Isuzu D-Max

Model
Isuzu D-Max Zobacz 9 zdjęć

Historia pick-upów produkcji Isuzu jest długa i bogata. Wystarczy wspomnieć o tym, że w latach 90. model Pickup był najpopularniejszym autem tego typu na świecie. Co więcej, stanowił platformę dla niezwykle popularnego Isuzu Rodeo, które w Europie znamy pod nazwą Opel Frontera.

Jednak historia modelu D-Max zaczyna się nieco później, bo w 2002 r. W skali globalnej był to samochód bardzo popularny, ale raczej na rynkach, które w żaden sposób nie wiążą się z europejskim. Auto zbudowane wspólnie z General Motors, było przeznaczone głównie na rynki azjatyckie i australijski. Występowało również pod nazwą Chevrolet Colorado, Chevrolet D-Max, Holden Colorado i Rodeo czy Isuzu Rodeo. Napędzały go silniki benzynowe R4 2,2 l i V6 3,6 l oraz wysokoprężne R4 2,8 l i 3,0 TD.

Dopiero gruntowny lifting przeprowadzony w 2008 r., wprowadził japońsko-amerykańskiego pick-upa na rynek europejski. W tym samym roku trafił również na polski rynek. W ofercie importera znajdują się 4 wersje nadwoziowe, 2 silniki i 2 rodzaje układu napędowego.

Isuzu D-Max można zakupić jako podwozie do zabudowy z pojedynczą kabiną, pick-upa z pojedynczą lub wydłużoną kabiną (tzw. space-cab) oraz pick-upa z kabiną podwójną (4-drzwiową). Jeśli chodzi o specyfikację, to mamy do czynienia z dość skomplikowanym podejściem producenta do tematu układu napędowego i samego napędu.

W ofercie są dwa rodzaje napędu: 2WD, czyli stały napęd kół tylnych, i 4WD, czyli napęd kół tylnych z ręcznie dołączanym napędem przedniej osi i reduktorem. Wersja 4WD ma wyższy prześwit. Kolejną komplikacją są skrzynie biegów. Do wyboru są dwie: manualna o 5 przełożeniach i 4-biegowy automat łączony tylko z większą jednostką napędową. Silniki to: 2,5 oraz 3,0-litrowy diesel, 4-cylindrowy z wtryskiem Common Rail.

Mniejszy silnik ma moc 136 KM i moment obrotowy o wartości 294 Nm. Większy odpowiednio 163 KM i 360 Nm dla skrzyni manualnej lub 333 Nm dla automatu. Są to bliźniacze jednostki o różnej średnicy cylindrów.

Nadwozie do zabudowy oferowane jest tylko z silnikiem 2,5 l, skrzynią manualną i napędem 2WD. Wersja pick-up z pojedynczą kabiną może być napędzana tą samą jednostką i skrzynią manualną, ale do wyboru jest układ napędowy 2WD lub 4WD. Dwie wymienione wersje nadwoziowe traktowane są jako pojazdy typowo robocze i przeznaczone raczej dla wszelkiego rodzaju służb. Modelem przejściowym jest nadwozie z wydłużoną kabiną. W tym przypadku do wyboru są zarówno silnik, jak i rodzaj skrzyni biegów. Nie można jednak wybrać rodzaju napędu. Pozostaje jedynie napęd 4WD. Największy wybór jest dla nadwozia z kabiną podwójną. Można zdecydować się na każdy rodzaj napędu, przekładni i silnika.

Warto wspomnieć, że różnice pomiędzy wersją 2WD a 4WD tkwią również w zawieszeniu. Niezależny przód w wersji 2WD resorowany jest za pomocą sprężyn śrubowych, a w 4WD przy użyciu drążków skrętnych. Tylne zawieszenie to klasyka wśród pick-upów - sztywny most zawieszony na resorach piórowych. Wersje z napędem 2WD są krótsze od tych z napędem 4WD. Najkrótszy jest samochód do zabudowy, a najdłuższy z wydłużoną kabiną. Wersja z kabiną podwójną jest pośrednia.

Tak oto jednym modelem Isuzu wypełniło rynek pick-upów - od najprostszych pojazdów do zabudowy, przeznaczonych dla profesjonalistów, poprzez modele robocze, aż po coraz popularniejsze pick-upy do jazdy na co dzień. Szczytowym modelem jest bardzo bogato wyposażona wersja Rock.

Niezależnie od wersji i specyfikacji D-Max pozostaje prostym i solidnym samochodem terenowym, który co najwyżej może udawać nowoczesne auto osobowe. Zarówno pod względem komfortu, jak i kultury pracy silnika czy zawieszenia niewiele różni się od tego, czym mogły poszczycić się terenówki jeszcze w późnych latach 90. Dotyczy to zwłaszcza silnika 2,5 l, który co prawda nie bije rekordów przyspieszenia i ma dość wąski zakres użytecznych obrotów, jednak jako źródło napędu do typowego, użytkowo-terenowego auta spisuje się dobrze. Ratunkiem może być jednostka 3,0 l o teoretycznie lepszych parametrach, jednak - jak pokazała praktyka - różnica nie jest tak odczuwalna, jak to wygląda na papierze. Zwłaszcza z wyjątkowo wolno działającym automatem, Isuzu D-Max nie może się pochwalić osiągami.

Jako samochód terenowy Isuzu D-Max spisuje się przeciętnie, jak niemal każdy pick-up. Ograniczenia możliwości terenowych wynikają głównie z długości i słabego kąta rampowego. Chwalone są natomiast wykrzyż osi i praca zawieszenia na dużych pofałdowaniach terenu. Na rynku pojawiło się dość sporo jak na tak świeży i mało popularny model akcesoriów tuningowych. Można dokupić gotowe lifty, osłony, dedykowane zderzaki i orurowania.

3.72
Ocena na postawie 23 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaIsuzu
TypSamochód osobowy
SegmentI

Generacje Isuzu D-Max

Inne modele Isuzu

I - Inne modele

Oceny użytkowników (3)

Isuzu D-Max: newsy, testy i recenzje

Nowy Isuzu D-Max niedługo w sprzedaży!

... Tak jak zapowiadaliśmy wcześniej, w połowie roku do Europy trafi nowy Isuzu D-Max. Znanych jest już trochę szczegółów. ... Tak jak zapowiadaliśmy wcześniej, w połowie roku do Europy trafi nowy Isuzu D-Max. Znanych jest już trochę szczegółów. ...

dawno temu

Tancerka z korporacji, czyli jak znaleźć balans w życiu

Nowe Isuzu D-Max - debiut w Tokio

... Europejczycy, a szczególnie Polacy nie mają w zwyczaju kupować pojazdów klasy pick-up. Takie samochody są oczywiście dostępne na naszym rynku, jakie, o tym pisaliśmy niedawno. Jednym z nich jest Isuzu D-Max, którego nowa odsłona została ...

dawno temu

Isuzu D-Max DC LSX MT [test]

... Isuzu D-Max w najświeższym wcieleniu już raz u nas gościło. Wtedy dostało w kość w kopalni. Teraz przyszedł czas na inne zadania. ... . Takie maszyny jak Isuzu D-Max w ciągu jednego dnia są w stanie znieść katusze, które zwykłym samochodom śnią ...

dawno temu

Isuzu D-Max Dakar – rajdowy pick-up z Australii

... Isuzu D-Max zbudowany na Dakar 2013 ma być równie wytrzymały jak samochód oparty na modelu poprzedniej generacji, który w edycji 2009 był najwyżej sklasyfikowanym pick-upem z dieslem. ... Isuzu D-Max zbudowany na Dakar 2013 ma być równie ...

dawno temu

Isuzu D-Max 2,5 TD LSX AT - do roboty [test autokult.pl]

... Isuzu D-Max to taki robotnik z klasą, który w pracy nie stroni od harówy, potu i brudu, a po godzinach ubiera się w garnitur i idzie do teatru lub wychodzi do drogiego klubu. ... Isuzu D-Max 2,5 TD LSX AT - test Isuzu D-Max to taki robotnik z ...

dawno temu

Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 tylko w Wielkiej Brytanii

... W zeszłym tygodniu informowaliśmy was, że Isuzu szykuje nowego pick-upa, który opracuje wspólnie z Mazdą. Na chwilę obecną na rynkach oferowany jest znany nam od lat D-Max. W ostatnim czasie zajęła ... się nim firma Arctic Trucks, która szykuje ...

dawno temu

Ford C-MAX – wymiary to nie są jego jedyne zalety!

... Nie bez powodu jednym z najchętniej wybieranych minivanów jest właśnie Ford C-MAX: wymiary, sylwetka i funkcjonalność tego auta zdecydowanie wyróżniają go na tle innych. Minivany wybierane są zarówno ... przez rodziny, jak i przez singli ...

8 miesięcy temu

Isuzu D-Max 3,0 TD LS - plan B [test autokult.pl]

... Isuzu D-Max 3,0 TD LS - test Centymetry sześcienne, centymetry kwadratowe, litry oraz kilogramy - takie jednostki znajdują się w opisie niemal każdego pick-upa. O tym, że te auta od czarnej roboty ... góry? No cóż, innego wyjścia nie ma. 128302 ...

dawno temu

Isuzu D-Max 2.5 TD LSX z namiotem Roof Lodge - zdjęcia

... Volkswagena Californii. Na pomysł ten wpadło Isuzu poszerzając ofertę D-Maxa o wzmocnioną zabudowę skrzyni wraz z wygodnym namiotem na dachu. Choć nie jest to rozwiązanie w pełni pionierskie, turystyka samochodowa nabiera z nim nowego znaczenia, ...

dawno temu

Isuzu w Polsce...

... W czerwcu swoją działalność w Polsce rozpoczęła firma Isuzu Automotive Polska. Jest to oficjalny importer 70 letniej japońskiej marki - Isuzu. Witamy w Polsce. ... nowy model pickupa - Isuzu D-Max. To pojazd, którego głównymi atutami jest ...

dawno temu

2014 Isuzu MU-X - oto jest SUV

... Isuzu wreszcie zrobiło krok naprzód i z dumą prezentuje światu swojego nowego SUV-a dostępnego na rynku zarówno z napędem na przednią, jak i na obie osie. Oto nowe Isuzu MU-X. ... się od modelu D-Max, czyli pick-upa jednego z najstarszych ...

dawno temu

Isuzu zbuduje pickupa dla Mazdy

... Po ponad 50 latach owocnej współpracy w segmencie pickupów, Mazda żegna się z Fordem. Teraz do akcji wkroczy Isuzu, które z kolei od dawna czerpie z dorobku General Motors. ... wybrało General Motors. Współpraca rozpoczęła się w 1972 roku i trwa ...

dawno temu

General Motors chce odkupić udziały w Isuzu

... W 2009 roku, kiedy koncern General Motors ogłosił bankructwo w związku z kryzysem gospodarczym, pozbył się udziałów firmy Isuzu. Teraz, po trzech latach, Amerykanie chcą odkupić udziały zarejestrowanej w Tokio japońskiej spółki. ... General ...

dawno temu

Kia Optima zniknie z rynku. Chętni muszą się spieszyć

... W ostatnich latach zauważalny jest nie tylko spadek zainteresowania pojazdami 3-drzwiowymi, czy kabrioletami, ale i typowymi przedstawicielami klasy średniej lub jak kto woli - segmentu D. Jedną ... zaletę. 389604 Kia z pewnością straci ważnego ...

3 miesiące temu

Pierwszy pick-up z 5-letnią gwarancją

... Szukasz taniego pick-up'a? Możesz zerknąć na Isuzu. Jest już w Polsce i oferuje dość ciekawą ofertę. Teraz pięć lat gwarancji, gdy z początkiem grudnia Isuzu Automotive Polska wprowadziło przedłużoną gwarancję na sprzedawane przez siebie ...

dawno temu

1991 Isuzu Como [zapomniane koncepty]

... Na salonie samochodowym w Tokio w 1991 roku Isuzu zaprezentowało eksperymentalny pojazd o nazwie Como, który poza futurystyczną stylistyką wyróżniał się także przestrzenią ładunkową w stylu pick-upa i mocnym silnikiem V12 umiejscowionym ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie