Ford Sierra 2 generacji

Generacja
Ford Sierra 2 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Druga generacja Forda Sierry (zwanego również Fordem P100) pojawiła się na rynku w styczniu 1987 roku. Produkowana była przede wszystkim w zakładach w Walencji. Od pierwszej wersji tego modelu różniła się głównie wystrojem wnętrza (wprowadzono materiały lepsze jakościowo) oraz przednią atrapą zderzaka, która zyskała kolor reszty karoserii. Zmiany mechaniczne były niewielkie. Oprócz modeli pick-up, kombi i liftback pojawiły się w ofercie samochody z nadwoziem typu sedan. W wyglądzie zewnętrznym drugiej generacji Sierry nie było rewolucji. Pierwsza wersja tego auta z segmentu D wyróżniała się spośród konkurentów wyjątkowo opływowymi jak na tamte czasy kształtami. Projektanci dołożyli wielu starań, aby zapewnić pojazdowi jak najlepszą aerodynamikę, więc odmłodzona Sierra przejęła kształty po poprzedniku.

W palecie silników figurują takie jednostki jak czterocylindrowe HCP Pinto o pojemności 1,6, 1,8, i 2,0 l, 1,8 turbodiesel R4 8V oraz 2,3 diesel R4 8V. Od 1989 roku dostępny był również silnik 2,0 DOHC oraz 6-cylindrowe motory o pojemności 2,3 lub (po liftingu modelu) 2,9 l. Miały one moc od 72 do niewiele ponad 100 KM, w zależności od wersji. To dość rozsądna moc jak dla samochodu o tych gabarytach, chociaż tylny napęd, brak układów wspomagających kierowcę i nerwowa charakterystyka układu jezdnego sprawiają, że auto nie jest zbyt komfortowe w prowadzeniu, szczególnie w trudnych warunkach pogodowych. Są temu winne również zbyt miękkie i niedostosowane do charakteru auta zawieszenie. Sierra wykazuje więc tendencję do nadsterowności, a co za tym idzie – nie nadaje się jako pierwsze auto dla młodego kierowcy.

Ford Sierra doczekał się faceliftingu w lutym 1990 roku. Polegał on głównie na dodaniu grilla, wymianie kierunkowskazów przednich z pomarańczowych na białe oraz tylnych lamp w sedanach i liftbackach na przyciemnione. Zmieniono również obudowę tunelu środkowego oraz deskę rozdzielczą, która stała się bardziej zaokrąglona, nowoczesna i czytelna. Wprowadzono elektryczne sterowanie szyberdachem. Do gamy silników dodano 6-cylindrową jednostkę o pojemności 2,9 l i silnik doładowanego diesla o pojemności 1,8 l. Na rynku północnoamerykańskim dostępna była wersja XR4Ti wyposażona w turbodoładowany silnik LIMA o pojemności 2,3 l. Wariant ten sprzedawano pod marką Merkur. Poza rynkiem niemieckim można było nabyć także wersję GLS. Seryjnie w tym modelu Forda montowana jest skrzynia manualna, 5-biegowa, ale dostępne są również odmiany z 4-stopniową, automatyczną skrzynią biegów.

Wnętrze Sierry nie zachwyca jakością wykonania. Elementy plastikowe, z których jest wykonane, trzeszczą, a sama deska rozdzielcza jest przestarzała i toporna, po prostu nieciekawa. Samochód oferuje mniej miejsca, niż można by się spodziewać, nie sprawdzi się więc jako auto rodzinne. Problemem Forda była usterkowość, ale od 1990 roku wprowadzano zmiany mające na celu zastąpienie wadliwych elementów częściami lepszymi jakościowo.

Produkcję Sierry zakończono w lutym 1993 roku. Obecnie trudno spotkać to auto na ulicy, co może być spowodowane leciwą już konstrukcją i zniechęcającą trudnością w prowadzeniu. Rzadko spotykane są egzemplarze utrzymane w dobrym stanie i, niestety, odstraszają wysoką w stosunku do oferowanych możliwości ceną (w przypadku wariantu Cosworth pochodzącego od modelu pierwszej generacji dochodzi ona nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych). Przy zakupie należy szczególnie zwrócić uwagę na korozję progów oraz okolic tylnych nadkoli.

Sierra dla wielu Polaków jest bardzo ważnym samochodem, nie tylko ze względu na wrażenie, jakie robiły jej aerodynamiczne kształty w momencie wejścia na rynek. W lutym 1993 roku za kierownicą tego auta zginął jeden z najwybitniejszych polskich kierowców rajdowych, Marian Bublewicz. Do tragedii doszło podczas Zimowego Rajdu Dolnośląskiego.

4.21
Ocena na postawie 96 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Sierra
Produkcja od1987
Produkcja do1993

Inne generacje Ford Sierra

Inne modele Ford

Oceny użytkowników (59)

Przejdź do strony: 1 2 3

Ford Sierra 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Ford Puma ST wyceniony. Za osiągi trzeba słono zapłacić

... Ford wycenił Pumę ST - sportowego crossovera, który pod względem technicznym ma sporo wspólnego z mniejsza Fiestą ST. Jest od niej jednak zauważalnie droższy. Za podstawowe wydanie trzeba wyłożyć 125 tys. zł. ... dawką emocji. 38793 Wszystko za ...

18 godzin temu

Volkswagen California 6.1 - konkurent od Forda sporo namieszał

... W zeszłym roku urlop spędziłem z Fordem Transitem Custom Nugget, który naprawdę zrobił na mnie wrażenie. Tym razem postanowiłem sprawdzić jego głównego konkurenta. ... , i przez ten okres udało mi się dostrzec wiele rozwiązań, które są genialne, ...

2 tygodnie temu

Hybryda dla każdego! Nowy Ford Kuga i jego "tercet elektryczny"

... oferuje swoim klientom samochód z aż pięcioma rodzajami napędu, w tym z trzema rodzajami hybrydy! Nic zatem dziwnego, że marka nazywa najnowszą Kugę "najbardziej zelektryfikowanym Fordem w historii". ... ^^^To wszystko brzmi odrobinę ...

2 miesiące temu

Elektryczne auta nie takie ekologiczne. Pełne dane o emisji CO2

... Od dawna podejrzewaliście, że coś jest nie tak z ekologicznością samochodów elektrycznych? Szwedzi pokazali tę kwestię w nieco szerszym kontekście na przykładzie Polestara 2. Okazuje się, że przez kilka pierwszych lat właściciel elektrycznego ...

4 tygodnie temu

Legendarny Ford RS200 trafi na aukcję. Jest praktycznie nowy

... RS200 to jeden z najbardziej pożądanych Fordów w historii. Świetnie zachowany egzemplarz, który jak dotąd przejechał niecałe 2 tysiące kilometrów, może być dobrą inwestycją. Chętni, by się o tym przekonać, powinni zainteresować się brytyjską ...

9 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie