Nowe auto Kena Blocka to elektryczne wcielenie kultowego S1 Quattro

Nowe auto Kena Blocka to elektryczne wcielenie kultowego S1 Quattro

Ken Block nie kryje zaskoczenia osiągami nowego auta
Ken Block nie kryje zaskoczenia osiągami nowego auta
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Audi
Aleksander Ruciński
16.12.2021 08:08, aktualizacja: 10.03.2023 14:29

Ken Block oficjalnie zakończył długoletnią współpracę z Fordem i przeszedł do Audi, gdzie stał się twarzą bardziej emocjonującej elektromobilności. Jego pierwszym samochodem w nowej roli będzie S1 e-tron Quattro Hoonitron.

Gymkhana pod znakiem elektromobilności — tak wygląda kolejna odsłona kariery Kena Blocka — teraz oficjalnego ambasadora Audi. Kierowca, który zasłynął publikowanymi w sieci filmami prezentującymi efektowną jazdę bokiem, zasiądzie za kierownicą elektrycznego wcielenia jednej z rajdowych legend.

Mowa o Audi S1 e-tron Quattro Hoonitron. To nic innego jak reinterpretacja S1 Quattro, tyle że z czystym napędem. Pod odważnie wystylizowanym nadwoziem z imponującymi elementami aerodynamicznymi, które zdecydowanie nawiązują do oryginału, znajdziemy dwa elektryczne silniki o łącznej mocy 680 KM, co w połączeniu ze stosunkowo niewielką masą ma zapewnić świetne osiągi.

Warto bowiem wspomnieć, że większość elementów konstrukcji wykonano z wytrzymałego i lekkiego włókna węglowego. Co więcej, auto spełnia standardy FIA dotyczące kwestii bezpieczeństwa i homologacji. To ważne, gdyż — jak twierdzi Block — Hoonitron potrafi zaskoczyć.

"Było tu sporo zaskoczeń i kwestii do nauczenia. Poślizg i pełny obrót po wdepnięciu gazu przy 150 km/h to dla mnie zupełnie nowe doświadczenie" — mówi rajdowiec.

Samochód został zbudowany w Neckarsulm — dokładnie tam, gdzie produkowane jest RS e-tron GT, a za wygląd nadwozia odpowiada zespół z Ingolstadt. Wszyscy wydają się być bardzo dumni z dzieła: "Kiedy pierwszy raz usłyszeliśmy o tym projekcie, byliśmy zachwyceni. Harmonogram okazał się niezwykle napięty. Od pierwszego szkicu do ostatecznego projektu minęły zaledwie 4 tygodnie" — twierdzi Marc van Lichte, główny projektant Audi.

O tym, jak Hoonitron sprawdza się w akcji, przekonamy się już niebawem. Producent wraz z Kenem Blockiem zapowiedzieli bowiem Elektrikhanę.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)