Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Mazda 5 3 generacji

Generacja
Mazda 5 3 generacji

Premacy to model kompaktowego minivana produkowanego od 1999 roku przez japoński koncern samochodowy Mazda Motor Corporation. Od momentu wprowadzenia na rynek Mazda pokazała już trzy generacje Premacy. W Europie na większości rynków od drugiej serii ten wóz nosi nazwę 5. W Japonii nadal jest produkowana druga generacja modelu Premacy.

Najnowsza, produkowana do dziś generacja Mazdy 5 zadebiutowała na salonie samochodowym w Genewie w 2010. Wkrótce samochód wszedł do produkcji. Podobnie jak poprzednik nowa piątka zastępuje także na wielu rynkach wycofaną z produkcji Mazdę MPV. Auto produkowane jest tylko w Japonii.

Również najnowszy produkt z serii 5 powstaje na opracowanej przez Forda płycie podłogowej C1, na której budowany jest Ford C-Max.

Karoseria Mazdy wygląda nowocześnie i dynamicznie. 1,5-bryłowe nadwozie stylem nawiązuje do innych aktualnych modeli japońskiego producenta. Wiele elementów stylistycznych, na przykład trzy fale biegnące wzdłuż samochodu, zaczerpnięto z prototypowego sportowego samochodu Furai.

Po raz koleiny projektanci wyposażyli swoje dzieło w pięcioro drzwi, w tym dwoje tylnych przesuwnych. Ułatwia to nie tylko wsiadanie i wysiadanie z auta na ciasnych parkingach, ale też pomaga zająć miejsca dwojgu pasażerów, którzy mają zasiąść na dwóch tylnych siedzeniach.

Tak jak starsze auto nowa Mazda ma siedem miejsc. Podstawową konfiguracją jest układ z dwoma fotelami z przodu, 3-osobową kanapą pośrodku i dwoma miejscami z tyłu, jednak dzięki możliwości aranżacji wnętrza takie ustawienie da się zmienić na inne, które jest potrzebne w danej chwili.

Mazda 5 jest chwalona za dużą ilość miejsca we wnętrzu. Nawet osoby, które wybiorą dwa ostatnie fotele, mogą podróżować całkiem wygodnie. Co prawda miejsca jest tam nieco mniej niż w pozostałej części samochodu, ale fotele są dość duże i odpowiednio twarde. Za to w przedniej części wozu przestrzeni jest aż nadto – nie zabraknie jej nawet wysokim pasażerom nad głowami czy na nogi.

Wnętrze wygląda nowocześnie, a materiały użyte do jego obicia są dobrej jakości. Nie można mieć także zastrzeżeń do spasowania elementów wyposażenia kabiny. Za to niektórzy mogą narzekać na nie najlepszą widoczność ze środka na ulicę.

W Polsce Mazda 5 jest oferowana z czterema poziomami wyposażenia: Comfort, Exclusive, Exclusive Plus i Sport. Już w najniższym w standardzie są elektrycznie sterowane wszystkie szyby i lusterka, manualna klimatyzacja, podgrzewane fotele z przodu, przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne z przodu i z tyłu, system ABS z EBD, ESP oraz ASR. W bogatszych wersjach jest automatyczna klimatyzacja, aluminiowe felgi (16”), komputer pokładowy, reflektory ksenonowe, czujniki parkowania czy czujniki zmierzchu i deszczu.

W Polsce Mazdę 5 można nabyć z jednym z trzech silników, dwa z nich to jednostki benzynowe. Mniejszy z motorów ma 1,8 l objętości skokowej i osiąga moc 115 KM oraz moment obrotowy 165 Nm. Polecany jest jednak silnik 2-litrowy, który rozwija moc 150 KM i 191-niutonometrowy moment obrotowy. Zapewnia on dobre osiągi, zadowalając się przy tym umiarkowanym zużyciem paliwa. Trzecią jednostką jest 1,6-litrowy turbodiesel o mocy 115 KM i momencie obrotowym aż 270 Nm.

Z każdym źródłem napędu łączona jest 6-biegowa skrzynia. Według testujących ten samochód skrzynia biegów jest wielkim atutem Mazdy 5. Napęd realizowany jest przez przednie koła.

Na rynku amerykańskim planowane jest wprowadzenie wersji z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym i 5-biegową automatyczną skrzynią biegów wyposażoną też w tryb zmian manualnych. Taka wersja pojawi się prawdopodobnie już w 2012 roku.

3.78
Ocena na postawie 22 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Mazda 5 3 generacji: newsy, testy i recenzje

WP kontra auto: Wymagający test Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid

Nowa Mazda BT-50 udowadnia, że pick-up może być ładny

... BT-50 to popularny pick-up Mazdy, który cieszy się sporym powodzeniem na świecie. Nie jest jednak oferowany w Polsce, a szkoda, gdyż nowa odsłona modelu jest jedną z atrakcyjniejszych wizualnie propozycji w swoim segmencie. ... Nowa Mazda BT-50 ...

3 tygodnie temu

Nowe ceny Mazdy 3. Podstawowy wariant drożeje o 5000 zł

... Podstawowy wariant Mazdy 3, czyli benzynowa wersja 2.0 Skyactiv-G, jest od tego roku droższa o 5000 zł. Natomiast potaniały samochody wyposażone w innowacyjny silnik Skyactiv-X. ... Mazda 3 z silnikiem 2.0 o mocy 122 KM zostaje wycofana z ...

6 miesięcy temu

Mazda 3 została Kobiecym Samochodem Roku 2019

... 41 pań pochodzących z 30 różnych krajów uznało, że to właśnie Mazda 3 jest najlepszym kandydatem do tytułu Kobiecego Samochodu Roku 2019. Japoński hatchback wyprzedził znacznie modniejsze crossovery i auta elektryczne. ... Trzeba przyznać, że ...

8 miesięcy temu

Toyota Supra czy Mazda RX-7? Japońskie klasyki za ok. 140 tys. zł

... Masz około 140 tys. zł na kupno hot hatcha? Jeśli naprawdę nie potrzebujesz siedzeń z tyłu, może lepiej wybrać coś kultowego? W Poznaniu w tym budżecie można dostać Toyotę Suprę lub Mazdę RX-7 R Spirit Type C. ... . zł pozwala jednak to ...

2 tygodnie temu

Volkswagen ID.3 1ST zmierza do salonów. Znamy ceny modelu w Polsce

... Volkswagen rozpoczyna sprzedaż modelu ID.3 w startowej edycji specjalnej 1ST. Oferta jest skierowana do klientów, którzy wcześniej dokonali rezerwacji w ciemno, wpłacając zaliczkę. Poza bogatym wyposażeniem można też liczyć na dodatkowe ...

3 tygodnie temu

Mazda RX-Vision GT3 Concept dołącza do Gran Turismo Sport

... Trudno policzyć, jak wiele wspaniałych konceptów zawdzięczamy konsolowemu tytułowi Gran Turismo wydawanemu na PlayStation. Najnowszy projekt stworzony z myślą o wirtualnych wyścigach pochodzi od Mazdy. Mowa o RX-Vision GT3 Concept, którą chętnie ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie