Jaguar F-Pace

Model
Jaguar F-Pace Zobacz 10 zdjęć

W 2015 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie zadebiutował najnowszy model i jednocześnie pierwszy SUV marki Jaguar. Auto nosi nazwę F-PACE i jest produkcyjnym ucieleśnieniem konceptu o nazwie C-X17. Ma reprezentować klasę dynamicznych SUV-ów o znakomitych właściwościach jezdnych, takich jak Porsche Cayman/Panamera czy BMW X3/X5, ale jednocześnie będąc autem bardzo praktycznym. Przy projektowaniu to właśnie wszechstronność, funkcjonalność, właściwości jezdne i osiągi były kluczowymi obszarami, nad którymi pracowano. Część techniki pochodzi z modelu XE i XF, natomiast przednie zawieszenie przeniesiono ze sportowego F-Type.

Nadwozie mierzy 4731 mm długości przy rozstawie osi 2874 mm co zapewnia pasażerom dużo przestrzeni wewnątrz. Warto dodać, że bagażnik pomieści aż 650 litrów. Karoseria o współczynniku oporu powietrza Cx=0,34 wykonana z aluminium, pozwoliła mocno zbić masę – do 1665 kg w najlżejszej wersji. Kokpit zaprojektowano w stylu typowym dla najnowszych modeli Jaguara z dużym ekranem pośrodku i pokrętłem do obsługi skrzyni biegów. Na przedniej szybie kierowca może obserwować laserowo wyświetlane wskaźniki HUD, natomiast zamiast klasycznych wskaźników z zegarami, Jaguar oferuje mu 12,3-calowy ekran TFT, który można konfigurować. Wnętrze wykończono wysokiej jakości materiałami.

Zawieszenie Jaguara F-PACE zapewnia nie tylko znakomite wyczucie i sterowność samochodu na drogach utwardzonych, ale ma również pozwalać na nieograniczoną jazdę w terenie, oczywiście biorąc poprawkę na fakt, że mamy do czynienia z SUV-em. Za układ napędowy odpowiadają m. in. inżynierowie z Land Rovera, którzy skonfigurowali napęd tak, by pasował do charakteru sportowego Jaguara, a jednocześnie dzięki możliwości samoadaptacji i szybkości działania ma zapewniać znakomitą trakcję poza szosą. Jak na SUV-a, a w szczególności takiej marki, parametry terenowe są imponujące. Prześwit 213 mm odpowiada już niektórym terenówkom, a głębokości brodzenia 525 mm nie powstydziłby się niejeden samochód z reduktorem. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że napęd na cztery koła nie jest dostępny dla podstawowego silnika benzynowego. Tu jest napęd na oś tylną.

Doskonałe prowadzenie na drogach utwardzonych ma zapewniać zawieszenie wielowahaczowe z opcjonalnymi amortyzatorami adaptacyjnymi. System Configurable Dynamics pozwala dostroić ich pracę, a także silnik, skrzynię biegów i układ kierowniczy do aktualnej sytuacji. Aby układ kierowniczy osiągał najwyższą precyzję zastosowano m.in. piąty punkt mocowania maglownicy oraz zwiększono sztywność skrętną połączeń ramy pomocniczej do nadwozia. Nie zabrakło funkcji Torque Vectoring oraz Sufrace Progress Control ułatwiającej ruszanie i rozpędzanie samochodu do 30 km/h na bardzo śliskiej nawierzchni.

Do napędu Jaguara F-PACE służą cztery silniki, wszystkie produkcji brytyjskiej. Mniejsze to 2-litrowy diesel oraz benzyna, natomiast większe to również diesel i benzyna o pojemności 3 litrów w układzie V6. Podstawowa jednostka to motor wysokoprężny o mocy 180 KM łączony tylko z napędem na cztery koła. Silnik wytwarza moment obrotowy o wartości maksymalnej 430 Nm. 2-litrowy benzyniak z turbodoładowaniem generuje 240 KM i 340 Nm i jest dostępny tylko z napędem tylnym.

Większe silniki to diesel V6 o mocy 300 KM i momencie obrotowym 700 Nm oraz 340-konny benzyniak V6 z doładowaniem, wytwarzający moment obrotowy o wartości 450 Nm. Topową jednostką napędową jest ten sam silnik w wersji o mocy 380 KM. Moment obrotowy ma tę samą wartość co słabsza odmiana. Przyspieszenie do 100 km/h najmocniejszego Jaguara F-PACE wynosi 5,5 s.

3.83
Ocena na postawie 37 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaJaguar
TypSamochód osobowy

Generacje Jaguar F-Pace

Inne modele Jaguar

Oceny użytkowników (4)

Jaguar F-Pace: newsy, testy i recenzje

Jaguar F-PACE - sportowy i bezkompromisowy SUV

... Jaguar F-PACE zdefiniował design dla wszystkich nowych modeli Jaguara. Brytyjski SUV właśnie przeszedł face lifting i podbił serca kierowców. ... Od kilku lat można zaobserwować stale rosnącą popularność SUV-ów. Kierowcy pokochali wysokie ...

miesiąc temu

Instalacje gazowe do aut. Ekspert STAG odpowiada na pytania vol. 6

Test: Jaguar E-Pace P300e – hybryda stworzona w brytyjskim humorze

... Inżynierowie Jaguara na myśl o stworzeniu niedużego SUV-a w swoim stylu, ale z unijną poprawnością, być może nie wiedzieli jak z tego wybrnąć, więc posłużyli się typowo brytyjskim humorem. Zrobili to źle, jak tylko potrafili, choć baza jest ...

3 tygodnie temu

Ekologiczne i dynamiczne. Hybrydowe SUV-y Jaguara

... Technologia pozwala dziś stworzyć samochody, które mają więcej niż jedną twarz. Taki jest m.in. Jaguar, którego najnowsze SUV-y, czyli E-PACE P300e PHEV i F-PACE P400e PHEV, otrzymały napęd hybrydowy plug-in. To dzięki temu mogą być dynamiczne i ...

2 miesiące temu

Crossover pełen stylu - Jaguar E-Pace

... Praktyczny, dynamiczny i stylowy crossover bez kompromisów istnieje. Jaguar E-Pace łączy w sobie wiele, pozornie sprzecznych cech i robi to z wyjątkową gracją. ... , to jego wygląd nie porywa. Jaguar E-Pace jest samochodem, który nie kłania się ...

4 miesiące temu

Odświeżony Jaguar F-Pace wjeżdża do salonów. Polskie ceny modelu

... Po 4 latach od rozpoczęcia produkcji Jaguar postanowił odświeżyć swojego SUV-a. F-Pace po faceliftingu właśnie wjeżdża do salonów. Z miękkimi hybrydami pod maską, nowoczesnym wyglądem i zaktualizowanymi multimediami. Ile trzeba za to wszystko ...

11 miesięcy temu

Zagrajmy w grę – miejska zabawa z elektrycznym Jaguarem I-Pace

... Polskie miasta z roku na rok chcą być coraz bardziej Eko, a jak jest w rzeczywistości? Jaguar zaprosił specjalnych gości do ekologicznej gry miejskiej, zadanie – ruszyć w trasę Jaguarem I-Pace, aby sprawdzić, na ile ich miasto przygotowane jest ...

5 miesięcy temu

Jaguar F-Pace SVR po liftingu. Stał się szybszy i bardziej luksusowy

... Po standardowych odmianach przyszedł czas na sportowe wydanie Jaguara F-Pace. Mowa oczywiście o wersji SVR, która właśnie została odświeżona. Poza wizualnymi poprawkami i bogatszym wyposażeniem wyróżnia się też lepszymi osiągami. ... F-Pace'a ...

10 miesięcy temu

Test: Jeep Gladiator V6 to nie pickup, lecz terenówka z paką

... Nazywanie Gladiatora pickupem w klasycznym rozumieniu może doprowadzić do rozczarowań, choć w klasie typowo europejskich maszyn jest najprzyjemniejszym i najbardziej cywilizowanym modelem. W praktyce jest to po prostu Wrangler z paką i mocnym ...

2 tygodnie temu

Jaguar F-Pace – oficjalna premiera!

... Tuż przed rozpoczęciem salonu samochodowego we Frankfurcie debiutuje Jaguar F-PACE – pierwszy sportowy SUV brytyjskiej marki. ... , Jaguar F-PACE ma być też samochodem przestronnym, wszechstronnym i praktycznym. 250265 Zacznijmy zatem od ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie