Ferrari Modulo

Model
Ferrari Modulo Zobacz 2 zdjęcia

Ferrari Modulo jest sportowym samochodem w wersji concept, który zaprojektowany został przez uznanego w branży designera Paolo Martina (Italian carozzeria Pininfarina). Modulo zadebiutował w 1970 roku podczas Geneva Motor Show.

Ferrari Modulo – charakterystyka

Ferrari Modulo wyróżnia się obniżoną konstrukcją zawieszenia o klinowatym kształcie. Oprócz tego większość górnej powierzchni auta pokrywa szklany przesuwany do przodu dach, aby umożliwić kierowcy wejście do środka kabiny. Poza tym innowacyjnym w tym przypadku rozwiązaniem jest także niemal całkowite zakrycie wszystkich czterech kół. Jeśli natomiast chodzi o napęd, producent zdecydował się wykorzystać silnik Ferrari V12 wyposażony w 24 otwory, który charakteryzował się mocą na poziomie 550 KM. Przekładało się to na prędkość maksymalną w wysokości 220 km/h do pierwszej setki rozpędzając się w ok. 3 sekundy.

Ferrari Modulo – historia

Ferrari Modulo pierwotnie miał formę Ferrari 512S i późniejszym okresie przekonwertowany został do specyfikacji znanej z modelu 612 Can Am. Następnie po pierwszych testach jednostki napędowej i skrzyni biegów wycofano, a zawieszenie zostało zdemontowane i przekazane muzeum Pininfariny do wykorzystania jako samochód pokazowy. Ten zadebiutował podczas Geneva Motor Show w 1970 roku i w pierwszej wersji pomalowany został na czarno, który to kolor został później zastąpiony białym. To wszystko sprawiło, że Ferrari Modulo został ciepło przyjęty przez krytyków, co przełożyło się na przyznanie modelowi 22 nagród motoryzacyjnych. Ostatnie wzmianki o Ferrari Modulo pochodzą z 2014 roku, kiedy Pininfarina odsprzedała prawa do auta Jamesowi Glickenhausowi, który jest przedsiębiorcą i fanem motoryzacji.

Ferrari Modulo – dane techniczne

Ferrari Modulo wyposażony został w 5-litrowy silnik V12 obsługiwany przez 5-biegową manualną przekładnię. Do tego wszystkiego zastosowano napęd na tylną oś, dzięki czemu pojazd posiada znacznie prostszą konstrukcję zawieszenia i lepszy rozkład masy oraz precyzyjniejszy układ kierowniczy o powiększonym kącie skrętu. Z drugiej strony wadą takiego rozwiązania jest fakt, że tylny napęd wymaga od kierowcy lepszych umiejętności i doświadczenia niż ma to miejsce w pojeździe z napędem na przednią oś.

Ferrari Modulo – wymiary

Ferrari Modulo jak na auto sportowe posiada dość długą konstrukcję nadwozia wynoszącą 4480 mm i szeroką na 2040 mm. Oprócz tego pojazd wyróżnia tylko 935 mm wysokości, przy szerokim rozstawie osi na odległość 2405 mm. To wszystko sprawia, że masa całkowita konstrukcji Ferrari Modulo osiąga wartość 900 kg.

Ferrari Modulo – bezpieczeństwo

Ferrari Modulo ze względu na sportowy charakter i wysokie osiągi Ferrari Modulo wyposażony został w liczne elementy zwiększające walory bezpieczeństwa w tym m.in.: wzmacniane pasy bezpieczeństwa, zestaw poduszek powietrznych, podświetlenie zegarów, dodatkowe światła przeciwmgielne, system ABS, system kontroli trakcji, wspomaganie układu kierowniczego oraz wspomaganie układu hamowania.

4.12
Ocena na postawie 13 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFerrari
TypSamochód sportowy/Concept Car
SegmentG

Inne modele Ferrari

G - Inne modele

Ferrari Modulo: newsy, testy i recenzje

Volvo S60 Polestar Engineered, czyli auto zgodne z koncepcją zero energy waste

Skradzione ferrari 488 spider. Policjanci przedstawili 3 scenariusze

... Kradzież zielonego ferrari 488 spider z nadmorskiego kurortu odbiła się szerokim echem. Auto widziano w różnych częściach Polski. Policjanci z Poznania zajmujący się poszukiwaniem skradzionych pojazdów przedstawili 3 tezy dot. tego, co stanie ...

2 miesiące temu

Sprawa kradzieży zielonego ferrari. Analizujemy wersję policji

... Głośną sprawą kradzieży ferrari w Mielnie zajmie się koszalińska prokuratura. Śledczy podali do wiadomości publicznej trzy wątki, które są badane. O ile w przypadku zwykłych samochodów byłyby one zrozumiałe, o tyle w przypadku nowego ...

2 miesiące temu

To ferrari testarossa nie jeździ od 17 lat. Ktoś chce je uratować?

... Produkcję Ferrari Testarossy zakończono w 1996 roku, co sprawia, że dziś jest to już poszukiwany youngtimer. Niestety, nie wszystkie egzemplarze są traktowane tak, jak przystało na klasyka. Przykładem może być jedna sztuka z Portoryko, którą ...

2 miesiące temu

James Glickenhaus kupił Ferrari 512S Modulo

... Ferrari 512 S Modulo zostało zaprojektowane przez Paolo Martina dla Pininfariny na targi samochodowe w Genewie w 1970 roku. ... Pininfariny. Nie została podana cena, ale można przypuszczać, że kwota była iście astronomiczna. Co ciekawe Ferrari ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie