Nadwozia

Podziel się:

Korozja w młodych autach to coraz mniejszy problem. Zobacz, które są narażone

Ostatni taki przegląd samochodów robiłem w 2016 r. i od tego czasu popularniejsze stały się modele nowszych generacji. Przyjrzyjmy się więc tym, które nadal są w salonach lub wyszły z oferty na przestrzeni ostatnich kilku lat.

Zabezpieczenie lakieru na zimę – car detailing

Wraz z nadejściem zimy należy pomyśleć o zabezpieczeniu powłoki lakierniczej auta. Profesjonalna ochrona będzie spełniała swoją funkcję nawet przez rok. Najważniejsza jest ochrona przed najgorszym - zimą.

Usuwania wgnieceń na karoserii - metody bezinwazyjne. Czy warto je stosować?

Nie każde wgniecenie wymaga głębokiej ingerencji w strukturę blachy, szpachlowania i malowania. Czasami wystarczy odpowiednia metoda na usunięcie wgniecenia bez ingerencji w lakier i blachę. Oto najpopularniejsze.

Konserwacja podwozia – po co stosować i jak nakładać?

Czasy, gdy pojazdy rdzewiały już w salonie, na szczęście minęły bezpowrotnie. Choć jeszcze wielu producentów boryka się z problemem korozji swoich stosunkowo młodych aut. Dlatego klienci decydują się na dodatkowe zabezpieczenie auta przed wpływem warunków atmosferycznych i substancji, które przyspieszają powstawanie korozji. A ma to miejsce zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym.

Korodują mimo młodego wieku. Auta, które rdzewieją zbyt wcześnie

Jeżeli myślicie, że kupując stosunkowo młody samochód, nie będziecie mieli problemów przynajmniej z korozją, to się mylicie. Prezentujemy listę kiepsko zabezpieczonych przed korozją aut w młodym wieku.

Jak skleić, polakierować i pomalować zderzak w samochodzie?

Kto z was nie miał zniszczonego zderzaka? To w końcu jedna z najbardziej podatnych na uszkodzenia części samochodu, wręcz do tego została stworzona. Naprawa zderzaka obejmuje przede wszystkim jego klejenie, a także malowanie. Do każdej z tych czynności musicie się jednak odpowiednio przygotować.

Budowa nadwozi samochodowych: kompozyty węglowe - cz.3

W ostatniej części zajmiemy się kompozytem węglowym. Nie zabraknie także drogich, pięknych oraz szybkich samochodów.

Budowa nadwozi samochodowych - typy, historia i stosowane materiały

Nadwozie to nie tylko to, co użytkownik widzi i ocenia. Nadwozie to również struktura odpowiedzialna za nasze bezpieczeństwo. Jak jest ono zbudowane?

Wady lakiernicze - rodzaje, przyczyny, usuwanie

Lakierowanie samochodu to sztuka niezmiernie trudna. Tym bardziej, im gorsze mamy do przeprowadzenia tego procesu warunki. Dodatkowo czasami nawet przy pełnej staranności efekt końcowy nie jest idealny. Co może pójść nie tak i jakie efekty na karoserii świadczą o nieprawidłowościach?

Lakierowanie na mokro - na czym polega?

Technologii lakierowania jest co najmniej kilka i co jeden lepszy lakiernik ma swoją. Jednak wśród wielu z nich można wyodrębnić dwie grupy: lakierowanie na sucho i lakierowanie na mokro. Dziś przedstawię drugą z nich.

Kabriolet z dachem materiałowym czy metalowo-szklanym - różnice techniczne

Wśród kabrioletów istnieją dwa niezależne światy – jeden, w którym królują auta z dachem płóciennym i drugi, w którym spotkamy skomplikowane konstrukcje dachów stalowych lub szklanych. Czym różnią się od siebie te dwa podejścia do przestrzeni ponad głowami pasażerów?

Kabriolety - czym różnią się od innych aut?

Motoryzacja to przykład dziedziny, w której czasem mniej znaczy więcej. Za odchudzone wersje aut sportowych, bez dodatków, producenci wymagają dopłaty. Podobnie jest z wersjami bez dachu. Dlaczego buduje się auta mniej doskonałe i mniej funkcjonalne? Czy wysoka cena kabrioletów rzeczywiście jest uzasadniona?

Jak przygotować powierzchnię do lakierowania?

Lakierowania karoserii większa część zmotoryzowanych nie wykonuje samodzielnie. Z kolei ci, którzy próbują, mają swoje podejście. Dlatego każdy lakieruje, jak się da i jak uważa za stosowne. Niestety, skutek często jest mizerny. W dodatku źle polakierowaną karoserię szybko zaczynają trapić poważne problemy, takie jak korozja. Jak zatem zrobić to prawidłowo?

Materiały konstrukcyjne w nowoczesnych pojazdach samochodowych [cz. 2]

Materiał kompozytowy to tworzywo złożone z dwóch lub więcej komponentów o różnych właściwościach. Jednym z jego składników jest osnowa (nadająca kompozytowi twardość, elastyczność i odporność na ścieranie), a drugim materiał konstrukcyjny (wzmacnia kompozyt). Rolą osnowy jest ochrona materiału wzmacniającego i przenoszenie naprężeń zewnętrznych. Materiał konstrukcyjny odpowiedzialny jest za zapewnienie kompozytowi wysokich właściwości mechanicznych i wzmocnienie osnowy w różnych kierunkach.

Materiały konstrukcyjne w nowoczesnych pojazdach samochodowych - cz. 1

Materiały konstrukcyjne w pojazdach samochodowych są bardzo istotne. Obecnie zwraca się uwagę na ich jak największą wytrzymałość (kolizje) i odporność na warunki atmosferyczne (korozja). Istotną kwestią jest również zmniejszenie masy dzięki stosowaniu coraz lżejszych materiałów.

Jakie siły oporu działają na samochód podczas jazdy

W danych technicznych samochodów często możemy natrafić na współczynnik oporu powietrza Cx, uwzględniany m.in. przy obliczeniach. Czy to wszystkie opory, jakie występują podczas jazdy autem?

Drobne naprawy lakiernicze - czy warto próbować samemu?

Każdy użytkownik samochodu prędzej czy później potrzebuje przeprowadzić jakąś naprawę lakierniczą. Powodów może być wiele: od przygód na drodze, poprzez korozję, aż do defektów wizualnych starzejącego się lakieru. Czy warto samodzielnie próbować poprawić lakier? Jak się do tego zabrać i czy można osiągnąć dobre rezultaty?

Zabezpieczenie antykorozyjne samochodu - jak zabezpieczany jest fabrycznie i jak można je poprawić

Rdza od zawsze jest wrogiem samochodów. Z biegiem lat producenci wypracowali sposoby, aby sobie z nią poradzić. Jednak fabryczne zabezpieczenie może mieć pewne wady. Co zrobić, jeśli chcemy dodatkowo zabezpieczyć nasz samochód? Jak można uchronić go przed działaniem korozji? Jak poprawić lub uzupełnić fabryczną powłokę antykorozyjną?

Podstawy aerodynamiki pojazdów - cz. 5: badania w tunelach aerodynamicznych a rzeczywistość

Tunele aerodynamiczne są skomplikowane w budowie. Niezwykle skomplikowane jest także samo badanie samochodów w strudze przepływającego powietrza. Co trzeba zrobić, aby badania dobrze odzwierciedlały rzeczywistość?

Podstawy aerodynamiki pojazdów - cz. 4: Budowa i rodzaje tuneli aerodynamicznych

Współczesne projektowanie samochodów to proces bardzo złożony. Jedną z ważnych składowych są prace nad aerodynamiką pojazdu. Oprócz symulacji komputerowych konieczne są także symulacje rzeczywistych warunków jazdy. Do takich badań niezbędne są zaawansowane centra pomiarowe wyposażone w tunele aerodynamiczne. Jak są zbudowane takie tunele i w jaki sposób prowadzi się w nich badania?