Volkswagen Eos 2 generacji

Generacja
Volkswagen Eos 2 generacji

Volkswagen Eos drugiej generacji produkowany jest od 2011 roku. To następca modelu Eos I wpisujący się w nową gamę stylistyczną Volkswagena, którą zapoczątkowały Scirocco oraz Golf szóstej generacji. Nowy Eos od poprzednika różni się lakierowaną osłoną chłodnicy z chromowanymi listwami, światłami wykonanymi w technologii LED oraz zmodernizowanym wnętrzem. Poza tym znacznie urósł, co pozytywnie wpłynęło na przestrzeń dla pasażerów oraz pojemność bagażnika, która wynosi 380 l oraz 205 l przy otwartym dachu. Do głównych konkurentów Volkswagena Eosa zaliczamy Opla Astrę TwinTop, Forda Focusa CC oraz Renault Mégane CC.

Mierzący 4423 mm długości, 1791 szerokości oraz 1444 mm wysokości Volkswagen Eos II plasowany jest w segmencie "H", który reprezentują takie modele, jak Mazda MX-5, BMW Z8 czy Porsche Boxster. Volkswagen Eos występuje wyłącznie w jednej wersji nadwozia: jako 2-drzwiowe coupé-kabriolet.

Seryjnie Eos wyposażony jest w 16-calowe obręcze z oponami w rozmiarze 215. Bardziej wymagający klienci mogą zamówić egzemplarz z kołami w rozmiarze 17 lub 18 cali. Fotele zostały obszyte tkaniną o nazwie deseń Wave. Takie rozwiązanie dostępne jest również z wykorzystaniem skóry nappa Cool Leather.

Volkswagen Eos II występuje z jednostką 1,4 l TSI w dwóch poziomach mocy: 122 KM lub 160 KM. Słabsza wersja przyspiesza do setki w 10,9 s i rozwija prędkość maksymalną 198 km/h, a wariant 160 KM osiąga setkę po 8,8 s i maksymalnie rozpędza się do 217 km/h. Średnie zużycie paliwa jest podobne i wynosi odpowiednio 8,3 l i 8,9 l na 100 km w cyklu miejskim.

Dla oszczędnych producent przewidział możliwość wyposażenia 122 KM jednostki 1,4 l w technologię BlueMotion, która pozwala na redukcję średniego zużycia paliwa do 7,6 l na 100 km w mieście.

W ofercie producenta znajduje się także wariant 2,0 l TSI o mocy 210 KM, który może współpracować z przekładnią DSG lub 6-biegową manualną skrzynią biegów. Obie wersje przyspieszają do setki w 7,8 s oraz osiągają prędkość maksymalną 236 km/h (DSG) i 238 km/h (manual).

Jedyny wysokoprężny wariant w ofercie Volkswagena ma pojemność 2,0 l i moc 140 KM. Egzemplarz z silnikiem TDI może zostać wyposażony w przekładnię DSG oraz technologię BlueMotion. Sprint 0-100 km/h trwa 10,3 s, a prędkość maksymalna wersji z manualną skrzynią biegów wynosi 207 km/h.

Wyposażenie Volkswagena Eosa już w podstawie jest bardzo bogate. Obejmuje ono elektrycznie składany i otwierany dach (25 s), lusterka i klamki drzwi w kolorze nadwozia, fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości, sportową, trójramienną kierownicę obszytą skórą, chłodzony i zamykany na klucz schowek po stronie pasażera oraz automatyczną klimatyzacją Climatronic.

Na wyposażenie opcjonalne składają się m.in.: adaptacyjne zawieszenie DCC z trzema trybami: SPORT, COMFORT, NORMAL, multifunkcyjna kierownica, światła biksenonowe, reflektory z funkcją doświetlania zakrętów oraz system nawigacji satelitarnej "RNS 510".

Jeśli szukasz samochodu, który ma elektrycznie składany i otwierany dach, ekonomiczną jednostkę napędową i bardzo dobre właściwości jezdne, Volkswagen Eos jest bardzo dobrym wyborem. Trzeba jednak przymknąć oko na kilka niedociągnięć, takich jak smutne wnętrze i słaba widoczność.

Volkswagen Eos został oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles w listopadzie 2011 roku. Najwięcej nabywców Eos znajduje w Stanach Zjednoczonych.

3.80
Ocena na postawie 49 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Volkswagen Eos 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie