BMW X Coupé Concept

Model
BMW X Coupé Concept Zobacz 4 zdjęcia

X Coupé to samochód koncepcyjny, który został zaprezentowany przez firmę BMW w 2001 r. na północnoamerykańskim pokazie aut w Detroit. Model nigdy nie wszedł do masowej produkcji.

BMW X Coupé Concept – najważniejsze informacje

BMW X Coupé z 2001 r., jak sama nazwa wskazuje, posiadało nadwozie coupé, przy czym było 2-drzwiowym crossoverem. W kontekście modelu X Coupé pojawiają się często odniesienia do BMW X5 – nic dziwnego, skoro ten koncepcyjny pojazd powstał na bazie zawieszenia słynnego, luksusowego SUV-a niemieckiej firmy.

BMW X Coupé Concept nigdy nie trafiło do sprzedaży – głównie dlatego, że zebrało bardzo nieprzychylne recenzje tuż po premierze w Detroit. Nowatorski design tego prototypu nie przypadł do gustu krytykom, którzy nazwali samochód "brzydkim kaczątkiem", którego karoseria wyglądała, jak gdyby była "ciosana maczetą".

W 2002 r. BMW ruszyło z produkcją modelu Z4 Coupé. Pod względem stylistyki nadwozia pojazd stanowił trochę mniej kontrowersyjną - bo bardziej szablonową - wersję koncepcyjnego X Coupé. Co ciekawe BMW Z4 Coupé zostało opracowane znacznie wcześniej niż model X Coupé Concept. Następnie przez kilka lat projekt samochodu czekał na decyzję szefostwa BMW, które nie dawało zgody na wcielenie go w życie.

Możliwe, że chodziło o to, żeby najpierw sprawdzić, jakie recenzje zbierze BMW X Coupé Concept. A ponieważ koncepcyjne BMW X Coupé nie zostało odebrane pozytywnie, na rynek trafił model Z4 Coupé.

BMW X Coupé Concept - design

W BMW X Coupé Concept wykorzystano aluminiową karoserię. Jednak najciekawszy był nie sam materiał użyty do jej stworzenia, tylko jej design, za który odpowiadał Chris Chapman. Auto koncepcyjne BMW X Coupé charakteryzowało się bowiem nieregularnymi kształtami – jego karoseria miejscami była wklęsła, a miejscami wypukła. Chapman podczas projektowania nadwozia BMW X Coupé Concept wykorzystał bowiem motyw płomienia, który jest najbardziej zauważalny na drzwiach samochodu.

Konwencjonalnie wyglądał jedynie przód prototypu BMW X Coupé. Atrapę chłodnicy tworzyły tzw. nerki – klasyczne dla pojazdów spod znaku BMW. Równie standardowo prezentowały się reflektory BMW X Coupé Concept – jedynie gwałtowne zwężenia po bokach nadawały im odrobinę nietypowego, sportowego charakteru.

Tylna część nadwozia BMW X Coupé Concept była już natomiast jedną wielką innowacją. W oczy rzucała się zwłaszcza ogromna – biorąc pod uwagę gabaryty auta – płaska i zakrzywiona tylna szyba w kształcie muszli. Przez takie rozwiązanie cały pojazd wyglądał asymetrycznie.

Felgi BMW X Coupé Concept składały się z 5-ramion; ich średnica wynosiła 20 cali.

BMW X Coupé Concept - wnętrze

Kabina pasażerska samochodu koncepcyjnego BMW X Coupé była dziełem Andersa Warminga, który również wykorzystał motyw płomienia, tworząc agresywne, na przemian wypukłe i wklęsłe, wzory. W środku BMW X Coupé Concept dominowała jasna, szaro-beżowa kolorystyka. Co więcej zauważalny był radykalny minimalizm: żadnych zbędnych wyświetlaczy, niewiele przycisków, dźwigni i pokręteł.

BMW X Coupé Concept – dane techniczne

W BMW X Coupé Concept wykorzystano napęd na wszystkie koła i 3-litrowy silnik Diesla, który składał się z 6 cylindrów. Moc motoru BMW X Coupé Concept wynosiła 184 koni mechanicznych. Ponadto inżynierowie firmy BMW zastosowali w modelu X Coupé Concept system antypoślizgowy DSC-X, a także technologię HDC, która pozwalała uzyskać większą kontrolę nad prędkością auta podczas zjeżdżania nim ze wzniesień.

4.13
Ocena na postawie 43 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaBMW
TypSamochód koncepcyjny

Inne modele BMW

BMW X Coupé Concept: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie