#Peugeot 5008

Peugeot 5008

Peugeot 5008

Peugeot 5008 to auto segmentu K, które zadebiutowało w czerwcu 2009 roku. Crossover budowany we francuskim Sochaux jest mocno spokrewniony technologicznie z Citroënem Grand C4 Picasso. Producent twierdzi, że nazwa nowego modelu nie jest przypadkowa. Cyfra 5 oznacza pojazdy rodzinne, podwójne środkowe zero przejmuje nazewnictwo właściwe autom wysokim pod względem budowy i miejsca kierowcy, z kolei 8 określa generację, do której samochód należy.

  • Peugeot 5008 zadebiutował w 2009 roku. Obecnie produkowana jest druga generacja tego modelu
  • Bezpieczeństwo podróży Peugeotem 5008 potwierdzają testy zderzeniowe Euro NCAP, w których auto uzyskało najwyższą ocenę w pięciostopniowej skali
  • Za najtańszą wersję Peugeota 5008 zapłacimy w salonie prawie 100 tysięcy złotych
  • Auto jest dostępne w 5 lub 7-osobowym wariancie
  • Wnętrze auta jest oryginalne i nowatorskie
[1/5] Peugeot 5008 zadebiutował w 2009 roku. Obecnie produkowana jest druga generacja tego modeluŹródło zdjęć: © en.wheelsage.org/Porlamfer

Peugeot 5008 charakteryzuje się oryginalną stylistyką. W mniejszym stopniu nawiązuje on do przyjętej ostatnio linii Peugeota, jednak ma liczne elementy, które nie pozwalają zapomnieć, jaka to marka. W przedniej części samochodu uwagę zwraca agresywnie narysowany potężny zderzak. Jego dolna część ma trójsegmentową budowę i jest okryta trzema srebrnymi poprzeczkami. U ich krańców znajdują się okrągłe światła halogenowe. Wyżej, tuż nad powierzchnią przeznaczoną do zamocowania tablicy rejestracyjnej, designerzy narysowali kolejny wlot powietrza ze srebrną kreską pośrodku. Mocno wygięte reflektory zostały ulokowane nad poziomymi wlotami przyozdobionymi chromowaną otoczką. Stylistyka frontu przypieczętowana jest potężnym logo ze srebrną obwódką.

Z profilu design Peugeota 5008 intryguje chromowaną linią, ciągnącą się od początku mocno pochylonego słupka A aż do zachodzących niemal na błotniki wygiętych kloszy lamp tylnych. Ciekawym zabiegiem stylistycznym jest słupek D pomalowany na czarno, który świetnie komponuje się z seryjnie montowanymi ciemnymi szybami.

Nadwozie Peugeota 5008 mierzy 4529 mm długości, 1837 mm szerokości oraz 1639 mm wysokości, dzięki czemu foremna karoseria zmieści komplet pasażerów. Może ich być nawet 7. Wnętrze nie jest na tyle duże, żeby pomieścić taką gromadę, dlatego optymalnym wyborem będzie pięć osób plus bagaż, a ławkę zamontowaną w bagażniku lepiej traktować jako ostatnią deskę ratunku. Dla siedmioosobowych rodzin Peugeot ma w ofercie model 807. Kiedy dodatkowe siedziska 5008 znajdują się w podłodze, przestrzeń bagażowa wynosi 579 l. Przesunięcie tylnej kanapy maksymalnie do przodu pozwala uzyskać 678 l pojemności. Jeśli potrzeba, drugi rząd siedzeń 5008 również można złożyć, dzięki czemu dwójka pasażerów będzie miała do dyspozycji kufer o pojemności 2506 l (do linii dachu).

Producent przewidział dwie wersje wyposażeniowe Peugeota 5008: Trendy i Premium. W bogatszej odmianie, oprócz standardowo montowanego ABS z ESP, elektryki szyb i foteli, 6 poduszek powietrznych czy klimatyzacji, często znajdują się m.in. skórzana tapicerka, świetne audio z systemem multimedialnym w zagłówkach, panoramiczny dach czy podgrzewane i wentylowane fotele.

Do napędu 5008 producent przewidział dwie jednostki benzynowe oraz trzy diesle. W pierwszej grupie są silniki 1,6 VTi (120 KM) i 1,6 THP (156 KM). Można także zamówić motory wysokoprężne; do wyboru są jednostki 1,6 HDi (110 KM) oraz 2,0 HDi (150 KM lub 163 KM). Najmocniejszy silnik w gamie oprócz zadowalających osiągów cechuje się także całkiem przyzwoitym spalaniem (około 6,8 l oleju napędowego na każde 100 km). Moc przekazywana jest na przednią oś przez 5- lub 6-biegową skrzynię manualną albo 6-stopniowy automat.