Mercedes-Benz C 111

Model
Mercedes-Benz C 111 Zobacz 2 zdjęcia

Mercedes-Benz C 111 to eksperymentalna seria Mercedesa produkowana w latach 60 i 70. Koncern eksperymentował z silnikami Wankla, Diesela i turbosprężarkami i potrzebował do tego prototypowych modeli opartych na platformie C 111. Poza podzespołami testowane były również: drzwi otwierane do góry, niezależne zawieszenie, luksusowo wyposażone wnętrze czy nowy model klimatyzacji.

Mercedes-Benz C 111 – historia

Pierwsza wersja Mercedes-Benz C 111 powstała w 1969 roku. Auto posiadało karoserię wykonaną w całości z włókna szklanego i wyposażone było w napędzany benzyną silnik Wankla (M950F). Kolejny model ukazał się w 1970 roku i korzystał z 4-cylindrowej jednostki o mocy 350 KM. Auto osiągało zawrotną prędkość maksymalną w granicach 300 km/h. W tym czasie producenci zdecydowali się zrezygnować z jednostek Wankla na rzecz Diesela, które testowane były w kolejnych dwóch modelach serii. W 1991 roku na targach we Frankfurcie Mercedes zaprezentował kolejny model nazwany C 112. Po przyjęciu zamówień na 700 egzemplarzy podjęto decyzję o wstrzymaniu produkcji. Był to ostatni model serii, która nigdy nie doczekała się swojej kontynuacji. Jej głównym designerem był zasłużony dla Mercedesa Bruno Sacco.

Mercedes-Benz C 111 – dane techniczne

W aucie zastosowano centralne położenie silnika przy napędzie przełożonym na tylną oś. To standardowe rozwiązanie Mercedesa znane choćby z marki McLaren. W Mercedesie-Benz C 111 wykorzystywano głównie 4-cylindrowe silniki Wankla o pojemności 2,4 litra. Jednostki obsługiwała 5-biegowa manualna skrzynia biegów.

Mercedes-Benz C 111 – wyposażenie

Seria Mercedes-Benz C 111 miała również za zadanie przetestowanie nowych standardów wnętrza sportowych modeli i tak C 111 wyposażony był w nową linię zegarów, które wykończone zostały wzmacnianym aluminium. Aluminium pokrywało również pedały, elementy deski rozdzielczej i drążki do regulacji siedzeń. Ponadto auto wyposażono w ulepszoną, manualną klimatyzację i dodatkowe wloty mające za zadanie zwiększyć optymalny przepływ powietrza podczas jazdy. Uwagę zwracały również otwierane w górę drzwi i karoseria, którą Mercedes w całości wykonał z włókna szklanego. Przekładało się to bezpośrednio na model jazdy, samochód lepiej trzymał się nawierzchni, a opływowość włókna szklanego zwiększała osiąganą prędkość.

Mercedes-Benz C 111 – wymiary

Wymiary Mercedes-Benz C 111 nie wyróżniały się na tle innych sportowych modeli Mercedesa. Długość auta wynosiła 4440 mm przy szerokości 1800 mm i wysokości 1120 mm. Rozstaw osi Mercedesa-Benz C 111 wynosił 2620 mm, a zbiornik paliwa mieścił 120 litrów. Masa całkowita auta to tylko 1100 kg. Pozwalało to na uzyskanie przełożenia masy na moc w wysokości 0,25 bph/km, co przekładało się na osiąganie wysokiego momentu obrotowego, co w rezultacie wpływało na dużą prędkość maksymalną auta.

Mercedes-Benz C 111 – osiągi

Mercedes-Benz C 111 osiągał prędkość maksymalną

równą prawie 300 km/h, do setki rozpędzając się w niecałe 5 sekund.

4.16
Ocena na postawie 36 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMercedes-Benz
TypSamochód osobowy
SegmentG+

Inne modele Mercedes-Benz

G+ - Inne modele

Mercedes-Benz C 111: newsy, testy i recenzje

Toyota Corolla z gigantycznym przebiegiem. Mechanik był zaskoczony

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie