesnych pojazdów. Szkoda tylko, że kosztuje krocie. Choć trzeba przyznać, że mniej niż np. konkurent spod znaku Fiata. ... ...

2 tygodnie temu

Euro NCAP 2020: Honda Jazz i Mazda MX-30 z kompletem gwiazdek

... Euro NCAP rozbiło kolejne auta. Oczywiście po to, by sprawdzić jak bardzo są bezpieczne. Honda Jazz i Mazda MX-30 zasłużyły na najwyższą ocenę. To już kolejne modele z Japonii mogące pochwalić się wyjątkowo wysokim poziomem ochrony dorosłych ...

2 tygodnie temu

Honda HR-V na rynek europejski

... Podczas Paris Motor Show, prawdopodobnie 2 października, zostanie zaprezentowana Honda HR-V drugiej generacji, przeznaczona na rynek europejski. ... Nieduży, miejski crossover Hondy powróci prawdopodobnie pod nazwą HR-V. Według producenta ma być ...

dawno temu

Honda HR-V zyskała mocny silnik. Zadowoli nawet wybrednych

... HR-V to niewielki crossover Hondy, który dotychczas nie mógł pochwalić się zbyt emocjonującymi wersjami. Niebawem ma się to zmienić. Na europejski rynek wjeżdża właśnie odmiana ze 179-konnym benzynowym motorem 1,5. ... 240 Nm momentu obrotowego. ...

dawno temu

Nowa Honda HR-V przed debiutem w Genewie

... Honda ujawniła wygląd i podstawowe informacje na temat swojego najnowszego crossovera HR-V. ... Nowa Honda HR-V zupełnie nie przypomina swojego poprzednika i jest pełna nowoczesnych, funkcjonalnych rozwiązań z dziedziny obsługi samochodu. Uwagę ...

dawno temu

Nowa Honda HR-V - polski cennik

... Nowy crossover segmentu B wchodzi na rynek. Tym razem mocny konkurent nowej Mazdy CX-3, czyli jeszcze nowsza Honda HR-V. ... Honda HR-V wraca po latach nieobecności na europejski rynek w zupełnie nowym wcieleniu. Dynamicznie wyglądający ...

dawno temu

Honda HR-V [awarie i problemy]

... Pamiętacie jeszcze Hondę HR-V? To właśnie ten model jako jeden z pierwszych zapoczątkował modę na małe crossovery, ale jeszcze wtedy potencjalni klienci nie byli przygotowani na tak odważny projekt ... . Z pozoru enigmatyczna nazwa po ...

dawno temu

Maciek testuje: Honda HR-V

... kompakt? A może jednak zamiast mody wybrać porządne auto segmentu C? Na te pytania postaram się odpowiedzieć podczas mojego testu. W moje ręce trafił najnowszy crossover Hondy, czyli model HR-V ... Stylistyka "O jaka ładna terenówka" - to ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie