Vovlo XC60

Volvo XC60 to ergonomiczny SUV produkowany przez Szwedów , bardzo popularny w swojej klasie i chętnie kupowany na rynku Europejskim. Samochód ten ujrzał światło dzienne w 2008 roku, powstając na przekonstruowanej płycie podłogowej EUDC, na której powstało wcześniej Volvo S80. Pod względem mechaniki, XC60 przypomina Land Rover Freelander.

Volvo XC60 - charakterystyka marki

Volvo XC60 wygląda bardzo szykownie i nowocześnie. Zaokrąglone kształty, wraz z przetłoczeniami na masce i boku, idealnie uzupełniają się, nadając dynamiczny wygląd autu. W 2013 roku Vovlo XC60 poddano przeróbkom liftingowym, wskutek których zmieniono pas przedni orz wzbogacono wyposażenie dodatkowe. Zmiany też poczyniono wewnątrz samochodu.

Wnętrze Volvo XC60 odznacza się wyjątkową przestronnością, natomiast materiały, którymi samochód został wykończony, korzystnie się prezentują. Deska rozdzielcza wraz z panelem środkowym zostały wykończone w charakterystyczny sposób dla marki Volvo – są to np.: typowe ustawianie kierunku nawiewu za pomocą przycisków ułożonych na kształt siedzącego człowieka. Bagażnik posiada prawie 500 litrów pojemności, po złożeniu kanapy z tyłu uzyskamy w całości ok. 1500 litrów pojemności.

Volvo XC60 - silnik

Wśród modeli Volvo XC60 na benzynę, dostępne były auta z turbodoładowaniem: 2.0 (R4) i 3.0 (R6) – jednostki te generowały 203 lub 240 KM, jak i 304 KM. Można też tu wspomnieć o jednostce wolnossącej 3.2 (R) osiągającej 243 KM, bardzo rzadko pojawiającej się w Europie.
Volvo XC60 w wersji turbodiesel posiadał pięciocylindrowy silnik z pojemnością dwóch litrów (136 albo 163 KM) albo 2,4 litra (z mocą 163, 185 albo 215 KM).

Volvo XC60 - po liftingu

Po liftingu Volvo XC60, w aucie silniki benzynowe pozostały z pojemnością dwóch litrów osiągające moc 245 KM albo 306 KM, zaś dwulitrowym dieslom odjęto jeden cylinder, przez co teraz osiągają 150KM albo 190 KM. Mając do czynienia z pięciocylindrowym silnikiem o pojemności 2,4 litra, nasza jednostka uzyska moc 220 KM.

W Volvo XC60 zastosowano sześciostopniową i ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegu albo sześciobiegową przekładnię manualną, które doprowadzają moment obrotowy na przednie koła lub na wszystkie.

Zaglądamy do wnętrza Volkswagena ID.3

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie