Toyota Yaris 2 generacji

Generacja
Toyota Yaris 2 generacji

Po sześciu latach produkcji Toyota wymieniła model Yaris I generacji na nowsze auto. Samochód zadebiutował już w 2005 roku, ale w Polsce dostępny był dopiero rok później. Na rynku japońskim pozostawiono nazwę Vitz.

Ponownie Japończycy zdecydowali się na produkcję 4-drzwiowego sedana, jednak zrezygnowali z wytwarzania dwudrzwiowego coupé, które w poprzedniej generacji cieszyło się bardzo małym wzięciem.

Nowa Toyota Yaris znacznie urosła w stosunku do poprzedniczki. Długość samochodu zwiększyła się o ponad 100 mm, co znacząco przełożyło się na ilość miejsca w środku. Większe nadwozie, mimo że wyglądało dużo nowocześniej niż w przypadku poprzedniczki, to jednak stylem nawiązywało do niej choćby dużymi przednimi i tylnymi światłami.

W kabinie pasażerskiej miejsca było znacznie więcej niż w aucie z pierwszej serii. Toyota ponownie zastosowała rozwiązanie z wysoko położonymi siedziskami, przez co pozycja i za kierownicą, i na tylnej kanapie przypomina tę, którą ma osoba siedząca na domowym krześle. Przekłada się to na mniejszą przestrzeń wymaganą do wygodnego postawienia nóg, co jest ważne szczególnie z tyłu, gdzie miejsca jest rzeczywiście niewiele. Nie można było za to narzekać na ilość przestrzeni nad głowami. Dobra była też widoczność z samochodu.

Nieco gorzej za to prezentowały się materiały tapicerskie użyte do obicia foteli. Były nietrwałe i łatwo ulegały uszkodzeniu. Podobnie z tworzywami na desce rozdzielczej i drzwiach. Twarde plastiki były nieprzyjemne w dotyku i łatwo się rysowały. Warte podkreślenia jest to, że elementy spasowano całkiem starannie.

Po raz drugi Toyota zdecydowała się na zastosowanie w Yarisie prędkościomierza i obrotomierza umieszczonych po środku deski rozdzielczej. W zależności od rynku i wersji niektóre modele miały klasyczne zegary, a niektóre ciekłokrystaliczne.

W wyposażeniu standardowym samochodu znalazły się dwie poduszki powietrzne (czołowe) dla kierowcy i pasażera oraz system przeciwblokujący koła podczas hamowania ABS. Wśród elementów wyposażenia dodatkowego widniały boczne poduszki powietrzne, ASR, manualna klimatyzacja, elektrycznie sterowane lusterka i większe aluminiowe koła.

W teście zderzeniowym przeprowadzonym przez Euro NCAP Yaris drugiej generacji osiągnęła maksymalny wynik pięciu gwiazdek, potwierdzając tym samym, że jest samochodem bardzo bezpiecznym, mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych.

Yaris II napędzany był pięcioma różnymi silnikami, z czego cztery były jednostkami benzynowymi. Najmniejsza z nich o objętości skokowej zaledwie 1 l była znana z poprzedniego modelu. Silnik ze zmiennymi fazami rozrządu miał moc 69 KM. Znacznie lepsze osiągi małemu japończykowi gwarantował 1,3-litrowy motor wyposażony w system zmiennych faz rozrządu zarówno na zaworach dolotowych, jak i wydechowych. Miał on bowiem moc 101 KM. O 2 KM więcej miał silnik o objętości skokowej 1,5 l, a jednostka 1,8-litrowa montowana w wersji TS rozwijała moc 132 KM.

Yaris drugiej serii, jak prawie każdy mały wóz, miał napęd na przednie koła, a moc do kół wędrowała przez jedną z czterech skrzyń biegów. W zależności od tego, jaki motor znajdował się w samochodzie, montowano 5- lub 6-biegową skrzynkę manualną albo 4-biegową lub 5-biegową automatyczną skrzynię biegów.

Produkcja Toyoty Yaris trwała do 2010 roku i ponownie japoński wytwórca sprzedał mnóstwo egzemplarzy tego małego samochodu. W 2010 roku pojawił się nowy model o tej samej nazwie.

4.04
Ocena na postawie 78 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Oceny użytkowników (41)

Przejdź do strony: 1 2 3

Toyota Yaris 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Niebezpieczna jazda na zderzeku - Škoda Safety

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie