Peugeot Asphalte Concept

Model
Peugeot Asphalte Concept Zobacz 2 zdjęcia

Peugeot Asphalte Concept to prototyp stworzony w 1996 roku przez Peugeota dla entuzjastów samochodów sportowych. Asphalte uchodził za jedno z ciekawszych aut końca ubiegłego wieku. Uwagę przyciągał głównie design, który przypominał dwuosobowego gokarta albo trójkołowca – rozstaw tylnych kół zmniejszono w stosunku do przedniej osi samochodu. Pomimo dobrych wstępnych recenzji kierownictwo Peugeota nigdy nie zgodziło się wprowadzić modelu do seryjnej produkcji.

Peugeot Asphalte Concept - historia

Peugeot Asphalte Concept powstał pod koniec lat 90 na fali wzrostu popularności samochodów sportowych. Wcześniej auta o charakterze wyścigowym jeździły głównie po torach lub dłuższych trasach, a nowy koncepcyjny Asphalte miał to zmienić za pomocą prostych podzespołów i ascetycznego designu. Głównym celem konstruktorów było przeniesienie wyścigowego doświadczenia do kabiny zwykłego użytkownika. Niestety podobnie jak wiele innych modeli koncepcyjnych, Peugeot Asphalte Concept również nie wszedł do seryjnej produkcji swojej marki. Mimo to Peugeot nie zapomniał o Asphalte, a model powrócił prawie 10 lat później w 2006 roku podczas targów samochodowych we Frankfurcie pod nazwą Peugeot 20Cup.

Peugeot Asphalte Concept – dane techniczne

Podczas prezentacji w 1996 roku Peugeot Asphalte Concept wyposażony był w średniej klasy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 90 KM, co od razu uznano za jego największą wadę. Niewielką ilość koni, Asphalte nadrobić miał niską wagą, która wynosiła jedynie 580 kg. Jednostkę napędu umieszczono w przedniej części auta, a obsługiwana była przez 5-biegową automatyczną przekładnię. Napęd również przełożony został na przednią oś auta, co odbiegało od standardów sportowych modeli, które były najczęściej napędzane ''na tył''.

Peugeot Asphalte Concept – wyposażenie

Peugeot Asphalte Concept zwracał uwagę głównie dzięki niecodziennemu designowi konstrukcji. Kabina przypominała kokpit małego samolotu i miała miejsce wyłącznie dla kierowcy i pasażera (siedzenie pasażera można było złożyć). Pomimo małej ilości miejsca kierujący mógł swobodnie cieszyć się komfortem z jazdy. Kierownica została zmniejszona wobec standardowych wersji, a zegary były wyraźne i dobrze podświetlone. Koncepcyjny Asphalte nie miał dodatkowego wyposażenia, poza dużymi możliwościami regulacji elementów wnętrza. Kierowca mógł m.in. dostosować wysokość kierownicy, jak i ustawienie pedałów, żeby przyjąć jak najlepszą pozycję za kierownicą.

Peugeot Asphalte Concept – rozmiary

Asphalte zdecydowanie należał do tych mniejszych aut pod względem rozmiarów. Jego długość wynosiła tylko 3440 mm, przy szerokości 1780 mm i wysokości 1030 mm. Zbiornik paliwa mieścił niewiele, bo tylko 45 litrów, co jednak było standardem w przypadku modeli koncepcyjnych, które nie były produkowane seryjnie.

Peugeot Asphalte Concept – osiągi

Pomimo mocno sportowego charakteru Peugeot Asphalte Concept nie posiadał tak silnej jednostki napędowej. Wspomniane 1,6 l przy 90 KM pozwalały na osiągnięcie prędkości maksymalnej w wysokości ok. 200 km/h, co nie było niczym wyjątkowym w 1996 roku. Na koniec warto również dodać, że Peugeot Asphalte Concept do setki potrzebował niecałych 10 sekund, co również mogłoby być lepszym wynikiem w przypadku modelu sportowego o tak niskiej wadze.

3.90
Ocena na postawie 34 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód sportowy/koncepcyjny
SegmentG

Inne modele Peugeot

G - Inne modele

Peugeot Asphalte Concept: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie