Takimi słowami już 100 lat temu Ettore Bugatti nabijał się z pracy Bentleya. Dziś są jeszcze bardziej aktualne. Warte 2 mln zł, ważące 2,3 tony coupe z 12-cylindrowym silnikiem to monstrualny przerost formy nad treścią. Ale już wiek temu wystarczył do tego, by utrzeć nosa Bugattiemu i pięciokrotnie wygrać 24h Le Mans. CZYTAJ WIĘCEJ
Od debiutu pierwszej Škody Fabii Monte Carlo minęło już co prawda przeszło dziesięć lat, ale dopiero dziś oznaczenie to zaczęło się pojawiać regularnie na autach kupowanych w polskich salonach marki. By zrozumieć po co i skąd się wzięły modele tej linii wybrałem się do – a jakże – Monte Carlo. CZYTAJ WIĘCEJ
Podczas gdy fani motoryzacji odliczają dni do pojawienia się na polskim rynku M3 w wersji kombi, już od lat jest dostępny na nim model B3 Touring od Alpiny. Nie jest to do końca takie samo auto jak produkt M, ale akurat w przypadku tego typu nadwozia przynosi to więcej korzyści niż wad. CZYTAJ WIĘCEJ
Od 1965 roku niewielka firma Alpina była najlepszym niezależnym specjalistą od wprowadzania modeli BMW na nowy poziom osiągów i luksusu. Ten stan rzeczy skończy się w roku 2025, gdy marka przejdzie pod skrzydła koncernu z Monachium. Powody tej decyzji i jej konsekwencje w szczerym wywiadzie wyjawił mi szef firmy Andreas Bovensiepen. CZYTAJ WIĘCEJ
W wakacje wielu kierowców wybierze się w dłuższą podróż, a tam, po raz pierwszy, spotka się z autostradami opłacanymi systemem e-TOLL. Jeśli nie zapłaciłeś za jazdę takim odcinkiem, to masz szansę naprawić swój błąd. Co więcej, masz nieco więcej czasu niż oficjalne trzy dni. CZYTAJ WIĘCEJ
Jeden budzi kontrowersje wśród fanów z powodu swojego dyskusyjnej urody grilla i napędu na cztery koła. Drugi to SUV. Tak w tej chwili prezentują się najpopularniejsze modele M GmbH. Za ich kierownicą sprawdziłem czym jest dziś sportowa dywizja BMW i jaka przyszłość ją czeka. CZYTAJ WIĘCEJ
Podczas gdy reszta producentów samochodów próbuje nas przekonać, że w 2022 roku na rynku mogą pojawiać się tylko hybrydy z symbolicznej wielkości silnikami spalinowymi, Aston Martin pokazuje nową wersję DBX-a: taką z czterolitrowym silnikiem V8 wzmocnionym do całych 707 KM. CZYTAJ WIĘCEJ
Columna Medica Baja Czarne to trzecia z sześciu rund, które składają się na tegoroczny sezon pucharu Dacii w rajdach terenowych. Na trasach w okolicach Człuchowa na Pomorzu wygrał Maciej Grabowski. Anna Gańczarek, której patronuje Autokult, zajęła doskonałą trzecią lokatę. CZYTAJ WIĘCEJ
Jeśli kiedykolwiek powstałaby składanka "The best of M GmbH", to M3 zajęłoby w niej większość pozycji. Każda z sześciu generacji tego modelu ma własną historię i swoje oddane grono fanów. Pojechałem do Trójmiasta, by dać im ją opowiedzieć. CZYTAJ WIĘCEJ
Maj 1972 roku to ważny moment w historii BMW. Wtedy do życia powołano dział motorsportu dziś znany jako M GmbH. Tak zaczęła się fascynująca historia, która wykracza daleko poza ród szybkich sedanów z tylnym napędem. CZYTAJ WIĘCEJ
Takie porównanie zdarza się raz w historii. Zaczyna się nowa era samochodów sportowych, której spektakularnym dokonaniem jest pierwsze elektryczne Audi RS. Kończy się era konwencjonalnych supersedanów, których szczytowym osiągnięciem jest ostatnie benzynowe BMW M5. Która filozofia napędu okaże się lepsze na Torze Modlin? CZYTAJ WIĘCEJ
Słynny warsztat tuningowy z Bottrop od blisko pół wieku specjalizował się w poprawianiu wszelkich modeli z królestwa Mercedesa. Właśnie zerwał z tą tradycją: zaprezentował pierwsze kreacje powstałe na bazie modeli Porsche i Rolls-Royce'a. CZYTAJ WIĘCEJ
Salon Pagani of Warsaw rozpoczął swoją działalność pod koniec zeszłego roku, a już świętuje swój pierwszy sukces. Polskiemu klientowi przekazano niezwykle cenny egzemplarz limitowanego do 100 sztuk na świecie modelu Huayra Roadster. CZYTAJ WIĘCEJ
Do salonu La Squadra w Katowicach regularnie trafiają najciekawsze samochody z historii motoryzacji. Teraz dołączył nieprzeciętny włoski klasyk, którego, wedle zapewnień nowego właściciela, będzie można regularnie zobaczyć na ulicach Śląska. CZYTAJ WIĘCEJ
McLaren GT nie wygląda jak typowy wóz klasy GT. Ale i Beskidy nie są typowym miejscem wypraw dla aut tego typu. Z połączenia tych dwóch składników wyszła mi niesamowita podróż, z której dowiedziałem się czegoś nie tylko o tym aucie, ale i o życiu. CZYTAJ WIĘCEJ
A więc zostałeś ojcem. Nawet nie wiesz kiedy nocne wypady z kolegami zamieniłeś na nocne karmienie butelką, a na portalach aukcyjnych zamiast klasycznych fur zaczęły ci się pojawiać nudne vany… Ale nie wszystko jeszcze stracone. CZYTAJ WIĘCEJ
Nowa odmiana czterodrzwiowego coupé od AMG to inny gatunek auta. W niepozornym nadwoziu upakowano nieziemsko skomplikowany napęd, niewiele słabszy niż w Bugatti Veyronie. Efektem jest hybryda, która waży blisko 2,4 tony, a do 100 km/h przyspiesza w 2,9 s. CZYTAJ WIĘCEJ
GT3 to oznaczenie, które pobudza wyobraźnię najbardziej spośród wszystkich, które pojawiły się kiedykolwiek na Porsche 911. Co za nim stoi i jak się zmieniło na przestrzeni ostatniego ćwierćwiecza? Odpowiadam na te pytania dosiadając wszystkich czterech generacji tego magicznego modelu. CZYTAJ WIĘCEJ
Dlaczego w polskich salonach Porsche obok nowych modeli stoją też używane? Kiedy wyprodukowane zostanie ostatnie benzynowe 911? I kto kupuje w Polsce elektrycznego Taycana? Na te i inne pytania odpowiedział mi Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce. CZYTAJ WIĘCEJ
To będzie trudny sezon dla tych motocyklistów, którzy nie szanują przepisów ruchu drogowego. Zwiększyły się nie tylko stawki mandatów, ale i czujność policji. Przekonał się o tym 25-latek, który podczas swojej pirackiej jazdy nie trafił na patrol, a i tak odpowie przed sądem. CZYTAJ WIĘCEJ