Volkswagen Golf Plus

Model
Volkswagen Golf Plus Zobacz 4 zdjęcia

Volkswagen Golf Plus

Volkswagen Golf Plus należy do segmentu minivanów, a jego sprzedaż w Europie rozpoczęła się w 2005 roku. Z uwzględnieniem modyfikacji odświeżających model w 2009 roku dostępny jest on w salonach do dzisiaj. Auto stanowi odpowiedz koncernu VAG na zapotrzebowanie na pojazd wyższy i bardziej przestronny niż klasyczny kompakt, ale któremu bliżej cenowo do segmentu C.

Golf Plus oparty jest na płycie podłogowej Volkswagena Golfa V generacji i ma jednobryłowe 5-drzwiowe nadwozie. Wymiary przy masie własnej równej 1293 kg wynoszą odpowiednio 4206 mm długości, 1759 mm szerokości i 1580 mm wysokości. Regularne kształty pozwoliły uzyskać wnętrze nieco bardziej funkcjonalne niż w standardowym Golfie, ale wóz pozostał 5-osobowy.
Projektanci Volkswagena nadali kształtom mikrovana kilka charakterystycznych elementów, takich jak światła tylne wykorzystujące technologię LED. Z nadania charakteru trudnej bryle wywiązali się całkiem nieźle, ponieważ auto mimo nieco nudnej stylistyki całkiem dobrze opiera się upływającemu czasowi.

Paleta silnikowa Golfa Plus obejmuje silniki benzynowe i wysokoprężne. Benzynowce o pojemności od 1,4 l (75 KM lub 90 KM w wersji FSI) nie czynią z auta zawalidrogi, ale nie pozwalają też na wyjątkowo dynamiczną jazdę. To samo dotyczy jednostki 1,6 l o mocy 102 KM (115 KM w FSI). Mocniejszy motor, który z pojemności 2 l uzyskuje 150 KM, nadaje autu zupełnie inny charakter. Ciekawostką są zastosowane w późniejszych latach produkcji jednostki benzynowe z rodziny TSI. Mimo relatywnie niskiej pojemności 1,4 l dzięki zastosowaniu dodatkowego doładowania w postaci zestawu kompresor-turbosprężarka zapewniały świetną dynamikę w wariantach 122 KM, 140 KM, 160 KM lub 170 KM.

Silniki wysokoprężne to przede wszystkim znany i niezwykle popularny motor 1,9 l TDI, stosowany już w wielu konstrukcjach koncernu VAG, który przy wysokiej niezawodności zadowala się niewielką ilością paliwa. Motor dostępny jest w dwóch wariantach mocy: 90 KM i 105 KM. Ponieważ jednostka ta jest stosowana od wielu lat, części zamienne są łatwo dostępne, ale kultura pracy oparta na pompowtryskiwaczach pozostawia wiele do życzenia.

Dla ceniących nowocześniejsze rozwiązania przewidziano silnik 2,0 TDI w wariantach 110 KM lub 140 KM, zapewniających dobrą dynamikę i wyraźnie przyjemniejszą dla uszu pasażerów kulturę pracy. Awaryjność tych jednostek nie stoi już jednak na tak wysokim poziomie. Nie bez wpływu na cenę serwisowania pozostaje także ich większe zaawansowanie technologiczne.
Przeniesienie napędu na przednie koła możliwe jest za sprawą 6-biegowej skrzyni manualnej lub doskonałej dwusprzęgłowej przekładni DSG.

Zawieszenie modelu Golf Plus jest jego mocną stroną. Zestrojone raczej twardo, pozwala pewnie wykonywać miejskie manewry, jest przy tym wystarczająco komfortowe w dłuższej trasie.
Wysoko położony środek ciężkości nieco przeszkadza w dynamiczniejszym pokonywaniu zakrętów, wykazując drobne, choć zauważalne wychylenia nadwozia. Zawieszenie skutecznie tłumi wzdłużne i poprzeczne nierówności, nie przenosząc dźwięków pracy do dobrze wyciszonej kabiny (jedynie w egzemplarzach z początkowych lat produkcji zdarzają się niewielkie problemy z uszczelnieniem drzwi). Usterkowość zawieszenia w dużym stopniu zależy od sposobu eksploatacji.

Wnętrze Golfa Plus zaprojektowano dość klasycznie, wykorzystując praktyczne zalety nadwozia typu minivan. Nieco przeprojektowana względem standardowego Golfa kabina pozytywnie zaskakuje liczbą schowków oraz dużą przestrzenią wygospodarowaną dla pasażerów, także z tyłu. Na uwagę zasługuje bardzo dobra jakość użytych materiałów i precyzyjne, charakterystyczne dla tego producenta spasowanie. Niewątpliwą zaletą tego typu nadwozia jest także świetna widoczność. Możliwości aranżacji wnętrza zwiększa przesuwana tylna kanapa, która po złożeniu tworzy z podłogą bagażnika całkowicie płaską powierzchnię.

W 2009 roku auto poddano kilku modyfikacjom, upodobniając je do Golfa VI generacji. Zmieniono przednie reflektory, przemodelowano kształt osłony chłodnicy oraz przedniego i tylnego zderzaka.

Golf Plus jest konstrukcją ciekawą, dobrze łączącą cechy niewielkiego z zewnątrz auta miejskiego z przestronnym i wygodniejszym niż klasyczny kompakt wnętrzem. Największym problemem jest jego cena, która rośnie błyskawicznie przy dokładaniu kolejnych opcji wyposażenia.

3.85
Ocena na postawie 13 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Volkswagen Golf Plus: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie