SUV Toyoty? Sprawdź RAV4, C-HR i inne modele

SUV Toyoty? Sprawdź RAV4, C‑HR i inne modele

SUV Toyoty? Sprawdź RAV4, C-HR i inne modele
Źródło zdjęć: © Materiał Partnera
18.11.2021 14:20, aktualizacja: 14.03.2023 14:22

Choć pierwsze samochody typu SUV pojawiły się na rynku dość dawno, prawdziwa moda na podwyższone auta nabrała tempa dopiero kilka lat temu. Ten szybko rosnący segment rynku ma wielu zwolenników, a dziś żaden duży producent nie mógłby się już obyć bez SUV-a w ofercie. Pionierem segmentu kompaktowych SUV-ów, czyli lekkich aut z samonośnym nadwoziem do jazdy w terenie, była Toyota z modelem RAV4. Japońska marka ma dziś w gamie modelowej kilka propozycji, które przypadną do gustu kierowcom lubiącym podwyższone, wygodne auta SUV.

Zalety posiadania auta SUV

Podobnie jak w innych branżach, także w motoryzacji głos klientów jest dla producentów najważniejszy. Dominacja SUV-ów na rynku nie miałaby miejsca, gdyby nie szereg zalet, z którymi wiąże się posiadanie tego typu auta. Niezależnie od tego, czy mamy na myśli samochody miejskie czy duże, rodzinne modele, samochody typu SUV oferują podwyższone zawieszenie, mają pojemne bagażniki, a przestrzeń w ich wnętrzach jest większa. Czy samochody do miasta potrzebują zwiększonego prześwitu? Wysokie krawężniki, zapadnięte studzienki i wysokie progi zwalniające podpowiadają, że jak najbardziej – tak. Nieco podniesione zawieszenie może uchronić elementy podwozia przed uszkodzeniem i oszczędzić nam niepotrzebnych wydatków. Ponadprzeciętny prześwit to także swoboda po zjechaniu z utwardzonej drogi. Nie trzeba wcale jeździć w teren, by docenić walory SUV-ów na dziurawych parkingach czy na zaśnieżonym placu pod stokiem narciarskim.

Duży bagażnik to cecha, którą powinien się charakteryzować każdy rodzinny SUV. Większa pojemność przestrzeni ładunkowej typowa dla SUV-ów jest odpowiedzią nie tylko na rodzinne potrzeby, bo może przydać się w najmniej oczekiwanym momencie. SUV z dużym bagażnikiem sprawdzi się również w firmie i pozwoli przewieźć wyższe ładunki niż w hatchbacku, kombi czy sedanie. Przeprowadzka? Żaden problem. Schowanie złożonego wózka do bagażnika? Wygodne i łatwiejsze niż w innych autach.

Wreszcie, nie sposób nie wspomnieć o przestronnym wnętrzu, które zwykle charakteryzuje SUV-y. Podróż podwyższonym autem to prawdziwa ulga dla wysokich pasażerów, którzy często nie mają do dyspozycji zbyt wiele miejsca, szczególnie nad głową. Moda na mocno opadającą linię dachu w przypadku wielu aut kończy się niedoborem przestrzeni, ale nawet w dynamicznie stylizowanych SUV-ach taki mankament nie powinien się pojawiać. Wyższe nadwozie przekłada się na większą ilość miejsca dla pasażerów, zarówno w przednim, jak i tylnym rzędzie siedzeń. To atut przydatny nie tylko w dalszej trasie, ale i na krótkich dystansach. SUV-y dobrze sprawdzą się jako samochody miejskie, bo łatwo się do nich wsiada, a w przestronnym wnętrzu znajdzie się cała masa miejsca na drobiazgi towarzyszące nam na co dzień.

Modele SUV Toyoty

Pierwsze SUV-y zaczęły pojawiać się na rynku na przełomie lat 80. i 90. Wczesne konstrukcje, które dziś możemy uznać za prekursorów segmentu SUV, nie rozpieszczały pasażerów komfortem i były ucieleśnieniem słowa „kompromis”. W roku 1994 Toyota zaprezentowała jednak model RAV4, który rozkręcił nowy segment samochodów typu SUV na dobre, rozpoczynając boom na podwyższone auta o sylwetce samochodu terenowego, będące jednak wygodnym autem o samonośnej konstrukcji i wysokim poziomie komfortu jazdy. Toyota RAV4 pierwszej generacji stała się bestsellerem, a klienci pokochali jej komfort wnętrza i łatwość prowadzenia jak w aucie osobowym, godne uwagi zdolności terenowe i legendarną niezawodność. W niedługim czasie od premiery RAV4 na rynku pojawiły się również konkurencyjne samochody typu SUV, jednak to właśnie Toyota była w połowie lat 90. najczęstszym wyborem klientów.

Przenieśmy się współczesności. RAV4 jest obecnie drugim najpopularniejszym autem na świecie i najczęściej kupowanym SUV-em. Współczesna Toyota RAV4 to model, który urósł i ewoluował, zachowując kluczowe zalety prekursora. Choć nie jest to jedyny gracz Toyoty w tym obleganym segmencie, przedstawienie oferty japońskiej marki warto zacząć właśnie od niego.

Toyota RAV4

Toyota RAV4, którą możemy dziś kupić w salonach, to model piątej generacji. Rodzinny SUV jest przestronny, bogato wyposażony i oszczędny. Jego hybrydowy napęd sprawia, że jest to przyjazny środowisku miejski SUV, a mocne jednostki napędowe pod maską zapewniają świetne osiągi również w trasie. RAV4 2021 to częsty wybór wśród klientów, którzy potrzebują jednego samochodu na każdą okazję. Uniwersalność RAV4 zapewnia mu stabilną pozycję w doborowym gronie najchętniej wybieranych aut w segmencie.

Obraz
© Materiał Partnera

Toyota RAV4 jest dostępna w kilku wersjach napędowych. W gamie znalazła się odmiana napędzana konwencjonalnym, wolnossącym silnikiem benzynowym. Motor o pojemności 2.0 generuje 173 KM i może być łączony z automatyczną lub manualną skrzynią biegów. Wolność wyboru nie kończy się także na wyborze źródła mocy, bo benzynowa RAV4 może być wyposażona zarówno w napęd na 4 koła, jak i standardowy – na oś przednią. 6-biegowa skrzynia ręczna czy bezstopniowy automat Direct Shift CVT? Wybór należy do Ciebie.

Toyota RAV4 Hybrid to propozycja samochodu dla tych, którym zależy na ekonomicznej jeździe i doskonałych osiągach. Dopracowany napęd hybrydowy, z którego słynie Toyota, pozwala osiągnąć niewiarygodnie niskie zużycie paliwa – hybrydowa Toyota RAV4 zadowala się od 5,5 litrami benzyny na 100 km, co przy wymiarach i osiągach tego auta jest rewelacyjnym wynikiem. Wybór odmiany hybrydowej nie oznacza, że musimy rezygnować z napędu na 4 koła, bo w palecie jednostek SUV-a Toyoty jest dostępny wariant AWD-i, który wykorzystuje dwa silniki elektryczne, umieszczone na obu osiach. Toyota RAV4 Hybrid Dynamic Force 2.5 z napędem 4x4 to 222-konna odmiana, której sercem jest 2,5-litrowy silnik benzynowy. W hybrydzie standardem jest automatyczna skrzynia biegów e-CVT, która dba o to, by jednostka spalinowa zawsze pracowała w optymalnym zakresie obrotów. Dzięki temu poza wspomnianym już zużyciem paliwa możemy liczyć na znakomitą elastyczność i osiągi. RAV4 z napędem 4x4 przyspiesza do setki w czasie 8,1 sekundy.

Warto pamiętać także o modelu RAV4 Plug-in Hybrid, 306-konnym SUV-ie z napędem Hybrid Dynamic Force 2.5 rozbudowanym o sekcję ładowania baterii z zewnętrznego źródła. Bateria w tym aucie jest oczywiście odpowiednio większa i zapewnia zasięg w trybie elektrycznym do 75 km. Atutem tego modelu jest to, że po zużyciu energii naładowanej z zewnątrz wciąż korzystamy z bardzo oszczędnego napędu hybrydowego Toyoty.

Jedną z głównych zalet Toyoty RAV4 jest doskonałe wyposażenie w standardzie. Już w odmianie Active, dostępnej w cenie od 118 900 zł, możemy liczyć na inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), światła do jazdy dziennej w technologii LED, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, system multimedialny Toyota Touch® 2 z kolorowym ekranem dotykowym (8"), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) czy automatyczne światła drogowe (AHB). Polecany, pośredni wariant Comfort w cenie 128 900 zł oferuje dodatkowo kolorowy, 7-calowy ekran na tablicy wskaźników, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, automatyczną, dwustrefową klimatyzację i 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/65 R17.

W wycenionej na 167 700 zł odmianie Selection możemy liczyć na LED-owe światła główne, nieoceniony w miejskim SUV-e system bezkluczykowego dostępu do samochodu, 18-calowe felgi aluminiowe lakierowane na czarno, tapicerkę skórzaną i dach w kolorze fortepianowej czerni. Na szczycie gamy stoją wersje Black Edition by JBL w cenie 172 400 zł i Executive, kosztującej 165 900 zł. Tę pierwszą wyróżniają między innymi czarny lakier, 19-calowe felgi aluminiowe i pakiet Premium Audio JBL dostępny w standardzie. Wariant Executive zachwyca tapicerką skórzaną z perforacją oraz jest wyposażony w system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) i lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym. Przeczytaj więcej o informacji o nowym RAV4.

Toyota C-HR

Kompaktowe miejskie SUV-y w ostatnich latach zdobyły rynek szturmem, a klienci indywidualni pokochali ich zgrabne sylwetki, przestronne wnętrza i wygodę podwyższonego zawieszenia. Wśród SUV-ów, które od momentu premiery odnoszą sukces i zajmują wysokie miejsca w rankingach sprzedaży, specjalne miejsce zajmuje Toyota C-HR. Choć sportowa sylwetka i opadająca linia dachu w stylu coupe może sugerować co innego, nie jest to wcale mały SUV, a miejsca we wnętrzu i w bagażniku jest tyle ile trzeba do codziennej jazdy po mieście. Toyota C-HR powstała przede wszystkim z myślą o komforcie kierowcy – dlatego jego otoczenie jest przestronne i przytulne, a zwrócona w jego stronę konsola środkowa oraz ekran dotykowy i wszystkie przełączniki zostały tak zaprojektowane, aby osoba przed kierownicą miała wszystko pod ręką.

Nawet najbardziej ekonomiczne SUV-y napędzane konwencjonalnymi silnikami muszą uznać wyższość Toyoty C-HR Hybrid w kwestii zużycia paliwa. Kompaktowy SUV Toyoty zadowoli się zużyciem paliwa na poziomie od 4,8 l/100 km. Klienci mogą wybrać spośród dwóch dostępnych napędów hybrydowych. To odmiany 1.8 Hybrid z przekładnią e-CVT o mocy 122 KM i 2.0 Hybrid Dynamic Force e-CVT o mocy 184 KM. Przystępny i ekonomiczny napęd z silnikiem 1.8 czy mocny, dynamiczny i oszczędny układ hybrydowy oparty na silniku 2.0 – niezależnie od wyboru, możemy liczyć na do 10 lat gwarancji na akumulator hybrydowy i czystą korzyść dla portfela. C-HR to po prostu SUV tani w utrzymaniu.

Toyota C-HR dostępna jest od 109 200 zł i jest to cena odmiany Comfort, która w standardzie oferuje wszystko, co niezbędne do komfortowej jazdy. Mamy tu dwustrefową klimatyzację automatyczną, system multimedialny Toyota Touch® 2 z kolorowym ekranem dotykowym (8"), a także obsługę Android Auto™, oraz Apple CarPlay®. Nad bezpieczeństwem czuwa kamera cofania, a widoczność po zmroku zapewnią światła główne w technologii LED.

Bardziej wymagający klienci mogą zdecydować się również na wersję Style w cenie 114 200 zł, w której standardem są przednie i tylne czujniki parkowania, 18-calowe felgi i przyciemniane szyby tylne. Ciepłolubni kierowcy mogą korzystać z podgrzewanej kierownicy, a wraz ze swoimi ciepłolubnymi pasażerami docenią również podgrzewane przednie fotele. Lista nie kończy się jednak na wskazanych elementach, bo wersja Style ma również inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu, ściemniające się lusterko wsteczne i czarną podsufitkę.

Poziom wyżej plasuje się wersja Executive, którą wyceniono na 127 000 zł. Za tę kwotę wyjeżdżamy z salonu autem wyposażonym „pod korek”, bo wśród standardowych udogodnień znalazły się m.in. system bezkluczykowego dostępu do samochodu, klimatyzacja automatyczna z technologią oczyszczania i nawilżania powietrza Nanoe™, tapicerka materiałowa z elementami skóry, inteligentny system automatycznego parkowania (S-IPA), system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM) czy wreszcie system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją hamowania. Ta długa lista sprawia, że w kwestii wyposażenia mało kto może konkurować z Toyotą C-HR Hybrid w wersji Executive.

W gamie C-HR dostępny jest również wariant GR Sport, który kosztuje 132 900 zł i jest wyposażony w szereg dodatków wprowadzających sportowy nastrój. Wśród nich znalazły się 19-calowe felgi aluminiowe GR Sport z oponami 225/45 R19, dach w kolorze fortepianowej czerni, emblemat specjalnej wersji „GR Sport” na klapie bagażnika oraz elementy stylistyczne wersji GR Sport.

Toyota Land Cruiser

Ten wyjątkowy model wymyka się trochę definicji klasycznego SUV-a. Co o tym świadczy? Przede wszystkim nieprzeciętny poziom luksusu i wybitne zdolności terenowe, które przez lata stały się znakiem rozpoznawczym Land Cruisera. Nie zmienia to jednak faktu, że kultowy model w nowej odsłonie jest rodzinnym SUV-em z prawdziwego zdarzenia. Ogromne wnętrze, wysoka pozycja za kierownicą, bagażnik o dużej pojemności i wyposażenie z górnej półki sprawiają, że będzie to prawdziwie bezkompromisowy wybór dla wymagających. Land Cruiser jest napędzany wysokoprężnym silnikiem o mocy 204 KM. Jednostka 2.8 D-4D ma wysoki moment obrotowy, który pozwala jej doskonale radzić sobie w terenie i na autostradzie, a dostępność wersji z manualną skrzynią biegów wyróżnia samochód w swoim segmencie. Do dyspozycji klientów jest oczywiście również automat, ale niezależnie od wybranej wersji silnikowej możemy liczyć na legendarną trwałość i dobrze znane miłośnikom offroadu możliwości jazdy z dala od utwardzonych dróg.

Już bazowa odmiana tego SUV’a, czyli Prado oferuje w standardzie tempomat, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, system bezkluczykowego dostępu, system multimedialny Toyota Touch 2 z 9-calowym ekranem dotykowym i obsługą Apple CarPlay® oraz Android Auto™. Kamera cofania zadba o doskonałą widoczność, a system stabilizacji toru jazdy przyczepy oraz centralny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z możliwością jego zablokowania udowadniają, że Toyota Land Cruiser to SUV do zadań specjalnych.

Wersja wyposażenia Prestige w standardzie ma m.in. inteligentny tempomat adaptacyjny, LED-owe reflektory, podgrzewaną kierownicę i fotele, chromowane listwy i elementy na komponentach nadwozia, elektryczną regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach, amortyzatory o regulowanej sztywności oraz szereg układów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo czynne. Wśród nich znalazły się systemy PCS, RSA, LDA i AHB.

Obraz
© Materiał Partnera

Land Cruiser to przestronny SUV, który w wersji Invincible wprowadza do standardowego wyposażenia dodatkowe elementy, takie jak tapicerka skórzana z perforacją, wentylowane fotele przednie, system 4 kamer monitorujących obraz wokół pojazdu oraz system monitorowania martwego pola w lusterkach. Poza wspomnianym już systemem kamer, Land Cruiser Invincible oferuje również garść nowinek, które przydadzą się w offroadzie. To m.in. monitor pokazujący kąt skrętu kół podczas manewrowania w trudnym terenie, system zmiennej charakterystyki napędu w zależności od warunków czy system Crawl Control utrzymujący stałą prędkość w terenie. Wisienką na torcie jest system audio JBL z 14 głośnikami, nawigacja satelitarna w języku polskim z 3-letnią aktualizacją map czy 3-strefowa klimatyzacja automatyczna.

Wyrazisty styl to cecha charakterystyczna dla Toyoty Land Cruiser 2021 w odmianie Executive. SUV został wyposażony w pamięć ustawień fotela kierowcy, aktywne zawieszenie AVS z regulacją wysokości tylnej osi, przedni grill w kolorze przyciemnianego chromu i inne dodatki stylistyczne w ciemnej tonacji.

Toyota Highlander

Toyota Highlander może być nowością dla polskich klientów, ale na światowych rynkach rywalizuje z konkurentami już od lat. Nowa, czwarta generacja SUV’a jest dostępna również na Starym Kontynencie i od momentu premiery cieszy się zainteresowaniem wśród osób, którym marzy się SUV z dużym bagażnikiem, przestronnym wnętrzem i oszczędną jednostką napędową. 7-osobowy SUV już w standardzie ma pod maską hybrydowy napęd. 248-konna hybryda 2.5 Hybrid Dynamic Force z napędem AWD-i oraz skrzynią automatyczną e-CVT to kombinacja, która sprawdzi się doskonale, zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i zużycie paliwa. Zaledwie 6,6 l benzyny potrzebuje hybrydowy Highlander, by pokonać 100 km. Rodzinny, duży SUV z tak oszczędnym napędem to prawdziwy ewenement.

Toyota Highlander 2021 jest dostępna w dwóch wersjach wyposażenia. Klienci mogą wybierać spośród odmian Prestige i Executive. Niezależnie od wyboru, rodzinny SUV Toyoty spełni wysokie wymagania i rozpieszcza komfortem. Przestronny Highlander w odmianie Prestige, wycenionej na 220 600 zł, oferuje w standardzie takie udogodnienia jak inteligentna, 3-strefowa klimatyzacja automatyczna z funkcją wykrywania liczby pasażerów, LED-owe reflektory, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, tapicerka skórzana z perforacją, manualne rolety szyb dla pasażerów w drugim rzędzie siedzeń, elektrycznie unoszona klapa bagażnika, podgrzewana przednia szyba oraz przednie fotele, kamera cofania z systemem czyszczenia oraz system multimedialny z obsługą Android Auto™ i Apple CarPlay®. Uff! Uwierzycie, że ta długa lista może zostać rozszerzona o kolejne elementy wyposażenia? Toyota Highlander Executive ma w standardzie wszystko to, co powyżej, a ponadto cyfrowe lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem, elektryczną klapę bagażnika z bezdotykowym otwieraniem, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, wyświetlacz HUD, sterowany elektrycznie dach panoramiczny z funkcją otwierania i uchylania, podgrzewane skrajne fotele w drugim rzędzie siedzeń, wentylowane fotele przednie, system Premium Audio JBL z 11 głośnikami oraz nawigację satelitarną Toyota Touch® 2 with GO w języku polskim z 3-letnią aktualizacją map. Topowa wersja Executive wyceniona jest na 254 000 zł. Więcej na temat nowej Toyoty Highlander przeczytacie tutaj: https://www.toyota.pl/new-cars/highlander/

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)