Volkswagen e-Golf

Model
Volkswagen e-Golf Zobacz 9 zdjęć

W 2014 roku Volkswagen wprowadził na rynek e-Golfa, w pełni elektrycznego kompakta, który ma dołączyć do wyścigu o klienta zainteresowanego napędem alternatywnym. Niemiecki koncern postawił jak zawsze na rozwiązanie klasyczne i w pełni funkcjonalne. Dlatego też w wielu obszarach elektryczny Golf bazujący na siódmej generacji nie różni się od wersji napędzanych silnikami spalinowymi.

To, co go odróżnia od standardowych odmian, bo nie można powiedzieć, że wyróżnia, to subtelne zmiany nadwozia. Poza tym, że brakuje elementów zbędnych autom elektrycznym, takich jak grill czy końcówka tłumika, cechy charakterystyczne tylko dla tej wersji to inny kształt większych świateł do jazdy dziennej LED oraz specjalny, opływowy wzór felg aluminiowych z oponami o niższych oporach toczenia o 10 procent. Auto jest pod spodem zupełnie płaskie, dzięki czemu osiągnięto współczynnik oporu powietrza 0,28. Na nadwoziu, a także we wnętrzu pojawiło się kilka oznaczeń specjalnych dla tego modelu i w zasadzie to tyle. Dopiero po rozpoczęciu jazdy można dostrzec brak obrotomierza oraz inne przyciski obok dźwigni wyboru kierunku jazdy. Niebieskie nici, którymi obszyto tapicerkę są oczywiście zarezerwowane tylko dla e-Golfa. Dla tej wersji przewidziano też bardzo bogate wyposażenie z zakresu komfortu. Nie zmieniły się natomiast rozmiary wnętrza, a bagażnik ma 341 litrów, czyli tylko o 39 litrów mniej od klasycznej odmiany.

To, co ważniejsze jest niewidoczne. Pod maską tkwi silnik elektryczny o mocy 85 kW i momencie obrotowym 270 Nm. Jego maksymalna prędkość obrotowa to 12 tys. obr./min, co pozwala przy jednym przełożeniu rozpędzić auto do 140 km/h. Energia pochodzi z baterii litowo-jonowej składającej się z 264 ogniw o pojemności energetycznej 24,2 kWh i ważącej 318 kg. Konstruktorzy Volkswagena postarali się o to, by elementy nowego układu napędowego rozmieścić tak, by wypełnić pustą przestrzeń po zbiorniku paliwa i układzie wydechowym.

Baterię można ładować z domowej sieci 230V, co zajmuje 13 godzin. Opcjonalny Wallbox ładujący prądem o mocy 3,6 kW pozwala zregenerować akumulator w 8 godzin. Ponadto e-Golf może być przygotowany opcjonalnie do ładowania CCS (Combined Charging System) prądem stałym. W tym przypadku, bateria ładowana jest przez specjalne stacje CCS z mocą nawet 40 kW. Naładowanie do poziomu 80 procent potrwa około 30 minut. W pełni naładowany akumulator wystarczy na pokonanie dystansu do 190 km. Jeżeli kierowcy bardziej zależy na osiągach, w pełni wykorzystany silnik elektryczny jest w stanie rozpędzić e-Golfa w 3,2 s do 50 km/h oraz w 26 s do prędkości maksymalnej. Podczas jazdy pasażerowie nie słyszą nieprzyjemnego warkotu, a jedynie świst, natomiast intensywność przyspieszenia zmienia się w funkcji prędkości, z tą różnicą, że nie czuć poszczególnych zmian biegów.

Układ jezdny został przestrojony specjalnie dla tego modelu z uwagi na inny rozkład masy. Warto jednak zaznaczyć, że Volkswagen e-Golf nie jest wyjątkowo ciężki, bo waży 1585 kg. Daje to jednocześnie ładowność na poziomie 375 kg, czyli w większości przypadków w zupełności zadowalającą.

Samochód na rynku niemieckim kosztuje 34 900 euro. W Polsce jeszcze nie podjęto decyzji o wprowadzeniu go do oficjalnej sprzedaży*.
*Stan na sierpień 2015

3.56
Ocena na postawie 11 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
TypSamochód osobowy
SegmentC

Inne modele Volkswagen

C - Inne modele

Volkswagen e-Golf: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Volkswagen Golf GTI TCR: dawka szaleństwa na pożegnanie modelu

... Jeździłem wszystkimi usportowionymi golfami, więc ze spokojem podchodziłem do wizji spędzenia tygodnia z odmianą GTI TCR. Przecież już znam to auto. Jak się okazało, sześć liter zmieniło zupełnie obraz niemieckiego kompaktu. ... ^^^Dzień dobry ...

tydzień temu

Volkswagen e-Beetle to klasyk z nowoczesnym elektrycznym napędem

... Jednym z bardzo ciekawych aut, które Volkswagen stworzył z myślą o tegorocznym salonie we Frankfurcie, jest bez wątpienia klasyczny e-Beetle, który stanowi połączenie kultowego Garbusa z nowoczesnym napędem elektrycznym. Świetny restomod - w ...

4 tygodnie temu

Nowy Volkswagen Golf wkracza w ostatnią fazę testów

... Ósma generacja Volkswagena Golfa nie zadebiutuje podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie, lecz nieco później, na oddzielnym evencie. Jeśli wierzyć zapowiedziom przedstawicieli niemieckiej marki, stanie się to jeszcze jesienią. Auto wkracza ...

2 miesiące temu

Volkswagen Golf R Variant: mocny hothatch odjeżdża na emeryturę

... Jeśli chcesz mieć naprawdę mocny samochód, nie musisz rezygnować z wygody czy pojemności bagażnika. Wyścig na konie mechaniczne w kompaktach sięgnął już naprawdę absurdalnych poziomów. Jednym z ważniejszych graczy jest Volkswagen Golf R. Albo ...

miesiąc temu

Elektryczny Peugeot e-208 już w polskich salonach. Znamy ceny

... W konfiguratorze Peugeota pojawił się elektryczny model e-208. Wcześniej poznaliśmy jego specyfikację techniczną oraz osiągi. Teraz wiemy też jak kształtują się ceny. Czy e-208 stanie się hitem? ... będzie w najlepszym wypadku kosztować 88 900 ...

2 tygodnie temu

Volkswagen wstrzymuje decyzję o budowie fabryki w Turcji

... W związku z ofensywą Turcji wobec Kurdów, Volkswagen wstrzymał się z decyzją dotyczącą lokalizacji ich nowej fabryki. Planowano przenieść do niej m.in. produkcję Passata i Skody Superb. ... . Unia Europejska potępiła działanie Turcji, a ...

13 godzin temu

Volkswagen Golf VIII zrzuca kamuflaż. Wygląda całkiem nieźle

... W sieci nareszcie pojawiły się pierwsze fotografie przedstawiające Golfa VIII bez kamuflażu. Auto zostało przyłapane podczas oficjalnej sesji reklamowej. Choć fotografie nie grzeszą jakością, pozwalają dostrzec kilka istotnych szczegółów. ... ...

2 miesiące temu

Volkswagen Golf VII ma już siedem lat, a wciąż jest na szczycie

... 29 marca obchodziliśmy 45-lecie Volkswagena Golfa. Jeszcze w tym roku poznamy nową generację. I choć od premiery obecnej minęło prawie siedem lat – tak, aż tyle – to nie sposób nie dostrzec, że to wciąż jedno z najlepszych aut kompaktowych na ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie