#Porsche 911

Porsche 911

Porsche 911 to sztandarowy model marki Porsche produkowany w Stuttgartcie od 1964 roku.

  • Porsche 911 to flagowiec niemieckiej marki Porsche produkowany od 1964 roku
  • W 1999 roku w sondażu na najlepsze auto stulecia model zajął 5 miejsce
  • Porsche 911 można nabyć w trzech typach nadwozia: 2-drzwiowe coupe, 2-drzwiowy kabriolet i 2-drzwiowe targa
  • Ze względu na dużą popularność modelu kupno nowej 911-ki w Polsce nie będzie żadnym problemem. Za auto z 2017 roku będziemy musieli zapłacić niecały 1 mln złotych
  • Pod maską 911-ki montowane są silniki o mocy 250-620 KM o pojemnościach 2981-3996 cm3. Maksymalna prędkość Porsche 911 wynosi 329 km/h
[1/5] Porsche 911 to flagowiec niemieckiej marki Porsche produkowany od 1964 rokuŹródło zdjęć: © en.wheelsage.org/Porlamfer

Porsche 911 – cechy charakterystyczne

Samochód wyposażony jest w jednostkę napędową w układzie boxer, która została umieszczona za tylną osią. Ponadto Porsche 911 posiada niezależny układ tylnego zawieszenia. Auto należy do segmentu G. Jest jednym z najsłynniejszych oraz trzecim co do wieku samochodem sportowym w dziejach historii. Porsche 911 jest następcą modelu 356.

Historia Porsche 911

Pierwsze wzmianki o Porsche 911 pojawiają się w 1959 roku w szkicach Ferdinanda "Ferry'ego" Porsche. Debiut Porsche 911 miał miejsce w 1963 roku podczas wystawy we Frankfurcie. Co ciekawe podczas targów auto posiadało jedynie makietę silnika, prawdziwy motor zamontowano dopiero w 1964 roku. Początkowo seria miała być oznaczona symbolem 901. Jednakże trzycyfrowe nazwy z zerem w środku zostały wcześniej zarezerwowane przez Peugeota, dlatego ostatecznie model nazwano 911. Produkcja Porsche 911 wystartowała w 1964 roku, natomiast pierwsze sztuki pojawiły się na rynku północnoamerykańskim w 1965 roku.

Jako samochód sportowy Porsche z powodzeniem brał udział w rajdach i wyścigach samochodowych. W latach 70. wersja Carrera RSR odniosła zwycięstwo w wydarzeniach: Daytona, Nürburgring, Targa Florio i Sebring. Tymczasem model 935 turbo w 1979 roku zdobył pierwsze miejsce w wyścigu 24 Hours of Le Mans. W 1999 roku przeprowadzono międzynarodowy sondaż na najlepszy samochód stulecia. Porsche 911 zajęło w nim piąte miejsce.

Porsche 911 – dane techniczne

Porsche 911 dostępne jest z nadwoziem typu kabriolet, coupe i roadster. Auto posiada napęd na cztery koła, dołączany napęd na cztery koła, napęd tylny lub stały napęd na cztery koła. Oferta Porsche 911 obejmuje silniki benzynowe boxer. Składają się one z sześciu cylindrów, na każdy przypada 2 – 4 zawory. Silniki Porsche 911 charakteryzują się mocą 250 – 620 KM oraz pojemnością 2981 – 3996 cm3. Samochód osiąga maksymalną prędkość od 260 do 329 km/h. Porsche 911 przyspiesza do 100 km/h w 3,1 – 5,7 s.

Moment obrotowy układu napędowego wynosi od 310 do 700 Nm. Samochód spala średnio 8,4 – 13,2 l na 100 km. Pojemność bagażnika Porsche 911 wynosi 260 – 310 l. Wymiary Porsche 911 to 4245 – 4562 mm długości, 1650 – 1880 mm szerokości i 1269 – 1320 mm wysokości.

Porsche 911 – opinie

Porsche 911 to sportowe auto, które charakteryzuje się niezawodnością. Posiada jednak kilka wad. Najistotniejszą są ogromne koszty utrzymania. W wielu egzemplarzach można spotkać się z luzami w tylnym zawieszeniu. Ponadto mogą zdarzyć się wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów. Użytkownicy Porsche 911 skarżą się także na pracę elektronicznego hamulca postojowego w wersjach Carrera. Minusem Porsche 911 są szybko wypalające się żarówki w reflektorach kseonowych oraz zużywające się opony. Dosyć często ulega uszkodzeniu układ hamulcowy.

Wśród zalet Porsche 911 należy wymienić zawieszenie, które dostosowuje twardość amortyzatorów do stylu jazdy kierowcy. Auto może poszczycić się trwałymi silnikami, które zapewniają bardzo dobre osiągi. Użytkownicy chwalą sobie pracę przekładni PDK oraz systemu PSM. Atutem Porsche 911 jest luksusowe wyposażenie.