#Infiniti Q30

Infiniti Q30

Zaprezentowane w 2015 roku Infiniti Q30 to pierwszy kompaktowy samochód japońskiego producenta premium. Jednocześnie najmniejszy jaki kiedykolwiek opuszczał fabrykę Inifiniti. Nie jest to jednak samodzielna konstrukcja Japończyków. Nie jest żadną tajemnicą, że samochód powstał dzięki współpracy aliansu Renault-Nissan oraz grupy Daimler AG, co zresztą nie jest pierwszą współpracą pomiędzy tymi koncernami w ich historii.

  • Infiniti Q30 to pierwszy kompaktowy samochód japońskiego producenta klasy premium
  • Q30 jest najmniejszym modelem jaki kiedykolwiek opuszczał fabrykę Inifiniti
  • Infiniti Q30 powstało dzięki współpracy aliansu Renault-Nissan oraz grupy Daimler AG
  • Infiniti Q30 bazuje na tej samej płycie podłogowej, z której korzysta Mercedes Klasy A
  • Podczas projektowania Infiniti Q30 priorytetem jeżeli chodzi o układ jezdny było osiągnięcie równowagi pomiędzy sportową jakością prowadzenia a komfortem podróżowania
  • Z tyłu Infiniti Q30 ma układ wielowahaczowy
  • W wersji podstawowej Infiniti Q30 ma silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem i mocą 120 KM lub 154 KM
  • Wnętrze Infiniti Q30 wykonano na tym samym poziomie co w modelu wyższej klasy, jakim jest Q50
  • Model Q30 od Infiniti jest wyposażony w system ostrzegania przed obiektami w martwym polu
  • Bezpieczeństwo jazdy w Infiniti Q30 gwarantuje m.in. inteligentny tempomat
  • Stylistycznie deska rozdzielcza Infiniti Q30 wygląda podobne jak w Mercedesie Klasy A
  • Fotele w Infiniti Q30 są obite wysokiej jakości skórą
  • Bagażnik Infiniti Q30 nie ma rekordowej pojemności, jednak mieści 368 litrów
  • Infiniti Q30 zadebiutowało na polskim rynku pod koniec 2015 roku
[1/14] Infiniti Q30 to pierwszy kompaktowy samochód japońskiego producenta klasy premium

Auto bazuje na tej samej płycie podłogowej, z której korzysta Mercedes Klasy A, czyli MFA z rozstawem osi wynoszącym 2700 mm. Dokładnie taki sam rozstaw osi ma również Nissan Pulsar, a jest to najbardziej przestronny kompakt na tylnej kanapie. Niestety nie da się tego samego powiedzieć o Infiniti, ale mimo to, Q30 oferuje bardzo dobre warunki podróżowania dla czterech pasażerów. Wnętrze wykonano na tym samym poziomie co w modelu wyższej klasy jakim jest Q50, choć stylistycznie deska rozdzielcza i liczne elementy wnętrza są bardzo podobne lub identyczne jak w Mercedesie Klasy A.

Nadwozie zaprojektowano w tym samym języku stylizacji co Infiniti Q50 i jest ono spójne z całą nową gamą modelową. Auto jest stosunkowo wysokie i wysoko osadzone, a w wersji QX również uzbrojone w akcesoria typowe dla crossoverów. Charakterystycznym elementem Infiniti Q30 jest słupek C wygięty w dość oryginalny sposób. Duży, chromowany grill podkreśla klasę modelu, a liczne przetłoczenia na karoserii sugerują, że nie mamy do czynienia z tanim modelem.

Bagażnik nie ma rekordowej pojemności, jednak mieści 368 litrów, co i tak jest dobrym wynikiem w tym segmencie. Porównując ze wspomnianym Pulsarem to o 17 litrów mniej. Jednocześnie jest to najwyższa wartość w segmencie C premium. Warto dodać również, że Infiniti Q30 jest największym, kompaktowym modelem premium.

Auto jak przystało na klasę premium, oferuje klientom w opcji bardzo bogate wyposażenie i rozwiązania techniczne mające na celu zwiększyć komfort podróżowania. Są to m. in. systemy tłumiące hałas w tym układ aktywnej redukcji hałasu Active Noise Cancellation. Jego działanie polega na tym, że z głośników w drzwiach emitowane są fale dźwiękowe, eliminujące przeszkadzające w swobodnej rozmowie odgłosy, dochodzące choćby z komory silnika. Ponadto, system Active Sound Enhancement monitoruje przyspieszenie pojazdu i przełożenia, wyrównuje różnice w dźwięku silnika i zapewnia harmonijny dźwięk podczas przyspieszania. System multimedialny Infiniti InTouch, który debiutował w modelu Q50, został w Q30 udoskonalony, m. in. przez zmianę obsługi z klasycznej dotykowej na przypominającą obsługę tabletu, czyli przez dotyk i gładzenie ekranu.

Podczas projektowania Infiniti Q30 priorytetem jeżeli chodzi o układ jezdny było osiągnięcie równowagi pomiędzy sportową jakością prowadzenia a komfortem podróżowania. By odczucia podczas jazdy były lepsze, maksymalnie usztywniono nadwozie dobierając do niego elementy resorująco-tłumiąco o średnio twardych nastawach. Z przodu posłużono się klasycznymi kolumnami MacPhersona, a z tyłu zastosowano układ wielowahaczowy. Oczywiście koncepcję tą przejęto z Mercedesa Klasy A. Infiniti Q30 w wersji Sport ma o 15 mm mniejszy prześwit i zawieszenie zestrojone sztywniej niż wersja podstawowa i Premium. Układ wspomagania kierownicy ma progresywne działanie. Spora jest średnica zawracania wynosząca 11,4 m. To jednak wina długiego rozstawu osi.

Samochód wyposażono w wiele technologii wpływających na bezpieczeństwo czynne i komfort podróżowania. Są to asystent parkowania z kamerą 360 stopni Around View Monitor i funkcją wykrywania ruchomych obiektów Moving Object Detection czy inteligentny tempomat. Ponadto znane systemy bezpieczeństwa takie jak: ostrzegania przed obiektami w martwym polu, system ostrzegania przed kolizjami z przodu z systemem hamowania awaryjnego czy automatyczne światła drogowe.

Dla wersji podstawowej przewidziano silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem i mocą 120 KM lub 154 KM. Są również silniki Diesla o pojemności 1,5 l i mocy 107 KM oraz 2,2-litrowy o mocy 168 KM. Dla wersji Premium i Sport dostępny jest także silnik benzynowy o pojemności 2 l z turbodoładowaniem o mocy 208 KM. Po części jest to gama silników Renault (mniejsze 1.5 i 1.6), a po części Mercedesa (większe 2.0 i 2.2). Z dieslem 1.5 i benzyną 1.6 konfigurowana jest opcjonalnie 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa. Standardem jest ona w silniku diesla 2.2d i benzynowym 2.0 t. Tylko z największymi silnikami dostępny jest napęd na cztery koła z dołączaną automatycznie osią tylną.

Samochód debiutował na polskim rynku pod koniec 2015 roku. Ceny na rok 2016 rozpoczynają się od 99 950 zł.