Zagłosuj na swoje ulubione auto i zgarnij 5000 zł na paliwo

Renault Koleos

Model
Renault Koleos Zobacz 8 zdjęć

Renault Koleos

Samochód koncepcyjny pierwszego 100-procentowego crossovera marki Renault zaprezentowano już w 2000 roku na targach samochodowych w Genewie. Gotową wersję produkcyjną francuski koncern pokazał dopiero w 2008 roku na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Renault Koleos to auto multinarodowe, ponieważ powstało przy współpracy Renault, Renault Samsung Motors i Nissana, czyli w rzeczywistości ten samochód jest bardziej azjatą niż europejczykiem.

Francusko-koreańsko-japońska konstrukcja to nic innego jak Nissan X-Trial (to właśnie z niego zaadaptowano płytę podłogową i układ przeniesienia napędu) z nadwoziem zaprojektowanym przez koreańskie Renault Samsung Motors Studio Design oraz zawieszeniem i wyposażeniem odpowiednim dla rasowego Renault. Uterenowione Renault wyposażono w metalowe osłony nadwozia, a w niektórych wersjach można go doposażyć m.in. w szklany, panoramiczny szyberdach.

Do Koleosa wsiądzie każdy. Jedni z uwagi na wygodę i ekskluzywne wyposażenie, inni z uwagi na to, że wersję poliftingową można nabyć z systemem nagłośnienia firmy Bose, znanego już z Laguny. Renault przeszło facelifting w 2011 roku. Poprawiono wówczas pas przedni (lampy, atrapa) i pas tylny (lampy). Wnętrze nie zmieniło się za wiele, chociaż producent wspomina, że przy nim też coś majstrowano. Plastikowe elementy deski rozdzielczej od początku produkcji tego samochodu miały bardzo wysoką jakość.

Twórcy Koleosa postarali się, aby jego wyposażenie jak najbardziej przypominało to w autach terenowych. Zastosowano w nim napęd 4x4, używany do tej pory w Nissanie X-Trail. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy układu przeniesienia napędu. Podstawowy tryb to 2WD, w którym napędzane są tylko koła przedniej osi. Gdy warunki na drodze stają się trudniejsze, można włączyć tryb AUTO. Wówczas napęd nadal przekazywany jest na przednią oś, ale w razie wystąpienia różnicy w prędkości obrotowej pomiędzy przednimi a tylnymi kołami elektronika dopędza tylną oś poprzez sprzęgło wielopłytkowe. Jeśli zajdzie potrzeba stałego napędzania wszystkich czterech kół, do wyboru jest tryb LOCK. Wtedy do prędkości 40 km/h sprzęgło wielopłytkowe stale przekazuje napęd na tylną oś.

Pseudoterenowe zawieszenie Koleosa ma prześwit odpowiedni dla niezbyt trudnego terenu: w wersji z silnikiem Diesla wynosi on 188 mm, a w pojazdach z silnikami benzynowymi 206 mm oraz kąty natarcia i zjazdu wynoszące odpowiednio 27 i 31 stopni. Nowe Renault wyposażono również w system wspomagania ruszania na wzniesieniu, który aktywuje się automatycznie podczas ruszania na drodze o nachyleniu powyżej 10% i uniemożliwia stoczenie się pojazdu. Ciekawym rozwiązaniem jest także system kontroli prędkości zjazdu, który uruchamia się za pomocą jednego przycisku. Zapewnia on utrzymanie prędkości 7 km/h podczas zjazdu ze zbocza o nachyleniu równym lub większym 10%, bez konieczności używania hamulca.

Renault Koleos jest dostępny z jednym z trzech silników: benzynowym 2,5 16V o mocy 171 KM oraz wysokoprężnym 2,0 dCi o mocach 150 KM i 173 KM. Silniki Diesla są wspólnym dziełem Renault i Nissana, silnik benzynowy pochodzi natomiast wyłącznie z magazynów japońskiej marki. Wszystkie jednostki bez problemów radzą sobie z ponad 1,5-tonowym kolosem. Jazda w lekkim terenie powinna sprawić frajdę amatorom off-roadu.

Renault dosyć późno zaatakowało popularny dzisiaj rynek SUV-ów. Próba wprowadzenia Scenica w ten segment kilka lat wcześniej zakończyła się fiaskiem. Ten crossover (jak mówi producent, który nie nazywa tego samochodu SUV-em) jest wręcz wymarzony dla klientów wyznających trend SUV-a. Ludzie wybierający tego typu samochody chcą tak naprawdę mieć wszystko w jednym.

4.59
Ocena na postawie 12 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
TypSamochód osobowy

Generacje Renault Koleos

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (4)

Renault Koleos: newsy, testy i recenzje

Odświeżone Renault Koleos w polskich salonach. Znamy ceny modelu

... Renault Koleos po faceliftingu wjeżdża do polskich salonów. Chętni mogą już składać zamówienia ciesząc się nowym wyglądem, bogatszym wyposażeniem i niedostępnym dotychczas napędem. ... maksymalnego momentu obrotowego, więc powinna być ...

dawno temu

Renault Koleos - pierwszy lifting

... Renault oficjalnie zaprezentowało zmiany w modelu Koleos na najbliższy rok modelowy. ... Renault oficjalnie zaprezentowało zmiany w modelu Koleos na najbliższy rok modelowy. Jedyny w obecnej ofercie SUV od Renault został subtelnie odświeżony. ...

dawno temu

Renault Koleos Bose Edition - ciemny i głośny

... Nie tak dawno temu Renault Koleos przeszło drobny facelifting - największe zmiany dotyczyły przedniego pasa. Teraz francuski producent chce wprowadzić na rynek wersję wyposażenia Bose Edition. Czym będzie się ona różniła od pozostałych? ... Nie ...

dawno temu

2014 Renault Koleos - tym razem delikatniej

... Minęły dwa lata od czasu, kiedy Renault przeprowadziło dość stanowczy facelifting swojego SUV-a, modelu Koleos. Teraz francuski producent ponownie wykonał modyfikacje stylistyczne, tym razem jednak o wiele bardziej delikatne. ... Minęły dwa lata ...

dawno temu

Genewa: Renault Koleos SUV

... przez Renault, jednak to Nissan zajął się jego rozwinięciem. Można więc powiedzieć, że to ich wspólne dziecko, co jednocześnie dobrze autu wróży - Nissan robi dobre auta - ot chociażby Qashqai, na którym Koleos bazuje. ... O ile mnie pamięć nie ...

dawno temu

Renault Austral zastąpi Kadjara. Premiera już 8 marca

... Renault potwierdziło datę premiery swojego kolejnego SUV-a. To w pełni zelektryfikowany model o nazwie Austral. Jest spokrewniony z Nissanem Qashqaiem i trafi do Europy. ... Stylistyka samochodu sugeruje kształty przypominające większego ...

3 miesiące temu

Używany Renault Koleos 2.0 dCi (2008-2014) – poradnik kupującego

... Renault Koleos to dziwny samochód, bo choć sprzedawany pod francuską marką, w podwoziu ma japońską technikę, a był wytwarzany w Korei Południowej. Czy to dobrze czy źle? Czy Koleos jest łakomym kąskiem na rynku samochodów używanych? ... należy ...

dawno temu

Elektryczne Renault Megane E-TECH z polskim cennikiem. Tanio nie jest

... Najnowsza odsłona Renault Megane jest nie tylko crossoverem, ale i elektrykiem. Po kilku miesiącach oczekiwania w końcu doczekaliśmy się polskiego cennika. Chętni muszą przygotować minimum 154 390 zł. ... Auta elektryczne nie są tanie - wiadomo ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie