Lincoln Town Car 2 generacji

Generacja
Lincoln Town Car 2 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Town Car to model firmy Lincoln należącej do amerykańskiego koncernu Ford, produkowany nieprzerwanie w latach 1981-2011. Podczas produkcji wóz był wytwarzany w trzech generacjach. Druga seria Lincolna Town Car pojawiła się w 1989 roku. Samochód był wytwarzany w Wixom, w stanie Michigan.

Podobnie jak poprzednik nowy Town Car miał obszerne nadwozie o długości prawie 5,6 m i szerokości niespełna 2 m. Było to klasyczne nadwozie typu sedan. Kanciasta karoseria miała długą maskę i długą pokrywę bagażnika. Charakteryzowała się też dużymi przednimi światłami, między którymi znajdowała się sporych rozmiarów chromowana osłona chłodnicy. Tradycyjnie dla amerykańskich aut z tego okresu wóz miał wiele chromowanych elementów, m.in. lusterka zewnętrzne listwy na drzwiach, listwy otaczające okna czy zderzaki.

Wnętrze samochodu było równie duże jak nadwozie. Z przodu i z tyłu nie brakowało miejsca ani na nogi, ani nad głową. Nie mogli narzekać nawet najwyżsi pasażerowie, nawet jeśli zajęli tylną kanapę, a przednie fotele były przesunięte maksymalnie do tyłu. Fotele przednie i siedzenie z tyłu miały duże rozmiary, ale nie były najlepiej wyprofilowane, więc podróżujący mogli mieć wrażenie, jakby siedzieli na domowej sofie, a nie w samochodzie.

Po zajęciu miejsca pasażerowie mogli cieszyć się bardzo wygodną podróżą na miękkich siedzeniach. Komfort podnosiło też miękko zestrojone zawieszenie, choć tylna oś była sztywna. Niestety, miękkie nastawy podwozia oznaczały, że samochód absolutnie nie nadawał się do dynamicznej jazdy po łukach. Zresztą utrudniało to też ogromne nadwozie.

Rok po rozpoczęciu produkcji Lincoln dokonał pewnych zmian. Wprowadzono wszystkie hamulce tarczowe oraz jako standardowe zawieszenie pneumatyczne w tylnej osi. W opcji pojawił się też system przeciwdziałający blokowaniu kół (ABS).

W kolejnym roku Lincoln wymienił jednostkę napędową. Przestarzały motor Ford 302 Windsor (5,0 l) został zastąpiony niewiele nowocześniejszym silnikiem Modular V8. Była to jednostka o objętości skokowej 4,6 l i mocy maksymalnej 190 KM oraz momencie obrotowym 370 Nm. Zastąpiony silnik był aż o ponad 35 KM słabszy. W tym samym roku zmieniono przedni i tylny zderzak na lżejsze.

Rok 1992 przyniósł poszerzenie standardowego wyposażenia samochodu o system ABS i dwie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu. W kolejnym roku przemodelowano osłonę chłodnicy, a w miejscu części analogowych zegarów pojawiły się ciekłokrystaliczne wyświetlacze.

W 1994 roku producent zwiększył o 20 KM (do 210 KM) moc maksymalną silnika. Rok później Lincoln przemodelował przód i tył samochodu, wprowadzając węższe przednie reflektory. Pojawiły się też pewne zmiany we wnętrzu – na przykład niezależnie od wersji wyposażenia kontrolka temperatury była elektroniczna. Przez wszystkie lata produkcji modernizacjom poddawano też skrzynię biegów. Było to 4-biegowe urządzenie automatyczne.

Ogromne rozmiary nadwozia, spora masa własna i duży silnik sprawiały, że Town Car nie był samochodem absolutnie oszczędnym, jednak na rynku amerykańskim paliwożerność jednostek napędowych ma drugorzędne znaczenie.

Właściciele Lincolnów Town Car zwracali uwagę na nie najlepszą widoczność (szczególnie do tyłu) oraz na dość toporny układ jezdny i nieprecyzyjny układ kierowniczy. Nadwozie dość szybko atakowała korozja, jednak grube blachy karoserii wystarczyło wtedy odmalować. Do plusów należało duże wnętrze i trwały silnik.

Produkcja drugiej generacji Lincolna Town Car została zakończona w 1997 roku. Natychmiast jego miejsce zajął nowszy samochód.

3.86
Ocena na postawie 6 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Lincoln Town Car 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie