Jak zwiększyć sprzedaż w branży motoryzacyjnej?

Jak zwiększyć sprzedaż w branży motoryzacyjnej?24.01.2023 10:10
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Artykuł sponsorowany Reprise

Branża motoryzacyjna w świecie marketingu należy do tzw. trudnych branż. Oznacza to, że zaplanowanie dla niej i stworzenie odpowiednich kreacji marketingowych jest znacznie bardziej wymagające. Istnieją jednak sposoby na zwiększenie sprzedaży w tej branży. Sprawdź, jakie działania marketingowe zastosować, aby wykresy sprzedażowe ciągle rosły.

Generowanie ruchu na stronie internetowej

Najlepszym miejscem na generowanie sprzedaży jest własna strona internetowa. Aby jednak rzeczywiście przynosiła efekty, koniecznie jest ściągnięcie na nią ruchu, czyli sprawienie, aby pojawili się na niej użytkownicy. To pozwoli im zapoznać się z ofertą firmy, a w konsekwencji da szansę na dokonanie zakupu. W agencji marketingowej Reprise (https://reprise.pl/) oferowany jest szeroki zakres usług, które mają doprowadzić odbiorcę na stronę biznesu motoryzacyjnego. Wykorzystuje się zarówno płatne reklamy w wyszukiwarce (SEM), jak i organiczne zwiększanie ruchu (SEO).

Reklama internetowa firmy

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na pozyskanie nowego ruchu na stronie internetowej jest płatna reklama. Pozwala ona w szybki sposób dotrzeć do potencjalnych klientów i zachęcić ich do zakupu. Agencja marketingowa Reprise oferuje specjalistyczną pomoc w różnorodnych formach reklamy internetowej. Wykorzystuje zarówno reklamy w wyszukiwarkach, reklamę Display, jak i wszystkie inne rodzaje promocji za pomocą Google Ads. Dzięki temu możliwe jest zachęcenie nowych użytkowników do zakupów, a nawet przechwycenie klientów konkurencji. Pomaga to w szybki sposób zbudować silną pozycję marki w branży motoryzacyjnej.

Social selling

Mogłoby się wydawać, że w social mediach nie ma miejsca na branżę motoryzacyjną. W końcu jest to temat, który interesuje niewielu i raczej nikt nie wchodzi na Facebooka czy Instagram, aby oglądać zdjęcia opon, prawda? Nic bardziej mylnego! Odpowiednio zaplanowana i realizowana strategia może znacznie zwiększyć sprzedaż nawet firmy motoryzacyjnej. Kluczowe jest jednak zwrócenie uwagi odpowiedniej grupy odbiorców, jej zaangażowanie, wzbudzenie jej zainteresowania i subtelne przekierowanie do zakupu. W każdym z tych aspektów pomoże np. agencja Reprise. Dzięki zespołom Social Quality oraz Paid Social, grupa specjalistów zaplanuje krok po kroku strategię marketingową na social mediach, dokona analizy działań, zastosuje różnego rodzaju follow-upy.

Wersja mobile strony lub aplikacja

Obecnie przeważająca większość użytkowników korzysta z internetu za pomocą telefonu. W ten sposób nie tylko korzysta z rozrywki, ale także kupuje. Firma z branży motoryzacyjnej nie może sobie pozwolić na zignorowanie tego faktu. Jednym z podstawowych elementów sprzedaży internetowej jest więc przystosowanie strony do smartfonów, czyli stworzenie jej wersji mobilnej. Dzięki temu użytkownik wchodzący na witrynę z poziomu telefonu bez problemu zapozna się z ofertą, a następnie dokona zakupu. Biznesy motoryzacyjne z rozbudowaną grupą klientów mogą także pomyśleć o stworzeniu dedykowanej aplikacji. Jeśli tylko użytkownik zdecyduje się na jej pobranie, istnieje wiele możliwości przekonania go do sfinalizowania transakcji, a stąd już prosta droga do sprzedaży.

Optymalizacja strony

Nawet najbardziej kreatywna strona firmy motoryzacyjnej nie będzie sprzedawać, jeśli właściciel nie zadba o jej optymalizację. Jest to nic innego jak przystosowanie jej do wyszukiwarek oraz użytkownika. Dzięki temu korzystanie z witryny staje się proste i przyjemne. Do tego celu używa się:

  • testów użyteczności – pozwalają dowiedzieć się, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony,
  • testów A/B – pozwalają porównać skuteczność dwóch podobnych elementów lub projektów,
  • customer journey – pozwalają odtworzyć proces zakupu i jeszcze lepiej go zoptymalizować,
  • innych badań UX – może to być eyetracking, prototypowanie czy wywiady pogłębione, dzięki którym jeszcze lepiej poznaje się grupę docelową danej firmy motoryzacyjnej.

Artykuł sponsorowany Reprise
Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie