Honda HR-V

Model
Honda HR-V Zobacz 6 zdjęć

Honda HR-V

Honda HR-V to auto należące do grupy małych SUV-ów, produkowane w Japonii od 1999 roku. Nazwa jest skrótem od Hybrid Recreation Vehicle, co można przetłumaczyć jako ‘wielozadaniowy samochód turystyczny’. Model ten miał wypełnić lukę miedzy większą Hondą CR-V a popularnym Civikiem. Jego głównymi rywalami były Toyota Rav-4 i Land Rover Freelander. Nadwozie oferowano w dwóch odmianach: 3- oraz 5-drzwiowej. Honda HR-V była jednym z pierwszych aut typu crossover.

Wygląd nadwozia należy do głównych atutów tego modelu. Sylwetka przypomina skrzyżowanie coupé z kombi. Kształt reflektorów, spojler oraz powiększony prześwit nadają autu młodzieżowy charakter. Niewątpliwie budzi ono mieszane uczucia. Dla jednych HR-V to napompowane kombi, dla innych to typowe auto terenowe. Cokolwiek by mówić, sylwetka może się podobać.

Wnętrze nie jest już tak ekstrawaganckie jak karoseria. Utrzymano je w przyjemnej niebieskiej tonacji i wykonano z dobrej jakości materiałów. Nawet po latach nie wykazuje ono oznak zużycia. Srebrne wstawki w kokpicie nadają wnętrzu Hondy sportowy charakter. Zegary z niebieskimi cyferblatami są wyraźne, a ich kolorystyka komponuje się z resztą elementów wykończenia wnętrza. W dobrze wyposażonych wersjach jest również skórzane obszycie kierownicy i gałki zmiany biegów. Dzięki dużej ilości miejsca i wielu schowkom HR-V dobrze sprawdza się jako auto rodzinne. W związku z podwyższoną kabiną w samochodzie siedzi się wysoko i wygodnie. Kosztem komfortu pasażerów tylnej kanapy ucierpiał bagażnik, którego pojemność wynosi zaledwie 285 l. Powodem do narzekania mogą być również zbyt krótkie siedziska.

Oferowane wyposażenie nie zaskakiwało, było dość typowe jak na tamte lata. Obejmowało ono ABS, dwie poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Do standardowego wyposażenia auta należał również spojler tylnej klapy z wbudowanym LED-owym światłem stopu. Klimatyzacja i radioodtwarzacz nie były seryjne i wymagały dopłaty około 6000 zł.

Honda była oferowana z dwiema odmianami silnika o pojemności 1,6 l, zapożyczonymi z innych modeli japońskiego koncernu. Wersja SOHC generowała moc 105 KM. Dla bardziej wymagających przeznaczono wersję SOHC VTEC, która dzięki zastosowaniu zmiennych faz rozrządu rozwijała moc 125 KM. Obie jednostki zapewniają wystarczająca dynamikę do poruszania się po mieście. Niestety, przy prędkości powyżej 120 km/h auto staje się dosyć głośne. Według producenta Honda HR-V powinna zużywać średnio 8,2 l/100 km. W praktyce ta wartość jest trochę większa. Dla obu wersji silnika spalanie wynosi około 9,5 l/100 km.

Honda HR-V wyposażona jest w zaawansowany system napędu czterech kół, który zapewnia zwiększone bezpieczeństwo na drodze podczas deszczu czy śniegu i dobre właściwości jezdne w lekkim terenie. System Real Time 4WD automatycznie włącza napęd wszystkich czterech kół tylko wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba - odbywa się to bez udziału kierowcy. System ten był montowany w każdej Hondzie HR-V z mocniejszą odmianą silnika. Słabsza jednostka występowała zarówno w wersji z przednim napędem, jak i automatycznie załączanym napędem czterech kół.

W Europie Hondę oferowano tylko ze skrzynią manualną. Istniała również wersja z przekładnią CVT, ale była ona dostępna jedynie na rynku azjatyckim. W 2002 roku wprowadzono kilka drobnych zmian stylistycznych. Ostania Honda HR-V zjechała z taśmy produkcyjnej w 2006 roku. HR-V cieszy się opinią samochodu bezawaryjnego. Mało trwałe okazuje się jedynie tylne zawieszenie, które nie wytrzymuje trudnych warunków eksploatacji. Usterki związane z przeniesieniem napędu są dosyć rzadkie, ale jeżeli już wystąpią, to są drogie w naprawie. Zakup Hondy HR-V jest dosyć kłopotliwy ze względu na mało aut na rynku wtórnym. W efekcie trudno znaleźć zadbany egzemplarz.

3.63
Ocena na postawie 29 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
TypSamochód osobowy

Generacje Honda HR-V

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (12)

Honda HR-V: newsy, testy i recenzje

Nowa Honda CR-V odsłania wnętrze. Znamy datę debiutu

... Honda stopniowo podgrzewa atmosferę przed debiutem nowego SUV-a CR-V. Pod koniec maja w sieci pojawiły się pierwsze zdjęcia przedstawiające detale nadwozia. Teraz poznaliśmy również wygląd wnętrza. ... Nowa Honda CR-V zadebiutuje 12 lipca - ...

6 dni temu

Nowa Honda CR-V będzie hybrydą. Debiut latem tego roku

... Honda kontynuuje ekspansję modelową na europejskim rynku. Do odsłoniętego niedawno Civika niebawem dołączy SUV CR-V, który w nowej odsłonie będzie oferowany wyłącznie z hybrydowym napędem. ... Japończycy oficjalnie zapowiedzieli nową Hondę CR-V, ...

miesiąc temu

Test: Honda HR-V e:HEV - tej hybrydy powinna obawiać się Toyota

... Dotychczas myśli o hybrydowym crossoverze były zdominowane przez Toyotę. Tymczasem Honda, która do tej pory grała rolę "tej drugiej" w przypadku CR-V, przygotowała nową broń w postaci HR-V. A ta ma naprawdę duże szanse, by zagrozić Toyocie. O ...

5 miesięcy temu

Test wideo: Honda CR-V – wymyślanie koła na nowo

... Kiedy myślisz o japońskim hybrydowym SUV-ie, prawdopodobnie masz przed oczami Toyotę RAV4. Jest jednak na rynku drugi, teoretycznie bardzo podobny samochód – Honda CR-V Hybrid, w którym w dodatku ... 372 Honda CR-V Hybrid – test wideo Honda CR-V ...

2 miesiące temu

Tak wygląda nowa Honda HR-V. Pod maską tylko hybryda

... Obecna, druga już generacja Hondy HR-V jest z nami od 2013 roku. Niebawem zostanie zastąpiona nową odsłoną, zasilaną wyłącznie hybrydowym napędem e:HEV. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów pod koniec roku, ale już dziś wiemy, czego się ...

dawno temu

Honda HR-V na rynek europejski

... Podczas Paris Motor Show, prawdopodobnie 2 października, zostanie zaprezentowana Honda HR-V drugiej generacji, przeznaczona na rynek europejski. ... Nieduży, miejski crossover Hondy powróci prawdopodobnie pod nazwą HR-V. Według producenta ma być ...

dawno temu

Nowa Honda HR-V przed debiutem w Genewie

... Honda ujawniła wygląd i podstawowe informacje na temat swojego najnowszego crossovera HR-V. ... Nowa Honda HR-V zupełnie nie przypomina swojego poprzednika i jest pełna nowoczesnych, funkcjonalnych rozwiązań z dziedziny obsługi samochodu. Uwagę ...

dawno temu

Nowa Honda HR-V - polski cennik

... Nowy crossover segmentu B wchodzi na rynek. Tym razem mocny konkurent nowej Mazdy CX-3, czyli jeszcze nowsza Honda HR-V. ... Honda HR-V wraca po latach nieobecności na europejski rynek w zupełnie nowym wcieleniu. Dynamicznie wyglądający ...

dawno temu

Maciek testuje: Honda HR-V

... kompakt? A może jednak zamiast mody wybrać porządne auto segmentu C? Na te pytania postaram się odpowiedzieć podczas mojego testu. W moje ręce trafił najnowszy crossover Hondy, czyli model HR-V ... Stylistyka "O jaka ładna terenówka" - to ...

dawno temu

Honda HR-V zyskała mocny silnik. Zadowoli nawet wybrednych

... HR-V to niewielki crossover Hondy, który dotychczas nie mógł pochwalić się zbyt emocjonującymi wersjami. Niebawem ma się to zmienić. Na europejski rynek wjeżdża właśnie odmiana ze 179-konnym benzynowym motorem 1,5. ... 240 Nm momentu obrotowego. ...

dawno temu

Używana Honda HR-V I generacji - typowe awarie i problemy

... Pamiętacie jeszcze Hondę HR-V? To właśnie ten model jako jeden z pierwszych zapoczątkował modę na małe crossovery, ale jeszcze wtedy potencjalni klienci nie byli przygotowani na tak odważny projekt ... . Z pozoru enigmatyczna nazwa po ...

dawno temu

Używane Renault Vel Satis (2001-2009) - opinie i typowe usterki

... Luksusowe renault miało swoje pięć minut, po czym błyskawicznie spadło na najniższy stopień rynku wtórnego. Po latach Vel Satis mocno stracił na wartości. Dziś można kupić ładny egzemplarz za ok. 10-15 tys. zł. Sprawdź, czy warto. ... Renault ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie