GMC Hummer doczekał się wersji SUV. Nawet 3 elektryczne silniki zamiast V8

GMC Hummer doczekał się wersji SUV. Nawet 3 elektryczne silniki zamiast V8

SUV to kolejny wariant elektrycznego Hummera.
SUV to kolejny wariant elektrycznego Hummera.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / GMC
Aleksander Ruciński
06.04.2021 09:04, aktualizacja: 10.03.2023 15:55

Najpierw pickup, a teraz zamknięte wydanie SUV. GMC Hummer doczekał się kolejnego wariantu z imponującym napędem elektrycznym. Przynajmniej wirtualnie, gdyż na debiut w salonach musimy jeszcze poczekać.

Hummer to bez wątpienia jedna z największych legend amerykańskiej motoryzacji. Marka jednoznacznie kojarząca się z brutalnym charakterem, kanciastym nadwoziem i potężnymi silnikami spalinowymi od jakiegoś czasu jest sztandarowym reprezentantem koncernu General Motors w świecie elektryfikacji. Wszystko za sprawą GMC Hummera EV, który w ubiegłym roku zadebiutował jako potężny pickup. Teraz dołącza do niego zamknięte wydanie SUV.

Na razie tylko wirtualnie - na gotowy samochód poczekamy bowiem do 2023 roku. Już dziś jednak wiadomo, że z technicznego punku widzenia będzie to wyjątkowo ciekawa propozycja. Wszystko za sprawą mocnego napędu elektrycznego oferowanego w dwóch wariantach: 2 i 3-silnikowym. Topowy Tri-Motor ma dysponować łączną mocą 840 KM. Jest ona niższa niż w pickupie, ale wciąż imponująca. Wrażenie robi też maksymalny moment obrotowy - 1365 Nm na kołach.

Wersja SUV zachowa też system Crabwalk pozwalający na skręcanie wszystkich kół w tym samym kierunku - to rozwiązanie, które ma być szczególnie przydatne podczas jazdy w terenie. Producent twierdzi, że możliwości hummera są naprawdę imponujące.

Hummer EV SUV
Hummer EV SUV© mat. prasowe / GMC

Począwszy od maksymalnego prześwitu na poziomie 406 mm, poprzez kąty wejścia wynoszące odpowiednio 49,6 oraz 49 stopni, a skończywszy na rampowym 34,4 stopnia. Przydatnym rozwiązaniem ma być też system One Pedal pozwalający na jazdę w terenie z wykorzystaniem agresywnego hamowania silnikiem.

Stworzenie auta terenowego na prąd to bez wątpienia duże wyzwanie. GM nie chwali się, w jaki sposób zabezpieczyło napęd i baterie przed wpływem wilgoci, wody i kurzu. Biorąc jednak pod uwagę, że obiecywana głębokość brodzenia to 813 mm, Amerykanie z pewnością znaleźli rozwiązanie.

Nieźle zapowiada się też zasięg - do 483 km na jednym ładowaniu oraz możliwość korzystania z urządzeń o mocy 300 kW, co ma pozwolić na zyskanie do 160 km zasięgu w około 10 minut. Jak przystało na amerykańskiego SUV-a będzie też możliwość zasilania zewnętrznych urządzeń takich jak elektronarzędzia czy sprzęt RTV.

GMC Hummer EV
GMC Hummer EV© mat. prasowe / GMC

Choć samochód trafi na rynek dopiero za dobre dwa lata, GMC już pochwaliło się cenami dodając, że wszystkie egzemplarze startowego wydania Edition 1 kosztującego 105 595 dolarów zostały sprzedane. Wersje, które zadebiutują później mają być tańsze - cennik otworzy kwota 79 995 dolarów za dwusilnikową, bazową odmianę.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/39]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)