Offroad Marcina

Podziel się:

Offroad Marcina: Suzuki Ignis 4WD w terenie zaskoczyło mnie jak żadne inne auto

Czego można oczekiwać od małego, miejskiego crossovera z napędem na cztery koła, który jest stworzony tylko na śliską nawierzchnię? W terenie – niczego. A jednak suzuki ignis zaskoczyło mnie jak żadne inne dotąd testowane auto.

Offroad Marcina: Suzuki Vitara Hybrid 4WD - czy dorównuje swojemu dziadkowi?

Suzuki Vitara odkąd powstało, wciąż jest porównywane do swojego poprzednika, jeśli można to tak nazwać. Mała stylowa terenówka dziś jest już klasykiem. Sprawdziłem, jak na jej tle właśnie na bezdrożach radzi sobie współczesny crossover.

Offroad Marcina: Daihatsu Terios, czyli terenówka do 10 tys. zł

Jeśli szukasz taniej terenówki, którą mógłbyś faktycznie pojeździć po bezdrożach, wybór jest mocno okrojony. Nie każdy jednak bierze pod uwagę Daihatsu Teriosa, który pomimo braku reduktora radzi sobie całkiem nieźle. Zresztą sami zobaczcie to na powyższym wideo.

Offroad Marcina: SsangYong Musso Grand w terenie - gdyby nie był tak wielki

W tym aucie wielkość jest jego największą zaletą, bo dzięki temu w swojej klasie ma najprzestronniejszą kabinę oraz największą pakę. Jednak cierpią na tym zdolności terenowe, które SsangYong Musso Grand ma i tak całkiem niezłe. Najlepiej sprawdza się na wertepach - zobaczcie to na wideo.

Offroad Marcina: Toyota Land Cruiser jest najlepszym terenowym SUV-em

Są modele aut, które trzeba dobrze poznać, by się do nich przekonać, albo dojrzeć. Wśród kombi to każde volvo, w świecie aut sportowych Porsche 911, a w świecie offroadowym zdecydowanie Toyota Land Cruiser. To najlepszy SUV, jakiego można kupić.

Offroad Marcina: Dacia Duster 4WD kontra FWD z automatem. Co jest lepsze w terenie?

Zastanawialiście się, jak dużo daje napęd 4x4 w SUV-wie i czy nie bardziej przydałaby się automatyczna skrzynia biegów? Klienci Dacii przy zakupie Dustera nie mają lekko, bo nie ma wersji z jednym i drugim. Sprawdziłem w terenie, co lepiej wybrać.

Offroad Marcina: Jeep Gladiator - cabrio z 3-litrowym dieslem za ponad 300 tys. zł

Wszechstronny jak mało co, ale patrząc pragmatycznie, równie bezsensowny. Jeep Gladiator jest spokrewniony z Wranglerem, ale w terenie ma wszystko gorsze - za długi rozstaw osi, za długi tylny zwis, za ciężki silnik. Jak się spisuje w trudnych warunkach, zobaczycie w powyższym wideo.

Offroad Marcina: Jeep Wrangler 4xe w terenie i tylko na prądzie

Wyobraź sobie, że nie ma już samochodów spalinowych i są tylko elektryczne. Również te terenowe. Jak by jeździły po bezdrożach, radziły sobie z kopnym piachem, błotem i wzniesieniami? Jeep Wrangler 4xe pozwala poczuć ten smak, a ja go próbuję. Zapraszam na film.

Offroad Marcina: Volkswagen Touareg w terenie - zobacz, co to potrafi

Myśleliście ostatnio o zakupie auta terenowego, ale nie wiecie co wybrać? Może macie zbyt wąskie pole widzenia. Szerzej na ten temat spojrzał właściciel prezentowanego volkswagena touarega pierwszej generacji, który w pewnych warunkach spisuje się na bezdrożach lepiej, niż klasyczne terenówki.

Offroad Marcina: Mercedes EQC w terenie. Tak, ten elektryczny

Zastanawialiście się kiedyś, jak to będzie, kiedy wszystkie auta staną się elektryczne? Czy terenowe będą miały rację bytu? Okazuje się, że Mercedes EQC radzi sobie całkiem nieźle ze wszystkimi ograniczeniami, jakie ma. Dwa silniki, po jednym na oś, to niezłe rozwiązanie.

Offroad Marcina: Ford Ranger Raptor - jego zawieszenie czyni cuda

Ford Ranger Raptor to nietypowe auto terenowe, którym jako jedynym na rynku można jeździć tak szybko po bezdrożach. Takie jest jego przeznaczenie. Ja sprawdziłem, jak Ranger radzi sobie z błotem i piachem. Jego duże rozmiary i masa 2,5 tony na pewno nie pomagają.

Offroad Marcina: SsangYong Rexton - SUV czy terenówka? Oto odpowiedź

Patrząc na opis techniczny SsangYonga Rextona, można nieprawidłowo ocenić przeznaczenie auta. Ma ramę, reduktor i napęd na cztery koła, więc pierwsze skojarzenie to terenówka. Jednak Rexton jest już innym autem niż jego poprzednicy. Zupełnie innym.

Offroad Marcina: Fiat Panda Cross - w terenie dwa cylindry to za mało

Odświeżony Fiat Panda Cross z napędem na cztery koła ma teraz pod maską dwucylindrowy silnik, niewiele większy niż w kultowym "maluchu". Oczywiście o wiele mocniejszy, ale...

Offroad Marcina: rajdowa kontra seryjna Toyota Land Cruiser. Sprawdzam różnice

Często się mówi, że rajdówka startuje w klasie samochodów produkcyjnych. Wydaje się, że mimo to różnice są gigantyczne, a auta nie mają ze sobą wiele wspólnego. W tym przypadku mają i to dużo. By się o tym przekonać, sprawdziłem je na trasie Baja Poland.

Offroad Marcina: Toyota Hilux 2.8 - niezawodna pod każdym względem

Odświeżona Toyota Hilux z nowym silnikiem 2.8 o mocy 204 KM jest jeszcze bardziej niezawodna. Nie chodzi jednak o brak usterek, lecz o to, jak wykonuje swoje zadania. Sprawdziłem, jak radzi sobie w terenie i czy współczesna elektronika rzeczywiście pomaga.

Offroad Marcina: Jeep Compass Trailhawk 4xe - godny następca XJ

Wiem, że puryści mogą się zacietrzewić, ale uważam, że Compass Trailhawk to godny następca kultowego Jeepa Cherokee XJ. Jest równie kompaktowy, świetnie wyposażony, ale przede wszystkim bardzo sprawny w terenie. Szkoda tylko, że hybrydowy.

Offroad Marcina: Jeep Renegade Trailhawk 4xe - hybryda plug-in w terenie

Trudno mieć za złe producentom, że wprowadzają do gamy hybrydy, których klienci nie oczekują. Muszą sobie radzić z normami emisji, a niektóre modele poświęcają na rzecz innych. Renegade Trailhawk wydaje się być ofiarą złożoną dla Wranglera i Gladiatora, ale ma swoje zalety w terenie.