Hyundai i20 2 generacji

Generacja
Hyundai i20 2 generacji

We wrześniu 2014 roku Hyundai przedstawił drugą generację swojego przedstawiciela w segmencie B. Auto zostało dostosowane pod względem wyglądu do reszty pojazdów z gamy koreańskiego producenta. Oznacza to projekt zgodny z filozofią Fluid Sculpture 2.0. Chociaż samochód teoretycznie jest koreański, to prace nad modelem odbyły się w niemieckim centrum projektowym marki w Rüsselsheim. To efekt rozważania przez Hyundaia Europy jako istotnego strategicznie rynku. Nowe pojazdy tej marki projektowane są z myślą właśnie o klientach ze Starego Kontynentu. Pod nich Hyundai podporządkował nie tylko wygląd, ale i charakterystykę zawieszenia i układu kierowniczego.

Auto do produkcji weszło jako 5-drzwiowy hatchback, ale obok standardowego modelu producent przedstawił także wersję 3-drzwiową o dynamicznej sylwetce. Na razie w katalogu dostępny jest jednak tylko i20 5-drzwiowy.

W stosunku do poprzedniej generacji zmienił się nie tylko wygląd auta. Hyundai poprawił jakość wykończenia i dogonił konkurentów pod względem oferowanego wyposażenia. Na niektórych płaszczyznach udało mu się nawet przewyższyć starych wyjadaczy europejskiego rynku.

Hyundai i20 oferowany jest z 5 wariantami silnikowymi. Podstawową jednostką jest benzynowy motor 1,2 MPI o mocy 75 KM. Jest to jedyny silnik dostępny z bazowym wyposażeniem Classic. W tej wersji cena auta wynosi 43 900 zł. Na pokładzie znajdziemy między innymi 6 poduszek powietrznych, w tym kurtynowe, elektrycznie sterowane szyby przednie, nawiew dla tylnego rzędu i światła do jazdy dziennej.

W cenniku Hyundaia i20 drugiej generacji znajdziemy także motor 1,2 MPI o mocy 84 KM oraz 1,4 MPI rozwijający 100 KM. Jednostki wysokoprężne oferowane są w dwóch pojemnościach: 1,1 CRDI (75 KM) i 1,4 CRDI (90 KM).

Wszystkie silniki benzynowe oferowane są z 5-biegową przekładnią ręczną. Dodatkowo 1,4 MPI dostępny jest z automatem wyposażonym w 4 przełożenia. 6-biegowe skrzynie ręczne niedostępne z jednostkami o zapłonie iskrowym są standardem w przypadku silników wysokoprężnych. Tu natomiast niedostępna jest przekładnia automatyczna. Wszystkie wersje Hyundaia i20 wyposażone są w napęd na przednią oś.

Oprócz bazowego wyposażenia Classic Hyundai oferuje w katalogu także Classic Plus, Comfort (niedostępne z 1,2 MPI 75 KM) oraz Premium (tylko z 1,4 MPI).

4.14
Ocena na postawie 10 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHyundai
ModelHyundai i20
Produkcja od2014
Produkcja do2017

Inne generacje Hyundai i20

Inne modele Hyundai

Hyundai i20 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie