Ostatnie dni wystawy. 50 samochodów. 55 milionów. Jedyna taka moto-wystawa w Polsce.
Takich samochodów nie zobaczysz na drodze. Są rzadkie, cenne, ekskluzywne i prestiżowe. Zdarza się, że migną lewym pasem, nie dając czasu, by się im przyjrzeć. Stąd właśnie nasza wystawa – po to, abyś mógł obejść je z różnych stron, spokojnie ocenić i sfotografować, dowiedzieć się o nich więcej ze starannie przygotowanych materiałów multimedialnych.
Wystawa „Ikony motoryzacji”, powstała we współpracy z Castrol, jest pierwszą edycją planowanego corocznego cyklu prezentacji samochodów - wybitnymi dzieł techniki i designu. Jej celem jest przedstawienie aut ważnych w rozwoju motoryzacji, w większości rzadko widywanych i trudno dostępnych. Temat ograniczamy do samochodu nowoczesnego, z ostatnich dekad, ale też kilkoma eksponatami z lat 60. XX w.
Wystawa została rozbudowana o strefę Simracingową, we współpracy z firma Digital Motorsports oraz Diverse. Do dyspozycji odwiedzających przygotowaliśmy profesjonalne symulatory, na których można poczuć się, jak profesjonalny kierowca. Wybierz samochód (na przykład jeden z dostępnych na wystawie!) i ścigaj się na torach takich jak Monza, Spa, czy innych, legendarnych torach.
Zgromadzone pojazdy reprezentują różne segmenty i etapy rozwojowe. Nacisk kładziemy na samochód sportowy – typ najsilniej przemawiający do emocji, atrakcyjny wizualnie, budowany z myślą o dostarczaniu przyjemności jazdy i poczucia prestiżu. Sprzyjający doskonaleniu kierowców w sztuce prowadzenia, a w kategoriach ewolucji technicznej będący poligonem testowym nowych, ambitnych rozwiązań. W ramach tego typu reprezentowane są najważniejsze kraje-producenci: tradycyjne i stale obecne, jak Włochy, Niemcy i Wielka Brytania.
W ramach samochodów sportowych rozróżniamy egzotyczne superauta, których osiągi, czar emocjonalny i ekspresja przeważają nad walorami użytkowymi, Gran Turismo, czyli mocne i komfortowe samochody do pokonywania z klasą długich dystansów oraz mniejsze, lżejszego kalibru auta sportowe, wyróżniające się zwinnością i czuciem prowadzenia. Wystawę uzupełniają pojazdy nie zaliczane do sportowych, ale charakterystyczne, powszechnie kojarzone, istotne dla rozwoju designu lub z innych względów ważne w historii samochodu.
Eksponaty wystawy „Ikony motoryzacji” plasują się na różnych etapach rozwoju nowoczesnej motoryzacji. Pokazują wzbogacanie samochodu o kolejne technologie, takie jak turbodoładowanie, napęd na 4 koła, robotyzacja zmiany biegów, nowe tworzywa i materiały. Ilustrują wzrost osiągów – łatwo zauważyć, jak nawet mniej elitarne spośród tych najnowszych dorównują w tym zakresie pojazdom z najwyższej półki z lat 80 lub 90. Nie oznacza to, że są pod każdym względem lepsze. W pewnych dziedzinach postęp jest bezdyskusyjny – przykładem wydajność silników, sztywność nadwozi, hamulce i światła. Jednak miłośnicy dawniejszych aut słusznie wskażą ich inne przewagi: w zakresie czucia i przyjemności prowadzenia, bezpośrednich reakcji, łatwości poruszania się malowniczymi wąskimi drogami, a nawet cech tak obiektywnych, jak widoczność z miejsca kierowcy. Prezentujemy pojazdy nowe i starsze w przekonaniu, że samochody z różnych lat warto oglądać i poznawać jako świadectwa swoich czasów, nie sugerując się porównywaniem liczbowych parametrów. Przekrój zebranych dzieł z dziejów ambitnej motoryzacji jest tak dobrany, by dawać kompletny obraz przemian w technice i stylu samochodu sportowego – aż po modele najnowsze, jedyne lub jedne z pierwszych w Polsce.
- Wydarzenie o tematyce motoryzacyjnej w życiu kulturalnym Warszawy
- Fascynujące modele Ferrari, Lamborghini, Porsche, Maserati, Aston Martina i innych czołowych marek zebrane w jednym miejscu
- Ponad 50 samochodów – od kultowych dzieł sprzed kilku dekad po najnowsze superauta oszałamiające mocą i osiągami
- Efektowna ekspozycja, prezentacje multimedialne, zdjęcia i opisy autZ szarości miejskiej zimy prosto w krąg światła, koloru, dźwięku i ekspresji samochodowego designu