Peugeot Asphalte Concept

Model
Peugeot Asphalte Concept Zobacz 2 zdjęcia

Peugeot Asphalte Concept to prototyp stworzony w 1996 roku przez Peugeota dla entuzjastów samochodów sportowych. Asphalte uchodził za jedno z ciekawszych aut końca ubiegłego wieku. Uwagę przyciągał głównie design, który przypominał dwuosobowego gokarta albo trójkołowca – rozstaw tylnych kół zmniejszono w stosunku do przedniej osi samochodu. Pomimo dobrych wstępnych recenzji kierownictwo Peugeota nigdy nie zgodziło się wprowadzić modelu do seryjnej produkcji.

Peugeot Asphalte Concept - historia

Peugeot Asphalte Concept powstał pod koniec lat 90 na fali wzrostu popularności samochodów sportowych. Wcześniej auta o charakterze wyścigowym jeździły głównie po torach lub dłuższych trasach, a nowy koncepcyjny Asphalte miał to zmienić za pomocą prostych podzespołów i ascetycznego designu. Głównym celem konstruktorów było przeniesienie wyścigowego doświadczenia do kabiny zwykłego użytkownika. Niestety podobnie jak wiele innych modeli koncepcyjnych, Peugeot Asphalte Concept również nie wszedł do seryjnej produkcji swojej marki. Mimo to Peugeot nie zapomniał o Asphalte, a model powrócił prawie 10 lat później w 2006 roku podczas targów samochodowych we Frankfurcie pod nazwą Peugeot 20Cup.

Peugeot Asphalte Concept – dane techniczne

Podczas prezentacji w 1996 roku Peugeot Asphalte Concept wyposażony był w średniej klasy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 90 KM, co od razu uznano za jego największą wadę. Niewielką ilość koni, Asphalte nadrobić miał niską wagą, która wynosiła jedynie 580 kg. Jednostkę napędu umieszczono w przedniej części auta, a obsługiwana była przez 5-biegową automatyczną przekładnię. Napęd również przełożony został na przednią oś auta, co odbiegało od standardów sportowych modeli, które były najczęściej napędzane ''na tył''.

Peugeot Asphalte Concept – wyposażenie

Peugeot Asphalte Concept zwracał uwagę głównie dzięki niecodziennemu designowi konstrukcji. Kabina przypominała kokpit małego samolotu i miała miejsce wyłącznie dla kierowcy i pasażera (siedzenie pasażera można było złożyć). Pomimo małej ilości miejsca kierujący mógł swobodnie cieszyć się komfortem z jazdy. Kierownica została zmniejszona wobec standardowych wersji, a zegary były wyraźne i dobrze podświetlone. Koncepcyjny Asphalte nie miał dodatkowego wyposażenia, poza dużymi możliwościami regulacji elementów wnętrza. Kierowca mógł m.in. dostosować wysokość kierownicy, jak i ustawienie pedałów, żeby przyjąć jak najlepszą pozycję za kierownicą.

Peugeot Asphalte Concept – rozmiary

Asphalte zdecydowanie należał do tych mniejszych aut pod względem rozmiarów. Jego długość wynosiła tylko 3440 mm, przy szerokości 1780 mm i wysokości 1030 mm. Zbiornik paliwa mieścił niewiele, bo tylko 45 litrów, co jednak było standardem w przypadku modeli koncepcyjnych, które nie były produkowane seryjnie.

Peugeot Asphalte Concept – osiągi

Pomimo mocno sportowego charakteru Peugeot Asphalte Concept nie posiadał tak silnej jednostki napędowej. Wspomniane 1,6 l przy 90 KM pozwalały na osiągnięcie prędkości maksymalnej w wysokości ok. 200 km/h, co nie było niczym wyjątkowym w 1996 roku. Na koniec warto również dodać, że Peugeot Asphalte Concept do setki potrzebował niecałych 10 sekund, co również mogłoby być lepszym wynikiem w przypadku modelu sportowego o tak niskiej wadze.

3.90
Ocena na postawie 34 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód sportowy/koncepcyjny
SegmentG

Inne modele Peugeot

G - Inne modele

Peugeot Asphalte Concept: newsy, testy i recenzje

Elektomobilność z perspektywy długodystansowca

Peugeot prezentuje zwiastun wyścigowego bolidu Le Mans

... Peugeot wraca do Le Mans - to już pewne. Francuska marka zamierza wystąpić w najsłynniejszym wyścigu świata w 2022 roku po 11 latach przerwy. Auto jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju i trudno ... stwierdzić, jak dokładnie będzie wyglądać. By ...

miesiąc temu

Nowy Peugeot 2008 wjeżdża do Polski. Ceny startują od 79 900 zł

... Najnowszy crossover Peugeota debiutuje w polskich salonach. Auto jest większe i lepiej wyposażone niż poprzednik, co znajduje swoje odzwierciedlenie w cenie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć niecałe 80 tysięcy złotych. Co dostaniemy w zamian? ...

miesiąc temu

Peugeot 208 Rally4 to rajdówka dla każdego. Niestety nie jest tani

... Nowa generacja Peugeota 208 kontynuuje dorobek poprzednika także w motorsporcie. Specjalny oddział francuskiej marki znany pod nazwą Peugeot Sport pochwalił się właśnie modelem 208 Rally4 ... przez światowej sławy specjalistów, którzy na co ...

2 miesiące temu

Peugeot 2008: ekscytujący czas dojrzewania

... Nowy miejski crossover Peugeota ma wszystko, co jest mu potrzebne do osiągnięcia sukcesu na rynku europejskim, a czego brakowało poprzednikowi: większe rozmiary, jakość, ekologiczny napęd ... Peugeot 2008 (2019) - pierwsza jazda, opinia ...

miesiąc temu

1996 Peugeot Asphalte [zapomniane koncepty]

... Asfalt - pojęcie ogólnie znane - w Polsce kojarzone najczęściej z połatanymi i dziurawymi drogami. W 1996 roku Peugeot zaprezentował niecodzienny pojazd o takiej właśnie nazwie - Asphalte. ... Asfalt - pojęcie ogólnie znane - w Polsce kojarzone ...

dawno temu

Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008

... Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych. ... Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role ...

3 miesiące temu

Peugeot e-208 już z możliwością wstępnej rezerwacji w Polsce

... Nie wiemy, kiedy wystartuje oficjalna sprzedaż Peugeota e-208. Póki co trudno wypowiadać się też na temat ostatecznej ceny. Mimo to, francuskiego elektryka można już wstępnie rezerwować. Koszt? Zaledwie 208 zł. ... Nietrudno odnieść wrażenie, że ...

5 miesięcy temu

Peugeot uzupełnia ofertę o mocne modele 508 Hybrid i 3008 GT Hybrid4

... Niemiecki oddział Peugeota uzupełnił swoją ofertę o hybrydowe wersje modeli 508 oraz 3008. Niebawem powinny się one pojawić także na polskim rynku. Czy stanowią ciekawą ofertę? Ile trzeba będzie za nie zapłacić? ... napędem potrzebuje średnio ...

4 miesiące temu

Peugeot wraca do LeMans z nowym, hybrydowym bolidem

... Peugeot to marka z bardzo bogatą historią startów w wyścigach wytrzymałościowych, która pożegnała się z 24-godzinnym wyścigiem LeMans w 2011 roku. Dwa lata wcześniej, w 2009 roku zwyciężyła ... dowolnej konfiguracji silnika, podejrzewamy, że ...

2 miesiące temu

Peugeot 3008 w terenowym wydaniu przemierza Wietnam

... Peugeot 3008 to typowy przedstawiciel segmentu kompaktowych crossoverów. Takie auta mimo sporego prześwitu i masywnej karoserii rzadko zjeżdżają z utwardzonych szlaków. Brytyjski oddział marki udowodnił jednak, że auto całkiem nieźle radzi sobie ...

5 miesięcy temu

Peugeot 208 tańszy od Opla Corsy. Tego się nie spodziewaliśmy

... Peugeot w Grupie PSA jest wyżej pozycjonowaną marką niż Citroën i Opel, dlatego nie zdziwiłaby mnie wyższa cena 208 od niedawno pokazanej Corsy. Jednak Francuzi zaskoczyli. ... z klimą kosztuje 54 950 zł. Ku mojemu zaskoczeniu, polski importer ...

5 miesięcy temu

Kia Futuron Concept to koreańska propozycja przyszłości

... Na China International Import Expo 2019 Kia zaprezentowała swój najnowszy elektryczny koncept, który daje przedsmak tego, jak w przyszłości będą wyglądać pojazdy koreańskiej marki. Futuron Concept, poza designem, wyróżnia się też nowoczesnym ...

2 miesiące temu

Sportowy Peugeot 508 już w drodze. Będzie mocną hybrydą

... Najnowsza odsłona Peugeota 508 spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem klientów. Niepowtarzalny, emocjonujący design, bogate wyposażenie i wysoki komfort kuszą. Brakuje tylko naprawdę mocnego napędu. Niebawem jednak ma się to zmienić. ... osi ...

9 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie