Peugeot 301

Model
Peugeot 301 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 301

301 to nowy model firmy Peugeot, którego salonowy debiut odbył się w Paryżu w październiku 2012 roku. Produkcja rozpoczęła się w drugiej połowie tego samego roku w fabryce koncernu PSA mieszczącej się w hiszpańskiej miejscowości Vigo.

Nazwa „301” nie ma nic wspólnego z historycznym samochodem Peugeota, jest natomiast pierwszą oznaką nowej polityki nazewnictwa modeli produkowanych przez francuski koncern samochodowy. Według tej polityki nowe generacje danych modeli nie będą nosiły kolejnych numerów w nazwie, a więc Peugeot 309 nie zastąpi modelu 308. Wszystkie auta, których nazwa kończy się cyfrą „8”, w następnej generacji będą nosiły to samo oznaczenie.

Z kolei produkty z „1” na końcu będą pojazdami budżetowymi, których koncern PSA będzie próbował sprzedać dużo na rynkach rozwijających się. Model 301 jest pierwszym z takich samochodów. Peugeot projektował go z myślą o sprzedaży przede wszystkim w Turcji, krajach Europy Środkowej i Wschodniej, Afryki i Bliskiego Wschodu. Oczywiście auto będzie dostępne także w Europie Zachodniej, jednak tutaj Francuzi liczą na dużą sprzedaż przede wszystkim 308.

301 to model segmentu C, który na razie dostępny jest wyłącznie z nadwoziem typu sedan. Samochód ma 4,4 m długości, a jego rozstaw osi wynosi 2,65 m. Choć należy do pojazdów kompaktowych, nie jest spokrewniony ze znacznie bardziej znanym 308.

Francuzi zdecydowali się zaprojektować 301 jako sedana z dwóch ważnych powodów. Pierwszym są walory praktyczne aut z karoserią tego typu. Cechują się one dobrym dostępem do wnętrza oraz pojemniejszymi niż w przypadku hatchbacków bagażnikami. Można więc zadać pytanie, dlaczego Peugeot nie zdecydował się na nadwozie typu van lub kombi, które zwykle mają lepiej zagospodarowane kabiny (w pierwszym przypadku) i większe bagażniki (w drugim przypadku). Tutaj pojawia się drugi powód – mieszkańcy krajów takich jak Turcja, Rosja czy państwa Bliskiego Wschodu wciąż uważają za najlepiej prezentujące się samochody z nadwoziami sedan.

Model 301 wygląda nowocześnie, a zarazem bardzo dostojnie. Na pierwszych szkicach udostępnionych przez Peugeota nowy model prezentował się nawet bardziej elegancko od Peugeota 508.

Wnętrze jest przestronne i eleganckie, choć zastosowane materiały to zwykle twarde plastiki. Pierwsze testy wykazały, że elementy z tworzyw sztucznych są ze sobą dobrze spasowane i nie trzeszczą, ale czy to się nie zmieni po dłuższej eksploatacji na słabych jakościowo drogach, okaże się dopiero za kilka lat.

Peugeot 301 ma duży bagażnik, który może pomieścić aż 507 litrów. To istotne dla klientów, dla których samochód jest nie tylko środkiem transportu na co dzień, ale może stać się także pojazdem transportowym czy wiozącym całą rodzinę na wakacje na drugi koniec kraju.

Mimo że 301 jest autem budżetowym, Francuzi nie szczędzili na bezpieczeństwie. W wyposażeniu seryjnym na większości rynków znajduje się układ ESP, który pełni też funkcje ABS, ASR czy układu wspomagania nagłego hamowania, który u Peugeota nazywa się AFU. Samochód jest też uzbrajany w cztery poduszki gazowe: dwie czołowe, a także dwie boczne – dla kierowcy i pasażera.

W Polsce Peugeota 301 można kupić w trzech wersjach wyposażenia. W najtańszej oprócz wymienionych elementów z zakresu bezpieczeństwa w zasadzie nie ma żadnych udogodnień, które nie są standardem od wielu lat. Dopiero w droższej wersji w standardzie dostępne są reflektory przeciwmgielne, a w najdroższej elektrycznie sterowane szyby z tyłu oraz manualna klimatyzacja. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że to wóz budżetowy, który w podstawowej wersji kosztuje zaledwie 39 900 zł.

Peugeot 301 jest sprzedawany z trzema silnikami, z czego dwa to jednostki benzynowe. Trzeba jednak zastrzec, że nie w każdej wersji wyposażenia dostępne są wszystkie motory. Podstawowym benzynowym silnikiem jest 72-konny niewielki motor o objętości skokowej 1,2 l. Francuzi montują go także w swoim Peugeocie 208. Jednostka nie zapewni raczej niesamowitych wrażeń za kierownicą, ale pozwoli na oszczędną, spokojną jazdę.

Lepszym wyborem wydaje się 115-konna jednostka napędowa o objętości skokowej 1,6 l. Niestety, jest ona oferowana tylko w dwóch droższych odmianach wyposażenia, a ze skrzynią automatyczną tylko w najdroższej opcji wyposażenia.

Na miłośników diesli czeka 1,6-litrowiec o mocy 92 KM. Gwarantuje on niskie zużycie paliwa przy całkiem dobrych osiągach. Co więcej, dostępny jest także w najtańszej odmianie Peugeota 301. Niestety, by się nim cieszyć, trzeba zapłacić za samochód aż o 10 000 zł więcej niż za pojazd z 1,2-litrową jednostką.

4.63
Ocena na postawie 46 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 301

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (1)

Peugeot 301: newsy, testy i recenzje

Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008

... Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych. ... Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role ...

2 tygodnie temu

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Peugeot uzupełnia ofertę o mocne modele 508 Hybrid i 3008 GT Hybrid4

... Niemiecki oddział Peugeota uzupełnił swoją ofertę o hybrydowe wersje modeli 508 oraz 3008. Niebawem powinny się one pojawić także na polskim rynku. Czy stanowią ciekawą ofertę? Ile trzeba będzie za nie zapłacić? ... napędem potrzebuje średnio ...

3 tygodnie temu

Peugeot 301 - polski cennik

... Peugeot 301 to nowy sedan francuskiego producenta, który jest skierowany do mniej zamożnych klientów pragnących zadowalającego komfortu i funkcjonalności. Peugeot ostatnio udostępnił polski cennik ... tego modelu. Jeśli jesteście ciekawi ile ...

dawno temu

Peugeot 301 & 208 GTI uchwycone w zimowej scenerii

... Blisko ostatniego weekendu do Sieci trafiły zdjęcia szpiegowskie dwóch nowych modeli Peugeota - 301 i 208 GTI. ... Blisko ostatniego weekendu do Sieci trafiły zdjęcia szpiegowskie dwóch nowych modeli Peugeota - 301 i 208 GTI. Pierwszy z nich to ...

dawno temu

Peugeot e-208 już z możliwością wstępnej rezerwacji w Polsce

... Nie wiemy, kiedy wystartuje oficjalna sprzedaż Peugeota e-208. Póki co trudno wypowiadać się też na temat ostatecznej ceny. Mimo to, francuskiego elektryka można już wstępnie rezerwować. Koszt? Zaledwie 208 zł. ... Nietrudno odnieść wrażenie, że ...

2 miesiące temu

Peugeot 3008 w terenowym wydaniu przemierza Wietnam

... Peugeot 3008 to typowy przedstawiciel segmentu kompaktowych crossoverów. Takie auta mimo sporego prześwitu i masywnej karoserii rzadko zjeżdżają z utwardzonych szlaków. Brytyjski oddział marki udowodnił jednak, że auto całkiem nieźle radzi sobie ...

3 miesiące temu

Peugeot 208 tańszy od Opla Corsy. Tego się nie spodziewaliśmy

... Peugeot w Grupie PSA jest wyżej pozycjonowaną marką niż Citroën i Opel, dlatego nie zdziwiłaby mnie wyższa cena 208 od niedawno pokazanej Corsy. Jednak Francuzi zaskoczyli. ... z klimą kosztuje 54 950 zł. Ku mojemu zaskoczeniu, polski importer ...

2 miesiące temu

Sportowy Peugeot 508 już w drodze. Będzie mocną hybrydą

... Najnowsza odsłona Peugeota 508 spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem klientów. Niepowtarzalny, emocjonujący design, bogate wyposażenie i wysoki komfort kuszą. Brakuje tylko naprawdę mocnego napędu. Niebawem jednak ma się to zmienić. ... osi ...

6 miesięcy temu

Peugeot 508 SW BlueHDI 180 GT: wariant rodzinny, prawie idealny

... Peugeot 508 to niewątpliwie jedno z najładniejszych aut klasy średniej, a podczas testu okazał się również bardzo wygodny i świetny w trasie. Teraz sprawdziłem wariant rodzinny, czyli kombi. Bo raczej tego modelu nie widzę we flotach. ... jeżdżą ...

2 miesiące temu

Peugeot 301 doczekał się face liftingu

... Peugeot 301 dołącza do swego koncernowego brata jakim jest Citroën C-Elysée. Podobnie jak on, doczekał się odświeżonego, znacznie atrakcyjniejszego wydania. ... cofania. Dzięki takiemu rozwiązaniu oraz lepszym materiałom wykończeniowym, wnętrze ...

dawno temu

Nowy Peugeot 208 wyciekł i wygląda fantastycznie

... Premiera nowego Peugeota 208 jest planowana na targi w Genewie, ale auto możemy zobaczyć już teraz. Do sieci wyciekły jego oficjalne zdjęcia. Wyglądem nawiązuje do większych modeli producenta. ... Kły jak w nowym 508, tylny pas świateł jak w ...

8 miesięcy temu

Tak, nowy Peugeot 208 na żywo też jest świetny

... Najpierw Peugeot 208 wyciekł, potem zobaczyliśmy jego oficjalne zdjęcia. Ciągle były to jednak tylko fotografie prasowe, które nie zawsze oddają faktyczny wygląd auta. W przypadku malucha z Francji tak nie jest - 208 na żywo prezentuje się ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie