SsangYong Korando 3 generacji

Generacja
SsangYong Korando 3 generacji Zobacz 6 zdjęć

Korando to niewielki SUV produkowany w latach 1983-2006 oraz od roku 2010 przez południowokoreański koncern samochodowy SsangYong Motor Company. Nazwa Korando jest kombinacją słów „Korea can do”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza ‘Korea potrafi zrobić’.

Korando trzeciej generacji zadebiutowało w 2010 roku po czterech latach przerwy w produkcji tego modelu. Auto jest wytwarzane w Korei Południowej, Rosji, na Ukrainie oraz na Sri Lance. W zależności od rynku wóz ten nosi nazwę C200, Korando, Korando C lub New Actyon (Rosja).

Styl liczącego niespełna 4,5 m długości nadwozia nowego Korando zdecydowanie odbiega od pozostałych modeli SsangYonga oraz starszych wersji Korando. Miękkie i przyjemne linie karoserii wyszły spod rąk projektantów słynnego studia Italdesign i zdecydowanie odcinają się od siermiężnych karoserii innych modeli tego koreańskiego producenta.

Będący konkurentem dla Hyundaia ix35 i Kii Sportage trzeciej generacji Korando stara się nawiązywać do nich nie tylko stylem nadwozia, ale też wnętrzem. Co prawda kabina nie powala przestronnością, ale zapewnia wystarczający komfort podróży dla osób średniego wzrostu. Fotele są dość duże i wygodne, jednak brakuje im podparcia bocznego, co znacznie utrudnia dynamiczną jazdę po łukach.

Tworzywa sztuczne są nie najwyższej jakości, jednak to, że są twarde, nie przeszkadza producentowi w ich dobrym spasowaniu, więc nawet podczas dłuższej eksploatacji nic nie trzeszczy ani nie skrzypi we wnętrzu.

SsangYong ma całkiem obszerną przestrzeń bagażową (prawie 490 l), co czyni to auto całkiem niezłym rodzinnym samochodem. Po złożeniu tylnej kanapy komora bagażowa powiększa się do aż 1300 l. Dostęp do bagażnika jest dobry przez wysoko otwierającą jego pokrywę, a załadunek ułatwia znajdująca się stosunkowo nisko krawędź zderzaka.

Na rynku europejskim dostępny jest tylko jeden silnik - wysokoprężna jednostka napędowa z turbodoładowaniem. Motor ma objętość skokową 2,0 l, a za wtrysk paliwa odpowiada zasobnikowy układ wtryskowy (common rail). Jednostka rozwija moc maksymalną 175 KM przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 360 Nm w przedziale od 2000 do 3000 obr./min.

Niestety, całkiem spora moc i wysoki moment obrotowy nie przekładają się na dobre osiągi tego silnika w samochodzie. Motor jest dynamiczny właściwie tylko w zakresie obrotów maksymalnego momentu obrotowego. Zmusza to kierowcę do częstej zmiany biegów, jeśli zakupił egzemplarz z 6-biegową skrzynią manualną. Skrzynia ta również nie należy do najlepszych. Użytkownicy skarżą się na niską precyzję działania dźwigni zmiany biegów. Dostępna jest również skrzynia automatyczna o tej samej liczbie biegów.

Oprócz tego silnik wydaje z siebie nieprzyjemne dźwięki (nawet po rozgrzaniu), co na dłuższą metę jest irytujące dla pasażerów. Sytuację ratuje niezbyt wysokie zużycie paliwa – w testach Korando III zadowala się średnio nieco ponad 8 l oleju napędowego na każde 100 km.

SsangYong Korando jest dostępny w wersji zarówno z napędem na przednie, jak i wszystkie koła. Napęd 4x4 niweluje tendencję tego samochodu do silnej podsterowności, jednak auto w niego wyposażone jest droższe od odmiany z napędzanymi tylko kołami przednimi o około 7000 zł.
W Polsce Korando sprzedawane jest w trzech poziomach wyposażenia i już w najniższym oferuje prawie wszystkie elementy składające się na bezpieczeństwo w samochodzie. Seryjnie dostępne są ABS z EBD, ASR, ESP, przednie i boczne poduszki powietrzne. Od drugiego poziomu wyposażenia standardowo montowane są też kurtynowe poduszki powietrzne (tych jednak nie można nabyć nawet za dopłatą w najniższym standardzie – Crystal). W zasadzie poza brakiem lub obecnością kurtyn gazowych wszystkie trzy pakiety wyposażenia (Crystal, Quartz, Sapphire) prawie się nie różnią (różnice obejmują tylko skórzaną kierownicę lub większe felgi w danej wersji).

W Polsce Korando można nabyć za co najmniej 83 000 zł (cena promocyjna z 02.01.2012 r.).

4.64
Ocena na postawie 9 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaSsangYong
ModelKorando
Produkcja od2011
Produkcja do2017

Inne modele SsangYong

Oceny użytkowników (2)

SsangYong Korando 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Nowy SsangYong Korando już z polskim cennikiem

... Choć nowa generacja SsangYonga Korando pojawi się w oficjalnej sprzedaży dopiero wiosną 2020 roku, już dziś wiemy, ile trzeba będzie za nią zapłacić. Kompaktowy SUV z Korei jest całkiem atrakcyjnie wycenioną propozycją. ... Korando to koreańska ...

3 tygodnie temu

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Importer Jaguara i Land Rovera negocjuje zakup SsangYonga w Polsce

... Polski importer samochodów marki SsangYong niebawem może zostać wykupiony przez British Automotive Holding (BAH), czyli generalnego importera samochodów marek Jaguar, Land Rover i Aston Martin. ... pojawi się nowoczesne Korando kolejnej ...

6 miesięcy temu

Polski akcent w Volkswagenie ID.3

... Zakłady Volkswagen Poznań, poza produkcją niektórych aut niemieckiej marki, zajmują się także wytwarzaniem elementów do innych modeli, które następnie są wysyłane m.in. do Czech, Brazylii czy Chin. Jedną z tych części jest obudowa silnika ...

tydzień temu

SsangYong zmienia oblicze - Korando Sports

... . Ostatnio SsangYong wziął się do roboty, gdyż nowe Korando Quartz prezentuje się już znacznie lepiej, a w Korei w ofercie już pojawił się Korando Sports, który prezentuje się całkiem nieźle. ... SsangYong - słysząc tę nazwę zapewne ...

dawno temu

SsangYong Korando - koreański lifting

... SsangYong, który niedawno powrócił na rynek europejski, opublikował oficjalne zdjęcia poliftingowej wersji modelu Korando, przeznaczonego na domowy dla koreańskiej marki rynek. ... SsangYong, który niedawno powrócił na rynek europejski, ...

dawno temu

SsangYong Korando Quartz 4WD - come back [test autokult.pl]

... W 2009 roku marka SsangYong po cichutku zniknęła z polskiego rynku. Niespełna dwa lata po tym wydarzeniu Koreańczycy po raz kolejny próbują podbić nasze ulice. Czy nowa broń w postaci modelu Korando sprawi, że będzie to powrót w wielkim stylu? ...

dawno temu

SsangYong Korando 2.2 D Sapphire – test [wideo]

... Wyniki sprzedaży i status dość egzotycznej marki na naszym rynku to znak, że SsangYongowi wciąż nieco brakuje do konkurencji – nawet tej koreańskiej. Czy jednak ta różnica jest rzeczywiście tak duża i znacząca? ... . Argumentów na korzyść i ...

dawno temu

SsangYong Korando 2.0 D AT 4WD Quartz - test, opinia, spalanie, cena

... bardzo współczesne modele crossoverów i kilka starszych technicznie terenówek, czyli aut w jakich SsangYong się specjalizuje. Obok najnowszego Tivoli stoi odświeżone Korando. Samochód, który może budzić nieco mieszane uczucia, ale z pewnością ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie