Układ zasilania i paliwo

Podziel się:

Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail

Awaria wtryskiwacza Common Rail nie jest rzadkością we współczesnych dieslach. Naprawy są o tyle bolesne, że zwykle trzeba naprawić je wszystkie, co powiększa kwotę czterokrotnie. Ceny nowych części są niekiedy przerażające, ale jest jeszcze regeneracja.

Brud w silniku – dlaczego powstaje i jak z nim walczyć?

Ciągłe dążenie do regularnego obniżania zużycia paliwa w silnikach i spełniania przez nie coraz bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin przez ostatnie lata mocno skomplikowało ich budowę. Postęp sprawił, że pojawiły się nowe rozwiązania mające na celu poprawienie osiągów jednostek spalinowych przy jednoczesnej redukcji ich zapotrzebowania na paliwo. W teorii brzmi to świetnie, jednak w praktyce okazuje się, że wyższa efektywność w wielu przypadkach pociągnęła za sobą niższą niezawodność silniki te bowiem stały się bardziej wrażliwe na brud, który powstaje w trakcie ich użytkowania.

Wewnątrzzbiornikowe, niskociśnieniowe pompy paliwa – zasada działania i przyczyny awarii

Dawniej pompy paliwa były napędzane mechanicznie, ale ich czas już przeminął. Obecnie standardem są pompy elektryczne, a w nowoczesnych samochodach z wysokociśnieniowym wtryskiem paliwa nawet dwie. Pierwsza podaje paliwo do układu zasilania i wysokociśnieniowej pompy, która tworzy potrzebne dla wtryskiwaczy ciśnienie paliwa. Pierwsze są umieszczone w zbiorniku paliwa, natomiast drugie pod maską silnika. Dziś zajrzymy do tych pierwszych.

Audi e-fuels – syntetyczne paliwa przyszłości według Audi

Audi to jedyna firma motoryzacyjna zaangażowana w rozwój i produkcję syntetycznych paliw tradycyjnych, czyli benzyny, diesla oraz gazu. Czy e-benzyna, e-diesel i e-gaz to prawdziwa przyszłość motoryzacji?

Wtryskiwacze Common Rail – zasada działania

Wtryskiwacze Common Rail to jeden z elementów, który trzeba wymienić bądź zregenerować po przebiegu około 150-250 tys. km. Nie są tanie, a co gorsza trzeba zająć się wszystkimi na raz. Czy są one aż tak skomplikowane jak się wydaje i jak sugeruje ich cena?

Pompy paliwa w silnikach Diesla - budowa i zasada działania

Większość z nas po prostu tankuje auto na stacji benzynowej. Niektórzy słyszeli co nieco o wtryskiwaczach czy filtrze paliwa, inni dowiedzieli się, że są, a pozostali nawet o tym nie wiedzą. Jednak magiczny sposób, w jaki paliwo przedostaje się z baku do wspomnianych wtryskiwaczy, dla wielu pozostaje tajemnicą.

Usterki w silniku ZS, które mogą się zdarzyć zimą...

Podjeżdżając pod dystrybutor nigdy nie wiemy co trafia do naszych zbiorników. Zakładamy, że zatankowane paliwo jest dobrej jakości. Niestety nie zawsze tak jest, pokazują to wyniki przeprowadzanych kontroli w naszym kraju. Większość kierowców latem nie zastanawia się czy oby na pewno nie będzie na przykład za dużo wody w benzynie albo oleju napędowym, tylko po prostu nalewa i jeździ. Problemy i rozważania przychodzą wraz z nadejściem zimy.

Paliwa zimowe dla silników ZS od strony technicznej

Zima to trudny czas przede wszystkim dla silników Diesla i właścicieli pojazdów w nie wyposażonych. Wielu użytkowników takich aut przeżywało niemiłe chwile, gdy po przekręceniu kluczyka w stacyjce samochód nie chciał odpalić. Zazwyczaj winne było paliwo, niedostosowane do zimowych warunków pracy i rozruchu. Dlatego inżynierowie koncernów takich jak BP opracowali specjalne, uszlachetnione wersje paliw zimowych, które zapewniają rozruch nawet w największe mrozy. Jakie są różnice pomiędzy paliwem zimowym a zwykłym, a jakie między zimowym a zimowym specjalnym?

Paliwa zimowe – dlaczego warto je stosować?

Sezon letni mamy za sobą. Chłodne poranki i coraz zimniejsze noce to oznaka, że zaczęła się zima. Kierowcy muszą pamiętać o tym, by zadbać o samochód i przygotować go do tego trudnego okresu. Większość zapewne zabezpiecza lakier i wymienia opony na zimowe. Jednak co zrobić, żeby pewnego mroźnego poranka auto nie odmówiło posłuszeństwa?

Paliwa zimowe - czym właściwie są?

Chociaż tego nie widać za oknem, to kilka dni temu zaczęła się kalendarzowa zima. Jest to okres, w którym powinniśmy przykładać szczególną uwagę do stanu naszego samochodu. Niezwykle istotne jest stosowanie paliw zimowych. Czym właściwie są, jakimi normami są opisane w Polsce i dlaczego są tak ważne dla silników naszych samochodów?

Wykręcanie uszkodzonych wtryskiwaczy

Najnowsze konstrukcje samochodów powstają w coraz szybszym tempie. Są także coraz bardziej skomplikowane mechanicznie i elektronicznie. Przez to na rynek trafiają konstrukcje, które sprawiają problemy nawet autoryzowanym serwisom. Wykręcanie uszkodzonych wtryskiwaczy to przykład czynności, z którą mało kto potrafi sobie poradzić. Jak zatem zrobić to poprawnie?

Pochłaniacze par paliwa

Emisja szkodliwych substancji w samochodach odbywa się nie tylko za pośrednictwem spalin. Szkodliwe dla środowiska węglowodory mogą wydostawać się także ze zbiornika paliwa. Dlatego też wszystkie obecnie produkowane pojazdy zasilane benzyną wyposażone są w pochłaniacze oparów paliwa.

Niskociśnieniowe pompy paliwa – budowa i działanie

Głównym zadaniem pompy jest oczywiście dostarczenie paliwa do układu zasilania. W niskociśnieniowych układach wtryskowych stosowano zazwyczaj dwa rodzaje pomp elektrycznych: rotacyjną i wirnikową.

Wtrysk mechaniczny K-Jetronic i KE-Jetronic [cz.1] - jak to działa?

Wtrysk mechaniczny K-Jetronic lub KE-Jetronic występuje w wielu samochodach, które obecnie coraz częściej zyskują popularność ze względu na charakter youngtimera. Niestety, wiedza techniczna o takim nieużywanym już dziś rozwiązaniu nie jest powszechna. Dlatego trudno znaleźć mechanika, który podejmie się ewentualnych napraw i który dysponuje wiedzą techniczną potrzebną do pracy nad takim rozwiązaniem. Co zatem powinien wiedzieć kupujący? Na czym polega wtrysk mechaniczny i jakie ma zalety i wady?

Historia zasilania silników – od gaźników do wtrysku bezpośredniego

Konstruktorzy zawsze starali się optymalnie spalić mieszankę paliwa z powietrzem. Aby ten proces był wydajny, potrzebny jest odpowiedni skład mieszanki regulowany zasilaniem. Układy zasilania przeszły długą drogę, aby osiągnąć obecne zaawansowanie technologiczne.

Paliwa – jakie są ich rodzaje, parametry, właściwości

Tankując samochód, zazwyczaj tak bardzo zasmuceni jesteśmy cenami paliw, że rzadko się zastanawiamy, co tak naprawdę lejemy do baku. Co powinniśmy wiedzieć o płynnych substancjach wprost z dystrybutora?

Diesel dieslowi nierówny - układy zasilania silnika wysokoprężnego

Prawie połowa samochodów jeżdżących po europejskich drogach wyposażona jest w silniki wysokoprężne. Jedna z podstawowych różnic między poszczególnymi silnikami Diesla to układ zasilania.

Liczba oktanowa i jej wpływ na moc silnika

Wyjaśniłem już, czym jest liczba oktanowa: określa ona parametr paliwa mówiący o jego odporności na spalanie stukowe. W jaki sposób liczba oktanowa wpływa na moc silnika samochodu? Największe znaczenie ma w tym przypadku sam silnik.

Liczba oktanowa paliwa - co właściwie określa?

Pojęcie „liczba oktanowa” pojawia się za każdym razem, gdy mowa o paliwie. Stanowi ona główną wartość określającą… No właśnie. Co tak naprawdę oznacza liczba oktanowa i dlaczego większość kierowców niewłaściwie ją interpretuje?

Pompowtryskiwacze czy Common Rail?

Pompowtryskiwacze, czy Common Rail? Temat tej dyskusji powraca tak często jak temat wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą i na odwrót. W tym artykule nie będę starał się jednak nikogo przekonywać do jednej czy drugiej technologii. Postaram się przedstawić główne zalety oraz wady obu rozwiązań.