Jaguar F-Pace

Model
Jaguar F-Pace Zobacz 10 zdjęć

W 2015 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie zadebiutował najnowszy model i jednocześnie pierwszy SUV marki Jaguar. Auto nosi nazwę F-PACE i jest produkcyjnym ucieleśnieniem konceptu o nazwie C-X17. Ma reprezentować klasę dynamicznych SUV-ów o znakomitych właściwościach jezdnych, takich jak Porsche Cayman/Panamera czy BMW X3/X5, ale jednocześnie będąc autem bardzo praktycznym. Przy projektowaniu to właśnie wszechstronność, funkcjonalność, właściwości jezdne i osiągi były kluczowymi obszarami, nad którymi pracowano. Część techniki pochodzi z modelu XE i XF, natomiast przednie zawieszenie przeniesiono ze sportowego F-Type.

Nadwozie mierzy 4731 mm długości przy rozstawie osi 2874 mm co zapewnia pasażerom dużo przestrzeni wewnątrz. Warto dodać, że bagażnik pomieści aż 650 litrów. Karoseria o współczynniku oporu powietrza Cx=0,34 wykonana z aluminium, pozwoliła mocno zbić masę – do 1665 kg w najlżejszej wersji. Kokpit zaprojektowano w stylu typowym dla najnowszych modeli Jaguara z dużym ekranem pośrodku i pokrętłem do obsługi skrzyni biegów. Na przedniej szybie kierowca może obserwować laserowo wyświetlane wskaźniki HUD, natomiast zamiast klasycznych wskaźników z zegarami, Jaguar oferuje mu 12,3-calowy ekran TFT, który można konfigurować. Wnętrze wykończono wysokiej jakości materiałami.

Zawieszenie Jaguara F-PACE zapewnia nie tylko znakomite wyczucie i sterowność samochodu na drogach utwardzonych, ale ma również pozwalać na nieograniczoną jazdę w terenie, oczywiście biorąc poprawkę na fakt, że mamy do czynienia z SUV-em. Za układ napędowy odpowiadają m. in. inżynierowie z Land Rovera, którzy skonfigurowali napęd tak, by pasował do charakteru sportowego Jaguara, a jednocześnie dzięki możliwości samoadaptacji i szybkości działania ma zapewniać znakomitą trakcję poza szosą. Jak na SUV-a, a w szczególności takiej marki, parametry terenowe są imponujące. Prześwit 213 mm odpowiada już niektórym terenówkom, a głębokości brodzenia 525 mm nie powstydziłby się niejeden samochód z reduktorem. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że napęd na cztery koła nie jest dostępny dla podstawowego silnika benzynowego. Tu jest napęd na oś tylną.

Doskonałe prowadzenie na drogach utwardzonych ma zapewniać zawieszenie wielowahaczowe z opcjonalnymi amortyzatorami adaptacyjnymi. System Configurable Dynamics pozwala dostroić ich pracę, a także silnik, skrzynię biegów i układ kierowniczy do aktualnej sytuacji. Aby układ kierowniczy osiągał najwyższą precyzję zastosowano m.in. piąty punkt mocowania maglownicy oraz zwiększono sztywność skrętną połączeń ramy pomocniczej do nadwozia. Nie zabrakło funkcji Torque Vectoring oraz Sufrace Progress Control ułatwiającej ruszanie i rozpędzanie samochodu do 30 km/h na bardzo śliskiej nawierzchni.

Do napędu Jaguara F-PACE służą cztery silniki, wszystkie produkcji brytyjskiej. Mniejsze to 2-litrowy diesel oraz benzyna, natomiast większe to również diesel i benzyna o pojemności 3 litrów w układzie V6. Podstawowa jednostka to motor wysokoprężny o mocy 180 KM łączony tylko z napędem na cztery koła. Silnik wytwarza moment obrotowy o wartości maksymalnej 430 Nm. 2-litrowy benzyniak z turbodoładowaniem generuje 240 KM i 340 Nm i jest dostępny tylko z napędem tylnym.

Większe silniki to diesel V6 o mocy 300 KM i momencie obrotowym 700 Nm oraz 340-konny benzyniak V6 z doładowaniem, wytwarzający moment obrotowy o wartości 450 Nm. Topową jednostką napędową jest ten sam silnik w wersji o mocy 380 KM. Moment obrotowy ma tę samą wartość co słabsza odmiana. Przyspieszenie do 100 km/h najmocniejszego Jaguara F-PACE wynosi 5,5 s.

3.80
Ocena na postawie 36 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaJaguar
TypSamochód osobowy

Generacje Jaguar F-Pace

Inne modele Jaguar

Oceny użytkowników (3)

Jaguar F-Pace: newsy, testy i recenzje

Odświeżony Jaguar F-Pace wjeżdża do salonów. Polskie ceny modelu

... Po 4 latach od rozpoczęcia produkcji Jaguar postanowił odświeżyć swojego SUV-a. F-Pace po faceliftingu właśnie wjeżdża do salonów. Z miękkimi hybrydami pod maską, nowoczesnym wyglądem i zaktualizowanymi multimediami. Ile trzeba za to wszystko ...

4 tygodnie temu

WP kontra auto: VOLVO XC90

Jaguar XF po liftingu już w salonach. Znamy polski cennik

... 5 lat po debiucie ostatniej odsłony Jaguara XF, producent zdecydował się na odświeżenie modelu. Dzięki delikatnym, lecz znaczącym poprawkom wciąż jest to bardzo atrakcyjna propozycja dla poszukujących nietuzinkowego auta klasy premium. Ile ...

7 dni temu

Jaguar pokazał I-Pace'a po liftingu. Zmiany drobne, ale potrzebne

... Po 2 latach od debiutu Jaguar I-Pace doczekał się liftingu. Już wcześniej był jednym z najciekawszych aut w klasie. Teraz, dzięki nowym multimediom i wzbogaconemu wyposażeniu jest to jeszcze lepsza oferta. ... I-Pace wyglądał świeżo w dniu ...

5 miesięcy temu

Jaguar EV-Type - producent zarejestrował nazwę dla nowego modelu

... Wszystko wskazuje na to, że Jaguar szykuje kolejny elektryczny model. Do crossovera I-Pace najprawdopodobniej dołączy EV-Type - taką bowiem nazwę niedawno zastrzegł Jaguar. Czego powinniśmy się spodziewać? ... co zarejestrował nową nazwę, nie ma ...

5 miesięcy temu

Znak czasów. Elektryczny Jaguar I-Pace został Ring Taxi

... Elektryczny Jaguar I-Pace dołączył do floty szybkich taksówek na torze Nürburgring, będącym mekką motorsportu i szybkich aut cywilnych. To pierwszy samochód z takim napędem w tej roli. I-Pace zasili flotę, w której znajdziemy m.in. Porsche 911, ...

dawno temu

Jaguar E-Pace i Porsche Macan: na dobry początek

... Oba są SUV-ami marek, które – zdaniem wielu – takich aut w ofercie mieć nie powinny. Oba mają pod maską dwulitrowy silnik, który – zdaniem wielu – nie pasuje do samochodów producenta. Tymczasem Jaguar E-Pace i Porsche Macan zadomowiły się na ...

dawno temu

Jaguar F-Pace – oficjalna premiera!

... Tuż przed rozpoczęciem salonu samochodowego we Frankfurcie debiutuje Jaguar F-PACE – pierwszy sportowy SUV brytyjskiej marki. ... , Jaguar F-PACE ma być też samochodem przestronnym, wszechstronnym i praktycznym. 250265 Zacznijmy zatem od ...

dawno temu

Jaguar F-Pace - ile kosztuje w Polsce?

... Pierwszy crossover marki Jaguar miał polską premierę podczas tegorocznych targów samochodowych Poznań Motor Show. Teraz przyszedł czas na premierę rynkową. F-Pace wkracza do salonów, więc możemy przedstawić oficjalny cennik. ... , później ...

dawno temu

Jaguar F-Pace i atak na tort

... przekonać do siebie rzesze klientów i tym samym zabrać ich markom niemieckim. Do niedawna Jaguar skupiał się głównie na limuzynach, dzisiaj to jednak za mało – teraz potrzeba w gamie SUV-a – no i jest! Panie i Panowie, przed Państwem Jaguar ...

dawno temu

Jaguar stworzy ogromnego SUV-a. Nazwie go J-Pace

... Duże, luksusowe SUV-y pokroju BMW X7 czy Mercedesa GLS cieszą się sporym wzięciem - szczególnie na rynku amerykańskim. Do wyścigu zamierzają dołączyć kolejni gracze wliczając w to Jaguara. Brytyjczycy właśnie potwierdzili plany stworzenia modelu ...

dawno temu

Jaguar I-Pace kontra Mercedes EQC i Audi e-tron: kto uratuje świat?

... Audi e-tron quattro 55, Jaguar I-Pace EV400 HSE AWD, Mercedes EQC 400 4MATC - porównanie, opinia, test ^^^W dzisiejszych realiach elektromobilności trzy samochody to już tłok, niezależnie ... 400 4MATIC zaczyna się od 328 300 zł. Audi e-tron ...

10 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie