Nowa, elektryczna ikona motoryzacji – Ford Mustang Mach-E

Nowa, elektryczna ikona motoryzacji – Ford Mustang Mach-E

Autokult Elektromobilność
3 marca 2022

Ford Mustang Mach-E jest jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Polsce, a jego wszechstronność i sportowy charakter w perfekcyjny sposób łączą się z ikoną modelu Mustang.

Naszpikowany emocjami i sportowym DNA

Dzisiaj poszukujemy samochodów, które z jednej strony mają być maksymalnie uniwersalne, a jednocześnie mają przeciwstawiać się niechcianym kompromisom. Choć samochody elektryczne zaczynają być coraz bardziej popularne, to pośród wielu obecnie dostępnych modeli trudno jest znaleźć samochód, który znacząco wyróżnia się na tle konkurencji, a jednocześnie od pierwszego przejechanego kilometra pozwala zakochać się w sobie. Ford Mustang Mach-E jest samochodem, który to potrafi.

Dlaczego nie połączyć ze sobą przeciwległych biegunów?

To, co potencjalnie sprzeczne ze sobą, napędzało projektantów Mustanga Mach-E.

Połączenie sportowego charakteru prowadzenia, uwodzącej swym charakterem stylistyki i wzorowej praktyczności jest możliwe. Ford Mustang to rozpoznawalna na całym świecie ikona uosabiająca wolność, dynamikę i postęp. Zmieniająca się rzeczywistość sprawiła, że Mustang Mach-E w sposób absolutnie zaskakujący idealnie wpasował się zarówno w marzenia kierowców o jeździe i posiadaniu Mustanga, a jednocześnie w nową elektromobilną rzeczywistość.

Nadwozie typu SUV jest także odpowiedzią na stylowe połączenie sportowego charakteru z praktycznością na co dzień. Mustang Mach-E jest ekscytującą interpretacją amerykańskiej legendy gotową na wyzwania elektrycznej teraźniejszości i przyszłości.

Obraz

Mach-E RWD – premium w standardzie

Już bazowa wersja Forda Mustanga Mach-E zaskakuje poziomem wyposażenia i osiągami.

Podstawowa wersja modelu Mach-E wyceniona na 223 120 PLN ma zasięg do 440 km i moc aż 269 KM i wiele elementów wyposażenia klasy premium. Która inna marka oferuje swój model samochodu elektrycznego z bazową wersją napędu i mocą aż 269 KM?

Poza mocą, świetnym przyspieszeniem (nawet 6,2 sekundy od 0 do 100 km/h) oraz imponującym zasięgiem wynoszącym do 440 KM, uwagę zwraca także wyposażenie: aktywny tempomat z asystentem jazdy w korkach, podgrzewana przednia szyba, 18” aluminiowe obręcze kół, ekran multimedialny o przekątnej 15,5” czy wszystkie światła wykonane w technologii LED. Co ważne, w tej wersji Mustang Mach-E kwalifikuje się do rządowego programu dopłat do zakupu samochodu elektrycznego "Mój elektryk" dla klienta Indywidualnego.

Obraz
Obraz;

Mach-E AWD - doskonała przyczepność i jakość jazdy

Wybierając wersję z napędem na wszystkie koła zyskujemy jeszcze lepsze osiągi.

Mustang Mach-E AWD posiada moment obrotowy na poziomie aż 580 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h nawet w 5,1 sekundy.

Ford Mustang Mach-E jest pierwszym w historii fabrycznie produkowanym Mustangiem z napędem na wszystkie koła. Napęd AWD zapewnia lepszą przyczepność i poprawę osiągów. Dodatkowo wersja AWD w standardzie posiada jeszcze bogatsze wyposażenie od wersji Mach-E RWD, między innymi o: felgi aluminiowe w rozmiarze 19”, skórzaną tapicerkę foteli Sensico czy kamerę cofania. Cena Mach-E AWD startuje od 256 560 PLN.

Obraz

GT – najbardziej elektryzujący Mach-E

Najmocniejsza i najbardziej sportowa wersja Mustanga Mach-E nazywa się oczywiście GT.

To szczególne nawiązanie do historii modelu, do najlepszych możliwych osiągów oferowanych przez lata właśnie w odmianach oznaczonych literami GT.

Oda do osiągów i sportowych doznań w trakcie jazdy – tak krótko można scharakteryzować topową wersję Mustanga Mach-E GT. Aż 487 KM i 860 Nm momentu obrotowego, napęd na cztery koła, to parametry pozwalające pokonać granicę 100 km/h w czasie 3,7 sekundy, czyli najszybciej w historii modelu Mustang. Wersja GT, poza specjalnym znakowaniem dla tej wersji, wyróżnia się dedykowanymi 20” felgami, sportowymi fotelami kubełkowymi Ford Performance czy czerwonymi zaciskami hamulcowymi. Cena wersji GT startuje od 342 000 PLN.

Większa bateria, więcej mocy, większy zasięg

Dla wersji Mach-E RWD i AWD możemy wybrać spośród dwóch pojemności baterii.

Poza oczywistym większym zasięgiem większa bateria pozawala także na uzyskanie lepszych osiągów na drodze. Wybierając Forda Mustanga Mach-E z napędem na tylną oś (RWD) lub z napędem na wszystkie koła (AWD), możemy także wybrać spośród dwóch pojemności baterii trakcyjnej: 75 kWh oraz 98 kWh. Baterie różnią się pojemnością, ale także powodują szereg innych zmian.

Większa bateria pozawala na osiągnięcie większej mocy o 28 KM (RWD) lub o 82 KM (AWD). Oba warianty akumulatorów obsługują szybkie ładowanie, wersja 75 kWh do 115 kW mocy ładowania, a wersja 98 kWh do 150 kW mocy ładowania. Dzięki zastosowaniu szybkiego ładowania 10 minut ładowania z maksymalną obsługiwaną przez system mocą pozwala na uzupełnienie minimum 85 km zasięgu w 10 minut.

Obraz

Wiele wersji, ten sam prawdziwy Mustang

DNA Mustanga jest obecne w każdej wersji Forda Mustanga Mach-E. Możesz samemu dostosować poziom osiągów i maksymalnego zasięgu do własnych potrzeb wybierając idealną, uszytą na miarę wersję. Niezależnie od wybranej wersji wyposażenia, napędu czy pojemności baterii, Mach-E to prawdziwy Mustang, w nowej, elektrycznej odsłonie. To kompletny SUV, który dzięki napędowi elektrycznemu sprawia, że każdy przejechany kilometr jest ekscytujący.

Na tle innych samochodów elektrycznych dostępnych na rynku to właśnie Ford Mustang Mach-E w sposób szczególny wyróżnia się stylem, doskonałym prowadzeniem oraz wyposażeniem klasy premium w standardzie. Można jeździć samochodem elektrycznym, a można też jeździć nową elektryczną ikoną elektrycznej motoryzacji, jaką na naszych oczach staje się Mustang Mach-E.