Plug-In od Toyoty deklasuje rywali. Najmocniejszy hybrydowy SUV na rynku

Plug-In od Toyoty deklasuje rywali. Najmocniejszy hybrydowy SUV na rynku

Plug-In od Toyoty deklasuje rywali. Najmocniejszy hybrydowy SUV na rynku
Źródło zdjęć: © Materiał partnera
18.10.2021 13:17, aktualizacja: 14.03.2023 14:43

Toyota po raz kolejny udowadnia, że jest niekwestionowanym liderem na rynku produkcji hybryd. Jej najnowsze dzieło RAV4 Plug-In Hybrid wyznacza nową jakość w segmencie samochodów łączących silnik spalinowy i elektryczny. SUV-a z takimi osiągami próżno szukać w ofercie konkurencji.

Toyota RAV4 to historia motoryzacji. Jej pierwsza odmiana zadebiutowała na rynku w 1994 roku. Łącznie do tej pory tylko w Polsce sprzedano ponad 66 tys. sztuk tego modelu. Na początku 2019 roku do salonów trafiła piąta generacja RAV4, a wiosną tego roku pierwsi klienci mogli wyjeżdżać z nich wersją plug-in. Najmocniejszym wydaniem w 27-letniej historii japońskiego SUV-a i jednocześnie najmocniejszą hybrydą w portfolio Toyoty.

Czym różni się RAV4 w odmianie plug-in od klasycznej hybrydy? Najprościej rzecz ujmując, wtyczką do ładowania. Dzięki niej możemy naładować baterię, wykorzystując jedynie zwykle gniazdko w ścianie. Taki proces potrwa wówczas ok. 7 godzin. Jeśli jednak podłączymy go do wallboxa, to pełne naładowanie akumulatorów osiągniemy już po 2,5–3 godzinach.

Obraz
© Materiał partnera

Sporej wielkości baterie zostały umiejscowione w taki sposób, aby nie zabierały tak istotnego w przypadku SUV-ów miejsca w bagażniku. Pojemność przestrzeni bagażowej w obu wersjach RAV4 jest niemal taka sama. Co ważne, zamontowanie akumulatorów nisko w podłodze sprawiło, że środek ciężkości auta został obniżony, a zatem jego prowadzenie stało się jeszcze bardziej komfortowe.

Najmocniejsza seryjna hybryda - Toyota RAV4 Plug-in | Toyota Insider

Duży zasięg, dynamika i niskie spalanie

Duża bateria (18,1 kWh netto) to jednak przede wszystkim duży zasięg. W tym aspekcie RAV4 plug-in zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji oferującej modele Plug-In. A dokładniej – dysponuje prawie dwukrotnie większym zasięgiem. W trybie jazdy miejskiej, korzystając jedynie z napędu elektrycznego, możemy przejechać nawet do 98 km, a w cyklu mieszanym ok. 75 km. Wybierając RAV4 w wersji Plug-In, otrzymujemy zatem naprawdę pełnoprawnego elektryka.

Łączna moc napędu hybrydowego wynosi 306 KM. Silnik spalinowy o pojemności 2,5 l i generujący moc 185 KM ma wsparcie dwóch motorów elektrycznych: zamontowanego na przedniej osi (o mocy 182 KM) oraz napędzającego tylną oś (54 KM). Takie połączenie gwarantuje znakomite osiągi, lepsze niż w klasycznej wersji hybrydowej i zdecydowanie lepsze niż w konkurencyjnych markach.

Mimo swojej wagi (Plug-In jest o ok. 250 kg cięższy niż RAV4 z tradycyjną hybrydą) od 0 do 100 km/h na naładowanej do pełna baterii rozpędza się w 5,9 sekundy, a na rozładowanej w 6,2. Dla porównania według danych portalu wyborkierowcow.pl koreański SUV potrzebuje na to 11,3 sekundy, a znana brytyjska marka – 16,8 sekundy. RAV4 posiada również bardzo elastyczną jednostkę, bo prędkość od 80 do 120 km/h osiągniemy już w niespełna 5 sekund.

Obraz
© Materiał partnera

Co ważne, gdy rozładujemy do zera baterię pluginowa RAV4 przejdzie w tryb pracy taki jak w standardowej hybrydzie. A zatem auto skutecznie odzyskuje energię, chętnie wyłącza jednostkę spalinową, co pozwala pokonać naprawdę spory dystans w trybie EV, czyli z użyciem tylko silnika elektrycznego. RAV4 podczas takiej jazdy w mieście spali 5,3 l na 100 km. Niewiele jak na wielki SUV.

Kwintesencja hybrydowej Toyoty

RAV4 Plug-in Hybrid oferowana jest w trzech wersjach: bazowej Dynamic (cena 231900 zł), Prestige (242 900 zł) i najbogatszym wariancie – Selection (251 900 zł). Ten drugi dodatkowo można wzmocnić o pakiet VIP. Wówczas oprócz standardowego wyposażenia (tj. z 9-calowym dotykowym wyświetlaczem czy elektrycznie sterowaną klapą bagażnika) otrzymujemy m.in. skórzaną tapicerkę, system nagłośnienia JBL, wyświetlacz przezierny na przedniej szybie head-up display oraz panoramiczny, szklany dach. Za auto w takie wersji zapłacimy 267 900 zł.

Pamiętajmy jednak, że kupując hybrydową Toyotę, otrzymujemy ekobonus, czyli niższą cenę samochodu - nawet o 19 500 zł. Japońska marka nagradza w ten sposób kierowców, którzy zdecydują na zakup samochodu w wersji hybrydowej.

RAV4 Plug-in Hybrid to kwintesencja najnowszej technologii hybrydowej Toyoty. Auto otrzymało z niej to, co najlepsze: doskonałą dynamikę bez względu na stan naładowania baterii, niskie spalanie oraz pełną funkcjonalność dzięki miniaturyzacji elementów napędu.

Dodanie sekcji Plug-In uczyniło z niego najmocniejszą hybrydę w ofercie japońskiej marki, a dzięki temu najmocniejszego na rynku SUV-a z wtyczką.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)