Koła i ogumienie

Podziel się:

Ściąganie samochodu a ciśnienie w oponach

Jeśli pojazd zaczyna ściągać podczas jazdy, to oznacza, że jest z nim coś nie tak. Weryfikację potencjalnej usterki warto rozpocząć od rzeczy najprostszej – sprawdzenia stanu ciśnienia powietrza w oponach.

Zalety i wady malowania proszkowego felg

Obecnie najbardziej popularną metodą malowania obręczy kół jest malowanie proszkowe. Jakie są jej zalety i wady?

Malowanie proszkowe felg – na czym to polega?

Jednym z kluczowych procesów podczas renowacji felg, jest ich malowanie. Obecnie stosuje się metodę proszkową. Na czym polega cały proces?

Pompowanie kół azotem – marketingowy chwyt czy realne korzyści?

Koła napełniane azotem używane są m.in. w sportach motorowych. Gaz ten jest niewrażliwy na zmiany temperatur. Jednak czy w autach cywilnych da to jakieś korzyści, a może to tylko zgrabny trik marketingowy?

Sprawdzanie rozstawu śrub. Co zrobić kiedy się nie zgadza?

Kupując felgi do swojego samochodu, zwłaszcza używane z ogłoszenia, trzeba znać wymiary, które umożliwią ich montaż. Jednym z najważniejszych jest rozstaw śrub mocujących, bowiem z otworem centralnym, zwłaszcza kiedy jest za duży, łatwo sobie poradzić. Jak więc można sprawdzić ten parametr?

Piaskowanie felg - czy jest to potrzebne przy renowacji?

Fachowe oczyszczenie ma kluczowe znaczenie w procesie renowacji felg. Od jego skuteczności zależy, czy felga będzie miała gładką powierzchnię i czy farba będzie właściwie do niej przylegać. Dlatego podejmując się zadania odnowienia obręczy kół, warto je wypiaskować.

Czym pielęgnować opony? Porównanie czterech środków chemicznych

Tzw. nabłyszczacze do opon to efektywny sposób na szybkie przywrócenie ogumieniu dawnego blasku. Pozwalają podnieść wartość sprzedawanego pojazdu, ponieważ nadają mu charakteru zadbanego, a nawet stare opony wyglądają jak nowe. Sprawdziłem cztery preparaty, by przekonać się, który z nich jest najlepszy.

Które opony najlepsze, gdy jest nieco powyżej zera? Odpowiedź nie jest oczywista

Choć mamy już grudzień, wielu kierowców nadal nie zmieniło ogumienia i wciąż używa letniego kompletu. Z nowego testu porównawczego wynika, że mimo braku śniegu lepiej zmienić opony na zimowe. Właściwie jednak jeszcze lepiej mieć teraz na felgach model całoroczny.

Łańcuchy na koła: ile kosztują i co powinieneś o nich wiedzieć?

Zimowy okres charakteryzuje się trudnymi warunkami na drodze. W skrajnych sytuacjach, gdy zawodzą nawet opony zimowe, nieodzowne mogą okazać się łańcuchy przeciwpoślizgowe. Warto je też posiadać na zagraniczny wyjazd na narty. Jednak pojawia się problem, jakie wybrać i jak z nich korzystać?

Najlepsze opony zimowe w rozmiarze 185/65 R15

Choć aura jeszcze nie wskazuje na szybki spadek temperatur, to właśnie teraz jest ostatni dzwonek na zakup nowych opon zimowych. Jeśli wciąż zastanawiasz się, jaki model wybrać, to niemiecki automobilklub ADAC podpowiada, które opony w popularnym rozmiarze 15 cali będą najlepsze.

Najlepsze opony zimowe w rozmiarze 225/45 R17

Zima za pasem, dlatego już teraz warto pomyśleć o nowych oponach. Co wybrać? Użytkownikom popularnych 17-calowych felg przychodzi z pomocą test ponad 50 opon dostępnych na europejskim rynku.

Opony całoroczne to w praktyce opony na jesień. Pozwalają zapomnieć o kilku problemach

Coroczny dylemat, czyli kiedy zmienić opony na zimowe, może odejść w zapomnienie, jeśli zdecydujesz się na ogumienie całoroczne. Spełnia swoją funkcję zimą i latem, ale najlepiej sprawdzi się właśnie jesienią.

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o felgach aluminiowych. Prawie każda może pasować do auta

Felgi aluminiowe z reguły poprawiają wygląd samochodu, ale po części wpływają również na właściwości trakcyjne. Wszystko, co powinieneś o nich wiedzieć, znajdziesz w tym poradniku.

Nie czas na opony letnie. Poczekaj jeszcze przynajmniej dwa miesiące

Zwykle ogumienie zimowe na letnie zmieniamy w Polsce w okolicach świąt Wielkanocy. Jeden ciepły weekend czy nawet tydzień nie powinien na początku lutego nikomu podsuwać pomysłów o takim zabiegu. Nawet jeśli temperatura ma być wyższa niż przyjęte do zmiany 7 st. Celsjusza.

Opona zimowa, całoroczna czy letnia? Podpowiadamy jak rozwiązać ten dylemat

Wymieniać, czy nie wymieniać? A może zamiast opon zimowych tym razem całoroczne? Rozsądek podpowiada jedno, portfel co innego. Radzimy, jak mądrze podjąć decyzję o oponach na zimę.

Bridgestone Weather Control A005: druga na rynku letnia opona na zimę

Letnia opona na zimę? Czemu nie. Przekonałem się o tym testując na torze ogumienie Bridgestone Weather Control A005 i co więcej, porównując je z jedynym rynkowym konkurentem. I to nie jakąś nieokreśloną "markową oponą premium".

Opony letnie na felgi. Już czas na zmianę

Pogoda dopisuje, a samochód prowadzi się jakby mniej stabilnie i jest za głośny? Najwyższy czas na zamianę opon na letnie. Zima już się skończyła. Czym kierować się przy wyborze nowych opon oraz ile można zaoszczędzić na używanych?

Ilu z was jeździ jeszcze na oponach letnich? Okazuje się, że wielu

Czy zaskoczyła was dziś zima? Nawet jeżeli oglądaliście wczoraj prognozę pogody, to była niedziela i nie mogliście się przygotować na takie warunki, jakie panują w wielu regionach Polski. Jak jeździć po ośnieżonych drogach i na co zwrócić szczególną uwagę, gdy ogumienie zimowe leży jeszcze w garażu?

Czego nie wiesz o kole dojazdowym? Wyniki naszej sondy pokazują, że sporo

Koło dojazdowe to coś, czego używamy wyjątkowo rzadko, więc nie dziwi brak wiedzy na jego temat. Wystarczy proste pytanie - "jakie powinno być w nim ciśnienie?" - i kierowcy się gubią. Jest więcej takich kwestii, na które większość osób nie zna odpowiedzi. Udowodniła to nasza sonda uliczna.

Jak zapobiec wcześniejszemu zużyciu łożysk kół? Ich wymiana kosztuje coraz więcej i jest coraz trudniejsza

Wszystko jest sprawne, ale samochód generuje nadmierny hałas. Układ hamulcowy działa prawidłowo, ale obręcz koła jest gorąca, nawet po krótkiej jeździe. Prawdopodobnie odpowiada za to zużyte łożysko koła, które powinno wytrzymać cały okres eksploatacji auta, ale nie zawsze tak jest. Dlaczego? Ponieważ żaden pojazd nie pracuje w warunkach idealnych. Wbrew pozorom, wymiana tego elementu we współczesnym samochodzie nie jest ani tania, ani prosta.