#Ford Mustang

Ford Mustang

Ford Mustang to legendarne auto sportowe produkowane od 1964 roku o charakterystycznej stylistyce, która ewoluowała na przestrzeni lat.

  • Najmocniejszy silnik znajdujący się pod maską Forda Mustanga, to jednostka V8, o pojemności 5,2 litra, generująca moc 533 KM
  • Ford Mustang mógł być zaopatrzony również w silnik R4 2.3 EcoBoost Turbo, generujący moc 314 KM
  • Ford Mustang GT Fastback zdobył tylko 2 gwiazdki na 5 możliwych w testach zderzeniowych Euro NCAP
  • Ford Mustang kabriolet z silnikiem EcoBoost
  • Wnętrze Forda Mustang GT w wersji kabriolet
  • Specjalna wersja Forda Mustanga GT "50 Years" została wydana w 2015 roku z okazji pięćdziesiątej rocznicy powstania modelu Mustang
  • Ford Mustang GT w nadwoziu fastback. Wersja GT miała na wyposażeniu system Line-Lock, który blokował przednie hamulce przy czym tylne zostawiał zwolnione. W ten sposób kierowca może rozgrzać opony przed samym startem (każdy chyba wie jak wygląda palenie gumy), zapewniając Mustangowi bardzo dynamiczny start
  • Ford Mustang w nadwoziu fastback z silnikiem typu EcoBoost
  • Ford Mustang GT w nadwoziu fastback - widok z tyłu
  • Najnowszy Ford Mustang GT wyprodukowany w 2017 roku
[1/10] Najmocniejszy silnik znajdujący się pod maską Forda Mustanga, to jednostka V8, o pojemności 5,2 litra, generująca moc 533 KMŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://www.autowp.ru/ford/mustang/72763/pictures/cg9kw1/) użytkownika Cadillac

Ford Mustang – informacje ogólne

Ford Mustang to pierwszy pojazd należący do segmentu amerykańskich samochodów sportowych typu pony car, czyli takim charakteryzującym się kompaktowym nadwoziem, wyrazistą stylistyką i silnikami o dużej mocy. Jako wzorzec dla tego klasyka wykorzystano Forda Falcona, jednak Mustang przez lata stworzył swój własny niepowtarzalny styl, a logo przedstawiające konia na tle pasków w kolorach obecnych na fladze USA wskazuje na rodowód auta.

Konkurencję dla Mustanga stanowią m.in. Dodge Challenger i Chevrolet Camaro, a ze starszych klasyków AMC Javelin czy Plymouth Barracuda.

Ford Mustang – dane techniczne

Nadwozia wykorzystywane w autach marki Ford Mustang to współcześnie głównie kabriolet i coupé, ale w początkowych generacjach pojawiły się też typy fastback (to nadwozie powraca w Mustangach VI generacji), hatchback i hardtop. Jeżeli chodzi o ilość miejsce, dostępne są cztery – pomysł umieszczenia w samochodzie dwóch siedzeń porzucono w fazie opracowywania prototypu. Pod względem wymiarów Ford Mustang charakteryzuje się konstrukcją długości do 4784 mm, szerokością od ok. 1730 mm w starszych do 1900 mm w nowszych modelach. Wysokość poszczególnych wersji waha się od 1270 do 1420 mm.

Przez ponad 50 lat silniki Mustanga wyraźnie ewoluowały – już pierwsza generacja oferowała silniki V8 o mocy nawet do 320 KM (po liftingu do 375 KM), natomiast obecnie do najmocniejszych jednostek zalicza się silnik 670-konny z modelu Shelby GT500.

Ford Mustang – spalanie

Średnie spalanie Mustanga to około 9–12 l/100 km, przy czym podczas cyklu miejskiego może ono dochodzić średnio do 18 litrów na 100 km. Przykładowo jeżdżąc Mustangiem V generacji z 4-litrowym silnikiem V6 spalimy średnio 12 litrów, ale już w wersji z silnikiem 5.4 Turbo będzie to 20 litrów na 100 km. Zastosowany w Mustangu VI silniki EcoBoost pozwala już na pewną oszczędność rzędu 11 l/100 km.

Ford Mustang – opinie

Legendarny Mustang ze stajni Forda ceniony jest za stylistykę, szybkość i prestiż, jaki niesie ze sobą posiadanie tego auta. Prowadzenie tego samochodu to czysta przyjemność, jednak pod wpływem agresywnej jazdy uszkodzeniu mogą ulec skrzynia biegów i dyferencjał, a tunel środkowy może się nagrzewać – należy kontrolować stan płynu chłodniczego. Podczas jazdy po polskich drogach należałoby też wziąć pod uwagę niskie i sztywne zawieszenie auta, gdyż szybko mogą zużywać się między innymi tuleje i tylne wahacze. Przy standardowej jeździe osprzęt Forda Mustanga nie zużyje się zbyt szybko, a wydatki z nim związane nie powinny okazać się szczególnie wysokie. Ceny używanych Mustangów piątej generacji zaczynają się od ok. 30 tys. zł, natomiast nowe modele VI generacji można kupić już od 150 tys. zł.