Kolejna marka ogranicza inwestycje w elektromobilność. Powodem niski popyt
Japońska Honda oficjalnie poinformowała o zmianie strategii dotyczącej elektryfikacji. Producent porzuca dotychczasowy cel jakim był 30-procentowy udział elektryków w sprzedaży przed 2030 rokiem, uznając go za nierealny.
We wtorek, 20 maja Honda Motor opublikowała komunikat, w którym informuje, że ogranicza inwestycje w pojazdy elektryczne z uwagi na spowolnienie popytu. Zamiast tego firma skupi się na hybrydach, które cieszą się stale rosnącą popularnością.
Tym samym Honda porzuca dotychczasowy cel, jakim było uzyskanie 30-procentowego udziału aut elektrycznych w całkowitym wolumenie sprzedaży przed 2030 rokiem.
- Naprawdę trudno jest odczytać rynek, ale w tej chwili przewidujemy, że pojazdy elektryczne będą stanowić około jednej piątej do tego czasu - powiedział dyrektor generalny Toshihiro Mibe na konferencji prasowej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Honda CR-V - prawdziwa dobra zmiana
Honda planuje wprowadzić na rynek 13 modeli hybrydowych nowej generacji na całym świecie w ciągu czterech lat od 2027 r. W tej chwili sprzedaje ponad tuzin modeli hybrydowych na całym świecie.
Opracuje również system hybrydowy dla modeli o dużych rozmiarach, który planuje wprowadzić na rynek w drugiej połowie dekady.
Producent samochodów ma zamiar sprzedać od 2,2 do 2,3 miliona pojazdów hybrydowych do 2030 r., co stanowi ogromny wzrost w porównaniu z 868 000 sprzedanych w zeszłym roku.