Sprawdź VIN samochodu przed zakupem. Nowe narzędzie AutoCentrum.pl

Volkswagen e-Golf

Model
Volkswagen e-Golf Zobacz 9 zdjęć

W 2014 roku Volkswagen wprowadził na rynek e-Golfa, w pełni elektrycznego kompakta, który ma dołączyć do wyścigu o klienta zainteresowanego napędem alternatywnym. Niemiecki koncern postawił jak zawsze na rozwiązanie klasyczne i w pełni funkcjonalne. Dlatego też w wielu obszarach elektryczny Golf bazujący na siódmej generacji nie różni się od wersji napędzanych silnikami spalinowymi.

To, co go odróżnia od standardowych odmian, bo nie można powiedzieć, że wyróżnia, to subtelne zmiany nadwozia. Poza tym, że brakuje elementów zbędnych autom elektrycznym, takich jak grill czy końcówka tłumika, cechy charakterystyczne tylko dla tej wersji to inny kształt większych świateł do jazdy dziennej LED oraz specjalny, opływowy wzór felg aluminiowych z oponami o niższych oporach toczenia o 10 procent. Auto jest pod spodem zupełnie płaskie, dzięki czemu osiągnięto współczynnik oporu powietrza 0,28. Na nadwoziu, a także we wnętrzu pojawiło się kilka oznaczeń specjalnych dla tego modelu i w zasadzie to tyle. Dopiero po rozpoczęciu jazdy można dostrzec brak obrotomierza oraz inne przyciski obok dźwigni wyboru kierunku jazdy. Niebieskie nici, którymi obszyto tapicerkę są oczywiście zarezerwowane tylko dla e-Golfa. Dla tej wersji przewidziano też bardzo bogate wyposażenie z zakresu komfortu. Nie zmieniły się natomiast rozmiary wnętrza, a bagażnik ma 341 litrów, czyli tylko o 39 litrów mniej od klasycznej odmiany.

To, co ważniejsze jest niewidoczne. Pod maską tkwi silnik elektryczny o mocy 85 kW i momencie obrotowym 270 Nm. Jego maksymalna prędkość obrotowa to 12 tys. obr./min, co pozwala przy jednym przełożeniu rozpędzić auto do 140 km/h. Energia pochodzi z baterii litowo-jonowej składającej się z 264 ogniw o pojemności energetycznej 24,2 kWh i ważącej 318 kg. Konstruktorzy Volkswagena postarali się o to, by elementy nowego układu napędowego rozmieścić tak, by wypełnić pustą przestrzeń po zbiorniku paliwa i układzie wydechowym.

Baterię można ładować z domowej sieci 230V, co zajmuje 13 godzin. Opcjonalny Wallbox ładujący prądem o mocy 3,6 kW pozwala zregenerować akumulator w 8 godzin. Ponadto e-Golf może być przygotowany opcjonalnie do ładowania CCS (Combined Charging System) prądem stałym. W tym przypadku, bateria ładowana jest przez specjalne stacje CCS z mocą nawet 40 kW. Naładowanie do poziomu 80 procent potrwa około 30 minut. W pełni naładowany akumulator wystarczy na pokonanie dystansu do 190 km. Jeżeli kierowcy bardziej zależy na osiągach, w pełni wykorzystany silnik elektryczny jest w stanie rozpędzić e-Golfa w 3,2 s do 50 km/h oraz w 26 s do prędkości maksymalnej. Podczas jazdy pasażerowie nie słyszą nieprzyjemnego warkotu, a jedynie świst, natomiast intensywność przyspieszenia zmienia się w funkcji prędkości, z tą różnicą, że nie czuć poszczególnych zmian biegów.

Układ jezdny został przestrojony specjalnie dla tego modelu z uwagi na inny rozkład masy. Warto jednak zaznaczyć, że Volkswagen e-Golf nie jest wyjątkowo ciężki, bo waży 1585 kg. Daje to jednocześnie ładowność na poziomie 375 kg, czyli w większości przypadków w zupełności zadowalającą.

Samochód na rynku niemieckim kosztuje 34 900 euro. W Polsce jeszcze nie podjęto decyzji o wprowadzeniu go do oficjalnej sprzedaży*.
*Stan na sierpień 2015

3.56
Ocena na postawie 11 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
TypSamochód osobowy
SegmentC

Inne modele Volkswagen

C - Inne modele

Volkswagen e-Golf: newsy, testy i recenzje

VW Golf VII na wyprzedaży. Ceny są nad wyraz atrakcyjne

... Volkswagen wyprzedaje ostatnie sztuki Golfa VII wyprodukowanego jeszcze w 2020 roku. Cennik wygląda bardzo atrakcyjnie i już może nie być lepszej okazji do zakupu tego modelu. Dobrze wyposażony kompakt można kupić za ok. 70 tys. zł. ... wersje ...

3 tygodnie temu

Mity o elektromobilności: MIT 10

VW uzupełnia gamę nowego Golfa o silniki 1.0. Jest znacznie taniej

... Polski oddział Volkswagena opublikował pełny cennik Golfa ósmej generacji. Oprócz promocyjnych cen obowiązujących dla wszystkich wariantów znajdziemy w nim również nieobecne dotychczas silniki 1.0, które są znacznie tańszą opcją od większych ...

3 tygodnie temu

Tak wygląda nowy Volkswagen Golf GTI. Więcej dowiemy się w Genewie

... Volkswagen potwierdził datę premiery nowego Golfa GTI i przy okazji opublikował oficjalną zapowiedź, dzięki której wiemy, jak będzie prezentował się przód gorącego hatchbacka z Wolfsburga. Nowy wygląd to jednak nie wszystko - czekają nas bowiem ...

miesiąc temu

Volkswagen nie rezygnuje z diesli. Zapowiada nowego Golfa GTD

... Najczystszy diesel w historii Volkswagena, jaki kiedykolwiek był zamontowany pod maską Golfa, zostanie zaprezentowany podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Ma być nie tylko czysty, ale i mocny, dając klientom kolejną generację Golfa ...

miesiąc temu

Nowy Volkswagen Golf wkracza w ostatnią fazę testów

... Ósma generacja Volkswagena Golfa nie zadebiutuje podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie, lecz nieco później, na oddzielnym evencie. Jeśli wierzyć zapowiedziom przedstawicieli niemieckiej marki, stanie się to jeszcze jesienią. Auto wkracza ...

7 miesięcy temu

Volkswagen Golf GTI TCR: dawka szaleństwa na pożegnanie modelu

... Jeździłem wszystkimi usportowionymi golfami, więc ze spokojem podchodziłem do wizji spędzenia tygodnia z odmianą GTI TCR. Przecież już znam to auto. Jak się okazało, sześć liter zmieniło zupełnie obraz niemieckiego kompaktu. ... ^^^Dzień dobry ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie