Silnik

Podziel się:

AdBlue zimą może sprawiać problemy. Podpowiadamy, jak sobie z tym radzić

Dawniej diesle miały zimą spore problemy o poranku. Trudności z uruchomieniem, zamarznięte paliwo, długie rozgrzewanie. Dzięki ich rozwojowi, można było o tym zapomnieć. Przez jakiś czas. Teraz wracamy do przeszłości. Znów większe przymrozki mogą spowodować kłopoty. Tym razem przez AdBlue.

Co może piszczeć pod maską? Nie tylko pasek

Piski wydobywające się spod maski to nie tylko wina paska wieloklinowego, choć zwykle jest to pierwszy podejrzany. Niekiedy zawodzą inne elementy, które wymienia się niechętnie. Z prostego powodu – mogą być zaskakująco drogie.

Pewne rozwiązania podnoszą koszty napraw. Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę w silniku i napędzie

Konstrukcja auta ma duże znaczenie dla późniejszych kosztów eksploatacji. Oto lista rzeczy, które warto sprawdzić przed zakupem i do tego wcale nie trzeba wychodzić z domu, ani oddawać auta do warsztatu. Wystarczy internet lub telefon do serwisu.

Rozrząd w silniku Audi 3.0 TDI to szaleństwo. Naprawa może kosztować majątek

Jeżeli szukasz informacji na temat napędu rozrządu w dość popularnym silniku Volkswagena 3.0 TDI, to z pewnością trafisz na popularną opinię o następującej treści: "rozrząd w 3.0 V6 TDI stworzył jakiś chory skur…”. Sprawdzamy, czy rzeczywiście jest to aż tak kłopotliwy mechanizm, jak się powszechnie o nim mówi. Niestety nie mamy dobrych wieści.

MAP Sensor poszukiwany przez internautów. Sprawdzamy dlaczego tak jest

MAP Sensor to jeden z czujników bezpośrednio odpowiadający za pracę silnika. Jest głównym podejrzanym, gdy jednostka nie pracuje właściwie. Ten dość tani element jest bardzo poszukiwany w internecie. Wyjaśniamy do czego służy i skąd tak duża jego popularność.

Instalacja gazowa w Hondzie Accord to nie ryzyko. Wystarczy dbać o luz zaworowy

Obiegowe opinie mówią, że do Hondy Accord nie warto montować instalacji LPG, ponieważ psują się silniki, zwłaszcza głowice. Wieloletnie doświadczenia pokazują, że wystarczy dbać o odpowiednie luzy zaworowe. Mam dla was kilka praktycznych wskazówek w tym zakresie.

Nie daj się nabrać na tanią naprawę turbo. Sprawdź, jak powinno być to zrobione

Zaczyna się od kierowcy, który szuka najtańszego mechanika, a nie specjalisty. Jednak i mechanik chce zaoszczędzić, więc nie wnika w szczegóły. Auto z naprawionym turbodoładowaniem wraca do klienta. Po kilku tygodniach dochodzi do awarii. Jak temu zapobiec?

Kupić czy nie kupić auto z silnikiem 1.4 TSI? Wszystko zależy od wersji

Bardzo popularny silnik benzynowy 1.4 TSI spędza sen z powiek potencjalnym kupującym. Wiele samochodów Grupy VW jest wyposażonych w tę jednostkę, a media i sprzeczne opinie narobiły sporo szumu wokół jej awaryjności. Kupić czy nie kupić? Jest ryzyko czy go nie ma? Już wszystko wyjaśniam.

Cztery proste błędy kosztowały go 2000 zł. Ty ich nie popełnij

Można by powiedzieć, że zadziałało tu proste prawo Murphy’ego, ale tak naprawdę Jacek popełniał proste błędy. Wymiana elementu za 100 zł przyniosła 20-krotnie większe straty. Jego historia może być dobrą lekcją dla każdego użytkownika samochodu.

Wymiana rozrządu przed czasem wskazana? W tych dieslach warto to zrobić

Napęd rozrządu, dawniej całkowicie niezawodny obszar silnika, dziś jest jednym z tych najbardziej newralgicznych. Szczególnie w silnikach Diesla, gdzie wysoki moment obrotowy może siać prawdziwe spustoszenie. To dlatego producenci często decydują się na łańcuch. I tu zaczynają się problemy.

Czy warto bardziej dbać o silnik Diesla? Kosztuje to sporo, ale naprawy są jeszcze droższe

Kosztowne w naprawach silniki Diesla, jeżeli są odpowiednio traktowane, mogą bez usterek wytrzymać znacznie dłużej, niż się wydaje. Częstsza niż zaleca producent wymiana oleju, unikanie przyspieszeń z niskich obrotów, tankowanie dobrego paliwa czy przepalenie filtra DPF od czasu do czasu – to powinno wydłużyć trwałość najdroższych podzespołów. Pozostaje pytanie: czy warto to robić?

Wymiana rozrządu przed czasem wskazana? Niekiedy warto zrobić to wcześniej w tych benzyniakach

Niemal każdy, kto ma choć trochę pojęcia o samochodach, doskonale wie, że o napęd rozrządu trzeba dbać, ponieważ jego zerwanie grozi zniszczeniem silnika. Po zakupie auta używanego nierzadko wymienia się go profilaktycznie. Jak pokazuje praktyka warsztatowa, nie zawsze okresy podawane przez producentów są bezpiecznie. Czasami trzeba je skrócić i dobrze wiedzieć, w których silnikach. Na tapet wzięliśmy najpierw jednostki benzynowe.

Awarie pasków wieloklinowych - przyczyny i diagnoza

Paski wieloklinowe często uznajemy za mało istotny element silnika, być może dlatego, że są tanie. To jednak one odgrywają kluczową rolę w pracy osprzętu i nierzadko dochodzi do ich niewielkich, ale znaczących uszkodzeń. Warto wiedzieć, co może być tego przyczyną.

Samochody kompaktowe z prostymi silnikami benzynowymi

Coraz częściej słychać narzekania, że samochody są coraz bardziej skomplikowane, a silniki benzynowe niewiele odbiegają pod tym względem od diesli. Słychać głosy niezadowolenia tych, którzy chcieliby kupić proste auto, bez koła dwumasowego, turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku benzyny. Takie, do którego można założyć tanią instalację gazową. Przejrzeliśmy tylko rynek kompaktów i okazuje się, że takich samochodów jest jeszcze całkiem sporo. Nawet najnowsze modele są wyposażone w proste silniki benzynowe. Oto nasze zestawienie.

Średnie silniki Diesla bez koła dwumasowego - najlepsze propozycje [cz.2]

Po raz drugi zaglądamy pod maski samochodów z tanimi w eksploatacji silnikami Diesla. Brak koła dwumasowego, prosta konstrukcja układu wtryskowego oraz dobry dostęp do części zamiennych wróżą niskie koszty serwisu i napraw. Po przeglądzie jednostek o małej pojemności do 1,5 l, teraz prezentujemy bardzo popularne motory 1.6-2.0.

Dlaczego silnik Diesla nie chce odpalić zimą?

Gdy nadchodzą mrozy, użytkownicy samochodów z silnikiem Diesla muszą się liczyć z tym, że któregoś dnia spóźnią się do pracy lub w ogóle do niej nie pojadą. Problem z odpaleniem nie jest im obcy, a przyczyn może być kilka. Oto lista tych najczęstszych.

Co to jest rozrząd?

Rozrząd jest to system zaworów i elementów sterowania ich ruchem w silniku spalinowym, który realizuje napełnianie cylindra mieszanką i usuwanie gazów spalinowych.

Wymiana silnika – ile kosztuje, kiedy warto, a kiedy nie?

Wymiana silnika w samochodzie to niekiedy konieczność i nie mówimy tu o tzw. swapie, lecz o jedynym opłacalnym sposobie naprawy. Ile to kosztuje? Gdzie i za ile można kupić używany motor? Z czym się wiąże taka decyzja?

Co to jest moment obrotowy silnika?

Moment obrotowy to siła wytwarzana przez silnik mierzona na wale korbowym. Wartość ta pośrednio wpływa na dynamikę samochodu i bezpośrednio na możliwości transportowe.

Co to jest moc silnika?

Moc silnika to wynik pomnożenia wartości momentu obrotowego przez obroty, przy których ta wartość występuje.