Lancia Ypsilon 2 generacji

Generacja
Lancia Ypsilon 2 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Ypsilon to model małego samochodu (segment B) produkowanego od 1996 roku przez włoską firmę Lancia, należącą do koncernu Fiat.

Lancia Ypsilon drugiej generacji została wprowadzona do produkcji w 2003 roku. Wóz oznaczono kodem 843. Według założeń włoskiego producenta Ypsilon II miał być samochodem dla dość zamożnej młodzieży, która lubi aktywny styl życia, ale ceni też luksus. W tej grupie szczególną pozycję miały kobiety.

Początkowo samochód był wytwarzany w fabryce Melfi, jednak w 2005 roku produkcję przeniesiono na Sycylię, w okolice miejscowości Palermo.

Elegancko wyglądające nadwozie Lancii Ypsilon luźno nawiązuje stylem do klasycznej Lancii Andrea. W pewnym sensie nadwozie składa się z dwóch części, co odznacza się jeszcze bardziej, gdy auto jest pomalowane na dwa różne kolory. Dolna linia okien oddziela te dwie części. Krawędź okienna w tylnej części opada nagle ku dołowi, a właśnie tam znalazło się miejsce na podłużne tylne światła zespolone. Przypominają one nieco te zastosowane w dużo większej Lancii Thesis.

Pokrywa bagażnika nie jest zbyt duża i znajduje się w niej niewielkie okno. Niektórym może przeszkadzać dość szeroki tylny słupek, który ogranicza widoczność do tyłu.

Z przodu samochód ma lampy zespolone przypominające nieco pestki jabłek oraz dużą, elegancką atrapę chłodnicy. Ogólnie samochód sprawia wrażenie bardziej luksusowego niż sportowego.
Tym, co odróżnia Ypsilona od większości samochodów segmentu B, jest jakość wykonania wnętrza. Zastosowano w nim cztery rodzaje materiału, w tym skórę, a nawet Alcantarę. W zależności od wersji skóry i Alcantary w kabinie jest więcej lub mniej. Spasowanie elementów nie pozostawia wiele do życzenia. Różne powierzchnie w miejsca łączenia są równe. Nic nie trzeszczy i nie skrzypi w czasie jazdy.
Podobnie jak w Ypsilonie I tablica zegarów znajduje się na środku deski rozdzielczej. Zegary mają elegancki i klasyczny wygląd, jednak nie są łatwe do odczytania. Pod nimi jest mocno rozbudowana konsola środkowa.

Fotele w Lancii Ypsilon II są dość duże i wygodne, ale nie wszyscy mogą się rozsiąść tak, jak by chcieli. Wysokim osobom z przodu będzie brakowało miejsca na nogi. Po odsunięciu przednich foteli w skrajne tylne położenie przestrzeni zabraknie pasażerom tylnej kanapy. Tam zresztą problem może być z miejscem nad głowami. Podróżowanie w trzy osoby z tyłu także nie należy do przyjemności i powinno być ostatecznością.

Ypsilon II został opracowany na skróconej płycie podłogowej Fiata Punto (188), a zatem Lancia zastosowała napęd przedni z silnikami umieszczonymi z przodu w poprzek. Najmniejszą jednostką napędową jest 1,2-litrowy silnik benzynowy z 2 zaworami na każdy cylinder. Motor ten rozwija moc maksymalną 60 KM. Przed liftingiem pod maską Lancii instalowano też 16-zaworową odmianę tego silnika o mocy 80 KM, jednak w 2006 roku został on zastąpiony przez 8-zaworową jednostkę o objętości 1,4 l, która ma moc 78 KM. Oprócz nich w produkcji znajduje się 16-zaworowy silnik o objętości skokowej 1,4 l, który rozwija 95 KM.

Od początku produkcji sprzedawano też jednostkę dieslowską o objętości 1,3 l i mocy 69 KM. Gdy w 2006 roku Lancia przeszła lifting, zastąpiono ją nowszym Multijetem o tej samej objętości, który w podstawowej wersji ma 75 KM mocy. Dostępne są też odmiany 90-konne i aż 105-konne.
Wszystkie silniki są chwalone przez nabywców Lancii Ypsilon.

Oprócz zmian w jednostkach napędowych przy okazji liftingu zmieniono karoserię samochodu, odświeżając m.in. osłonę chłodnicy, i wprowadzono we wnętrzu materiały wyższej jakości.
Od 2008 roku jednostka o mocy 105 KM ma montowany filtr cząstek stałych i jest dostępna z 5-biegową, automatyczną skrzynią biegów lub zautomatyzowaną, również 5-biegową.
W 2011 roku Lancia Ypsilon II została zastąpiona nowym samochodem o tej samej nazwie.

4.34
Ocena na postawie 44 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Lancia Ypsilon 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Nowa czy odświeżona Lancia Ypsilon (2015)?

... Produkowana w tyskiej fabryce Lancia Ypsilon niedługo po prezentacji nowego Fiata 500 przeszła odświeżający lifting. Co ciekawe, Fiat Chrysler Automobiles twierdzi, że to nowy model. ... O ile o Fiacie 500 można powiedzieć, że jest nowym ...

dawno temu

Lancia Ypsilon ELLE - dla kobiet z klasą

... Historia Lancii Ypsilon sięga roku 1996, kiedy to zaczęto produkować włoskie supermini. Od tego czasu jest ona wciąż produkowana, ale przeszła kilka zmian stylistycznych. Ta najbardziej zauważalna ... miała miejsce w 2003 roku, kiedy to zupełnie ...

dawno temu

Lancia zostaje z samym Ypsilonem

... Wiadomo, jakie będą dalsze losy Lancii. Niestety, przyszłość legendarnej włoskiej marki nie maluje się w różowych barwach. ... wyłącznie Ypsilona, czyli małego, modnego mieszczucha. Jego żywot dobiegnie końca w 2018 roku. Co będzie później? ...

dawno temu

Lancia Ypsilon III 1.2 8V 60 KM - inna niż myślisz

... Lancia Ypsilon, czyli Lancia Y, bo w alfabecie włoskim tak nazywa się ta litera. Nazewnictwo aut, to szczególnie ciekawy i głęboki temat. Gdyby nazwać samochód po naszemu byłaby to Lancia Igrek ... jeszcze długo ale nie o to tutaj chodzi. Lancia ...

dawno temu

Lancia Ypsilon S 1,2 Momo Design - test

... Lancia zabiera z piaskownicy swoje zabawki, ale nie wszystkie. W grze o segment B zostaje model Ypsilon, który mimo sprzedaży rzędu 400 sztuk rocznie jest dość rzadkim widokiem na naszych drogach ... Lancia Ypsilon S 1,2 Momo Design - test 1938 ...

dawno temu

Poznajcie BMW Serii 2 Gran Coupe z trzycylindrowym silnikiem

... Mimo to Seria 2 Gran Coupe może się podobać. Dzięki kilku wizualnym smaczkom, takim jak chociażby charakterystyczne tylne lampy nawiązujące do większych SUV-ów marki, auto sprawia wrażenie większego ... KM. Produkcja Serii 2 Gran Coupe ruszy już ...

4 dni temu

Lancia Ypsilon na sztandary

... także nowa wersja auta, która po raz pierwszy w swojej historii otrzyma pięciodrzwiowe nadwozie. Zdaniem przedstawicieli grupy Fiata, to zdecydowanie zwiększy szansę Lancii Ypsilon na sukces sprzedażowy ... postawiono na styl, nie na ...

dawno temu

Mazda 2 świetnie wygląda. To nie koniec jej zalet

... Najnowsza generacja Mazdy 2 nie współdzieli już elementów z Fordem Fiestą, ale to właśnie auto spod niebieskiego owalu stanowi największego konkurenta modelu 2. Japończycy mają w zanadrzu prosty, oszczędny silnik i świetną jakość wykonania. ... ...

7 miesięcy temu

Lancia Thema do serwisu. 31 właścicieli może mieć problem

... W rzadko spotykanej i nieprodukowanej już Lancii Themie może dojść do poważnej awarii tempomatu, a w związku z tym do niekontrolowanej zmiany prędkości. Informujemy o tym, ponieważ usterka ma duży wpływ na bezpieczeństwo. ... Akcja serwisowa ...

dawno temu

Lancia z silnikiem Ferrari

... na rynek, chcąc w ten sposób wyjść naprzeciw klientom. Ciekawą propozycję przygotowała wtedy m.in. Lancia, która w swojej topowej wówczas limuzynie zamontowała silnik pochodzący wprost z Ferrari. Tak powstała Thema 8.32. ... w motosporcie - w ...

dawno temu

Lancia Ypsilon S 1,2 Momo Design - test [galeria]

... Lancia zabiera z piaskownicy swoje zabawki, ale nie wszystkie. W grze o segment B zostaje model Ypsilon, który mimo sprzedaży rzędu 400 sztuk rocznie jest dość rzadkim widokiem na naszych drogach ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie