Hyundai Tucson doczekał się hybrydy plug-in. Ma 265 KM i napęd na 4 koła

Hyundai Tucson doczekał się hybrydy plug-in. Ma 265 KM i napęd na 4 koła

To pierwszy Tucson z wtyczką.
To pierwszy Tucson z wtyczką.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński
08.12.2020 12:02, aktualizacja: 13.03.2023 10:22

Hyundai odsłonił kolejne wydanie nowego Tucsona. To topowa, hybrydowa odmiana plug-in z mocnym napędem, wtyczką i akumulatorem o pojemności 13,8 kWh pozwalającym przejechać do 50 km na samym prądzie.

265 KM mocy i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego - Hyundai Tucson jeszcze nigdy nie był tak mocny. Uzyskanie powyższych parametrów było możliwe dzięki połączeniu benzynowego silnika 1.6 T-GDI i 66-kilowatowej jednostki elektrycznej.

Napęd trafia na wszystkie 4 koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni automatycznej i choć jeszcze nie znamy dokładnych osiągów, można zakładać, że auto będzie całkiem szybkie, a przy tym oszczędne. Hyundai zastosował tu bowiem nie tylko hybrydowy napęd, ale i ciekawe rozwiązania z zakresu aerodynamiki.

System Active Air Flap sterujący otwarciem wlotów powietrza sprawi, że przy wyższych prędkościach powietrze będzie łatwiej opływać nadwozie Tucsona. Do tego trzeba oczywiście dodać możliwość jazdy na prądzie. Akumulator o pojemności 13,8 kWh powinien pozwolić na pokonanie do 50 km w trybie elektrycznym. Auto jest wyposażone w pokładową ładowarkę o mocy 7,2 kW.

Obraz
© mat. prasowe

Co warte odnotowania, obecność dodatkowego osprzętu nie wpłynęła negatywnie na przestrzeń w kabinie. Bagażnik pomieści imponujące 558 litrów, a po złożeniu kanapy, nawet 1737 litrów ładunku. Praktyczny SUV powinien więc sprawdzić się w każdych warunkach, tym bardziej że na pokładzie znajdziemy napęd na 4 koła HTRAC z trybem terenowym. Opcjonalnie będzie można też zdecydować się na elektronicznie sterowane zawieszenie ECS.

Na oficjalną polską specyfikację i szczegółowe dane techniczne musimy jednak jeszcze trochę poczekać. Parametrem, który budzi największą ciekawość, jest oczywiście cena. Jeśli okaże się atrakcyjna, Hyundai nie powinien narzekać na brak klientów. Warto wspomnieć, że klasyczna hybryda 4WD startuje 146 900 zł. Plug-in będzie zapewne zauważalnie droższy.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)