Sprawdź VIN samochodu przed zakupem. Nowe narzędzie AutoCentrum.pl

Silnik

Podziel się:

Jak przebiega regeneracja rozrusznika?

Rozrusznik to dość drogie urządzenie, które jednak w większości przypadków da się naprawić lub zregenerować. Zwykle kosztuje to od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, nierzadko znacznie mniej niż nowa część.

Jak zapobiegać zjawisku LSPI? Najprostsza metoda kosztuje mniej niż 200 zł

Aby zapewnić ochronę przed LSPI małym silnikom benzynowym z turbodoładowaniem, firmy olejowe przygotowały oleje w specyfikacji API SN Plus, które zapobiegają powstawaniu tzw. gorących punktów w cylindrze. Dzięki temu nie dochodzi do niekontrolowanego i gwałtownego spalania superstukowego. Jeśli kupujesz nowe auto z takim silnikiem, to tę wiedzę po prostu musisz mieć.

Co to jest spalanie superstukowe? Producenci silników wpadli w pułapkę downsizingu

Tzw. spalanie superstukowe (ang. super knock) to bardzo gwałtowny rodzaj spalania stukowego, który powstaje w niekontrolowany sposób, powoduje znacznie wyższy wzrost ciśnienia w cylindrze, co może doprowadzić nawet do zniszczenia silnika. Jest wynikiem zjawiska określonego jako LSPI i dotyczy współczesnych silników o małej pojemności. Czyli w praktyce większości stosowanych w nowych samochodach.

Czyszczenie przepustnicy - jak to zrobić?

Silnik gaśnie i się dusi. To prawdopodobnie efekt zanieczyszczenia przepustnicy. Dlatego powinno się ją od czasu do czasu poddać czyszczeniu. Jak to zrobić samodzielnie?

Co to jest Oil Catch Tank i do czego służy?

Oil Catch Tank to akcesoryjny separator oleju, którego zadaniem jest oczyszczanie powietrza trafiającego do układu dolotowego silnika. Po co się go stosuje i dlaczego?

Wypadanie zapłonu - jakie są objawy i dlaczego się pojawia?

Często powodem zapalenia się kontrolki "check engine" jest tzw. wypadanie zapłonu. Co to oznacza i co należy z tym zrobić?

Jak samodzielnie sprawdzić świece żarowe?

Kierowcy pojazdów z silnikami Diesla przypominają sobie o obecności świec żarowych podczas silnych mrozów, zwłaszcza wtedy, gdy auto nie chce zapalić. Diagnostyka świec nie jest skomplikowana, dlatego można ją przeprowadzić nawet samemu.

Za dużo oleju w silniku? Podpowiadamy co z tym zrobić

Podczas okresowej wymiany, ale także robiąc tzw. dolewki, można nalać omyłkowo za dużo oleju do silnika. Jeśli znacząco przekroczy się dopuszczalny limit, to może prowadzić do uszkodzenia silnika. Przyczyną nadwyżki mogą być także problemy z filtrem cząstek stałych.

Rozrząd w silniku Audi 3.0 TDI to szaleństwo. Naprawa może kosztować majątek

Jeżeli szukasz informacji na temat napędu rozrządu w dość popularnym silniku Volkswagena 3.0 TDI, to z pewnością trafisz na popularną opinię o następującej treści: "rozrząd w 3.0 V6 TDI stworzył jakiś chory skur…”. Sprawdziliśmy, czy rzeczywiście jest to aż tak kłopotliwy mechanizm, jak się powszechnie o nim mówi. Niestety nie mamy dobrych wieści.

Pułapka czy dobry wybór? Używana fabia, polo, ibiza, octavia z silnikiem 1.2 TSI

Silnik ten zadebiutował w 2009 roku w Volkswagenie Polo, by za chwilę trafić pod maskę niemal każdego modelu Grupy VW do segmentu C. Niezwykle popularny, choć ze względu na swoją niedużą pojemność i oznaczenie TSI dość kontrowersyjny napęd. Jak spisuje się po latach, jaka jest jego trwałość i czy warto kupić auto z tą jednostką?

Nagar we współczesnych silnikach. Zobacz, skąd się bierze i jak zapobiegać gromadzeniu

Jednym z większych i poważniejszych problemów współczesnych samochodów jest gromadzenie się nagaru w silniku, co pogarsza jego pracę, a nawet prowadzi do poważnych usterek. Często mówi się o tym w kontekście bezpośredniego wtrysku benzyny, niemal już powszechnego. Wyjaśniamy, dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiegać.

AdBlue zimą może sprawiać problemy. Podpowiadamy, jak sobie z tym radzić

Dawniej diesle miały zimą spore problemy o poranku. Trudności z uruchomieniem, zamarznięte paliwo, długie rozgrzewanie. Dzięki ich rozwojowi, można było o tym zapomnieć. Przez jakiś czas. Teraz wracamy do przeszłości. Znów większe przymrozki mogą spowodować kłopoty. Tym razem przez AdBlue.

Co może piszczeć pod maską? Nie tylko pasek

Piski wydobywające się spod maski to nie tylko wina paska wieloklinowego, choć zwykle jest to pierwszy podejrzany. Niekiedy zawodzą inne elementy, które wymienia się niechętnie. Z prostego powodu – mogą być zaskakująco drogie.

Pewne rozwiązania podnoszą koszty napraw. Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę w silniku i napędzie

Konstrukcja auta ma duże znaczenie dla późniejszych kosztów eksploatacji. Oto lista rzeczy, które warto sprawdzić przed zakupem i do tego wcale nie trzeba wychodzić z domu, ani oddawać auta do warsztatu. Wystarczy internet lub telefon do serwisu.

MAP Sensor poszukiwany przez internautów. Sprawdzamy dlaczego tak jest

MAP Sensor to jeden z czujników bezpośrednio odpowiadający za pracę silnika. Jest głównym podejrzanym, gdy jednostka nie pracuje właściwie. Ten dość tani element jest bardzo poszukiwany w internecie. Wyjaśniamy do czego służy i skąd tak duża jego popularność.

Instalacja gazowa w Hondzie Accord to nie ryzyko. Wystarczy dbać o luz zaworowy

Obiegowe opinie mówią, że do Hondy Accord nie warto montować instalacji LPG, ponieważ psują się silniki, zwłaszcza głowice. Wieloletnie doświadczenia pokazują, że wystarczy dbać o odpowiednie luzy zaworowe. Mam dla was kilka praktycznych wskazówek w tym zakresie.

Nie daj się nabrać na tanią naprawę turbo. Sprawdź, jak powinno być to zrobione

Zaczyna się od kierowcy, który szuka najtańszego mechanika, a nie specjalisty. Jednak i mechanik chce zaoszczędzić, więc nie wnika w szczegóły. Auto z naprawionym turbodoładowaniem wraca do klienta. Po kilku tygodniach dochodzi do awarii. Jak temu zapobiec?

Kupić czy nie kupić auto z silnikiem 1.4 TSI? Wszystko zależy od wersji

Bardzo popularny silnik benzynowy 1.4 TSI spędza sen z powiek potencjalnym kupującym. Wiele samochodów Grupy VW jest wyposażonych w tę jednostkę, a media i sprzeczne opinie narobiły sporo szumu wokół jej awaryjności. Kupić czy nie kupić? Jest ryzyko czy go nie ma? Już wszystko wyjaśniam.

Cztery proste błędy kosztowały go 2000 zł. Ty ich nie popełnij

Można by powiedzieć, że zadziałało tu proste prawo Murphy’ego, ale tak naprawdę Jacek popełniał proste błędy. Wymiana elementu za 100 zł przyniosła 20-krotnie większe straty. Jego historia może być dobrą lekcją dla każdego użytkownika samochodu.

Wymiana rozrządu przed czasem wskazana? W tych dieslach warto to zrobić

Napęd rozrządu, dawniej całkowicie niezawodny obszar silnika, dziś jest jednym z tych najbardziej newralgicznych. Szczególnie w silnikach Diesla, gdzie wysoki moment obrotowy może siać prawdziwe spustoszenie. To dlatego producenci często decydują się na łańcuch. I tu zaczynają się problemy.