Abarth Punto Evo

Model
Abarth Punto Evo Zobacz 2 zdjęcia

Produkowany we Włoszech Abarth Punto Evo pierwszy raz pojawił się na rynku w 2010 roku w zastępstwie za model Abarth Grande Punto. Jest on usportowioną wersją Fiata Punto Evo. Podobnie jak w przypadku starszego modelu, także i w Punto Evo już na pierwszy rzut oka widać, że jest to zmodyfikowane auto segmentu B z rodziny Fiata. W wyglądzie szczegółów dostrzegalne są jednak niewielkie różnice. Nadkola zostały poszerzone, a w karoserii pojawiły się mnogie wloty powietrza. Poprawione Punto zostało wyposażone w 17-calowe felgi, w których pojawił się motyw szczypiec skorpiona. Sportowego charakteru nadaje Abarthowi również podwójna końcówka układu wydechowego. Samochód rzuca się w oczy i nie ginie w tłumie innych aut tworzących ruch uliczny.

Dostępny jest tylko jeden motor: turbodoładowana rzędowa czwórka o pojemności 1,4 l o mocy 165 KM. Rozpędza on Punto Evo do prędkości 100 km/h w czasie 8 s. Przekładnia także jest jedna: 6-przełożeniowa, manualna skrzynia biegów. Precyzyjny układ kierowniczy pozwala czerpać z kierowania wiele przyjemności. Niestety, przy spokojnej jeździe biegi nie wchodzą tak płynnie, jak można by było sobie tego życzyć. Trudno jednak o spokojny charakter podróżowania, gdy prowadzi się samochód mający takie możliwości. Po uaktywnieniu trybu Sport różnica w prowadzeniu auta jest duża. Silnik został wyposażony w system Start&Stop, za sprawą którego zostaje on chwilowo wyłączony w fazach pracy na biegu jałowym przy nieruchomym pojeździe. Dzięki tej innowacji Abarth Punto Evo uzyskuje mniejsze spalanie.

Ten trzydrzwiowy hatchback ma układ hamulcowy sygnowany przez Brembo. Jakość tego układu zdecydowanie zasługuje na pochwałę. Hamulce włoskiego producenta, specjalizującego się w wyczynowych układach tego typu, pozwalają bardzo sprawnie redukować prędkość wzmocnionego Punto. Zawieszenie jest twarde i sztywne, dzięki czemu auto doskonale zachowuje się na zakrętach, ale skutkuje to obniżonym komfortem jazdy: pasażerowie odczuwają nawet niewielkie nierówności podłoża, co - biorąc pod uwagę stan polskich dróg - może być problematyczne. Moc we wszystkich egzemplarzach przenoszona jest na przednią oś. Prędkość maksymalna Punto Evo wynosi 213 km/h. W samochodzie jest również system TTC, poprawiający przeniesienie momentu napędowego z silnika na koła. Wpływa on korzystnie na sposób zachowania się auta na zakrętach.

Wnętrze nie jest tak ekstrawaganckie, jak może sugerować stylizacja nadwozia. Sportowe fotele doskonale sprawdzają się na szybko pokonywanych zakrętach. Jakość materiałów wykończeniowych użytych do wykonania wnętrza reprezentuje stosunkowo wysoki poziom. Ergonomia wnętrza jest dość zadowalająca. Nie możemy niestety mówić o dużej przestrzeni bagażowej czy komforcie jazdy osób podróżujących na tylnej kanapie Abartha. Niektórym zegary mogą wydać się nieczytelne. Seryjnie Abarth Punto Evo wyposażony jest w poduszki powietrzne oraz system kontroli trakcji ESP.

Abarth Punto Evo z pewnością daje kierowcy dużo radości z jazdy. Mimo dobrze skorelowanych układów auto wykazuje jednak lekką podsterowność podczas pokonywania krętych odcinków drogi z dużą prędkością. Ten trzydrzwiowy hatchback jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które lubią się trochę pobawić za kierownicą. Jego produkcja wciąż trwa, więc istnieje możliwość nabycia tego samochodu w salonie. Warto jednak poszukać używanych egzemplarzy w dobrym stanie.

3.94
Ocena na postawie 34 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaAbarth
TypSamochód osobowy
SegmentB

Inne modele Abarth

B - Inne modele

Abarth Punto Evo: newsy, testy i recenzje

McLaren 600LT na torze. Auto bliskie perfekcji i beznamiętnie skuteczne

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie