Układ napędowy

Podziel się:

Wymiana dwumasy to naprawa, na której nie warto oszczędzać. To więcej niż jedna czynność

Każdą naprawę można wykonać lepiej lub gorzej, co zwykle przekłada się na cenę. Dobrym przykładem jest wymiana koła dwumasowego, przy której warsztaty nierzadko obniżają koszty, oszczędzając na częściach. Cena koła i usługi to nie wszystko. Zobacz, ile naprawdę powinna kosztować taka naprawa.

Trwałość koła dwumasowego zależy od ciebie. Zobacz, co możesz zrobić

Trwałość zamachowego koła dwumasowego w dużej mierze zależy od właściwej techniki jazdy i odpowiedniej dbałości o kondycję samochodu.

Przekładnia Audi Multitronic okryta złą sławą. Obiegowe opinie zderzamy z rzeczywistością

Jeśli szukasz audi z automatem, to musisz być czujny. Łatwo przez pomyłkę kupić przekładnię Multitronic – ta nazwa u wielu osób wywołuje dreszcze. Na co trzeba uważać i czy rzeczywiście to aż tak zła konstrukcja? Przypominamy, w jakich modelach występuje.

Skrzynia biegów też potrzebuje wymiany oleju. Problemem jest jego dobór

Niemal każdy kierowca pamięta o regularnej wymianie oleju w silniku, a spora część ma na tyle dużą wiedzę, że sama potrafi wybrać odpowiedni środek. Z całą pewnością jednego i drugiego nie da się powiedzieć o olejach do skrzyń biegów.

Jak działa przekładnia CVT?

Dlaczego przekładnia CVT powoduje wycie silnika podczas przyspieszania? Ponieważ działa ona w taki sposób, by motor pracował zawsze w optymalnym zakresie obrotów.

Testy napędu Suzuki AllGrip: w praktyce nie jest tak jak myślicie

Suzuki zaprosiło mnie na tor Jastrząb i testy napędu na cztery koła. Podczas kilku różnych prób mogłem się przekonać o wyższości tego rozwiązania nad napędem na jedną oś. Wierzcie mi - to nie jest tak, jak myślicie.

Koło dwumasowe nie zawsze winne stuków i wibracji. Co się dzieje, jeżeli jego wymiana nie pomaga?

Stuki i dzwonienie, a także wibracje podczas uruchamiania, gaszenia i pracy silnika zwykle są objawami usterki koła dwumasowego. To drogi element, który może kosztować nawet kilka tysięcy złotych. Po takim wydatku można przeżyć szok, że pomimo naprawy objawy nie ustąpiły. Przyczyna była gdzie indziej czy coś jest nie tak z nową częścią?

Zakup auta ze skrzynią DSG: komfort obarczony ryzykiem

Zakup samochodu ze skrzynią DSG jest dość ryzykowny, ale nie bardziej niż w przypadku wielu innych rodzajów automatów. Kosztowne naprawy powodują strach, choć prawda jest taka, że wokół tej konstrukcji krąży wiele mitów. Radzimy, jak podchodzić do zakupu takiego auta oraz na co zwracać uwagę przy oględzinach.

Czy warto kupić używanego Volkswagena ze skrzynią DSG?

Na rynku wtórnym coraz więcej jest samochodów Volkswagena i marek siostrzanych z automatycznymi skrzyniami biegów typu DSG. Czy są to auta wysokiego ryzyka, czy nie należy się ich bać? Dziś wiele osób zadaje sobie pytanie: czy warto kupić Volkswagena z DSG?

Jak wydłużyć trwałość automatycznej skrzyni biegów?

Automatyczne skrzynie biegów, pomimo coraz większej popularności, wciąż pozostają dużą tajemnicą dla konserwatywnych kierowców, dla których normą przez lata był klasyczny manual. Czego nie wiedzą kierowcy, a co może wydłużyć żywotność tego podzespołu?

Napęd na cztery koła niejedno ma imię

Napęd na cztery koła nosi, ze względów marketingowych, różne oznaczenia, zależnie od producentów. Tylko nieliczne informują bezpośrednio o typie konstrukcji przeniesienia napędu.

Dlaczego pękają półosie w Hondach?

W Hondach Civic od siódmej generacji wzwyż oraz niektórych Accordach dochodzi do urwania półosi napędowej. Okazuje się, że wszystko przez zastosowanie tłumika drgań.

Objawy zużycia koła dwumasowego

Do typowych objawów zużycia koła dwumasowego należą wibracje zespołu napędowego oraz pochodzące z jego okolic charakterystyczne stukanie. Jednak to nie wszystko.

Co to jest skrzynia rozdzielcza i reduktor?

Określeń reduktor i skrzynia rozdzielcza często używa się zamiennie, choć nie jest to dokładnie to samo. Skrzynia rozdzielcza rozdziela napęd na cztery koła, natomiast reduktor redukuje przełożenia układu napędowego.

Jak działa sprzęgło wielopłytkowe w dołączanym napędzie 4x4?

Sprzęgło wielopłytkowe składa się z dwóch zespołów tarcz ciernych, które przenoszą napęd z jednego wału na drugi w przypadku wystąpienia poślizgu jednego z wałów.

Co to jest dołączany napęd na cztery koła?

Dołączany napęd na cztery koła to układ napędowy, w którym kierowca lub automatyka dołącza napęd jednej osi, nienapędzanej w normalnych warunkach.

Co to są zwolnice i po co się je stosuje?

Zwolnica to dodatkowa przekładnia zębata stosowana przy kołach napędzanych w celu zwiększenia przełożenia końcowego bez zwiększania rozmiarów i wytrzymałości innych elementów układu napędowego. Zwolnice umożliwiają budowę mostów portalowych zwiększających prześwit poprzeczny.

Co to jest stały napęd na cztery koła?

Stały napęd na cztery koła to taki układ przeniesienia napędu, który w normalnych warunkach rozdziela siłę napędową zawsze na cztery koła. Zwykle dotyczy układów z międzyosiowym mechanizmem różnicowym, ale nie jest to sztywna zasada.

Krzyżaki wału napędowego – budowa i eksploatacja

Krzyżaki wału napędowego wydają się rozwiązaniem archaicznym i przestarzałym, a wciąż znajdują miejsce w samochodach. Poznajmy tę prostą konstrukcję i dotyczące jej podstawowe zalecenia serwisowe.

Do czego służą przeguby półosi i jakie są objawy ich zużycia?

Przeguby napędowe w dzisiejszych samochodach są niezbędne i pełnią ważną funkcję, gdyż są bezpośrednio odpowiedzialne za przeniesienie napędu z mechanizmu różnicowego na koła. Co warto o nich wiedzieć i jak objawia się ich zużycie?